Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Det är som sagt helt ointressant hur musiken skapas bara musiken som skapas låter bra. Det har jag ju sagt hela tiden.

I många fall skulle du säkert kunna lura mig, det lättaste vore ju att spela in en gitarr på ett sätt så att det låter som en samplad gitarr. Men spelar du långsamt med ett rent ackeljud så blir det svårare att luras med. Det finns så mycket annat som spelar in på hur äkta det låter än bara klangen i instrumentet. Hur man byter ackord, hur man slår an strängarna, vart man slår an strängarna osv är ju något som inte är så lätt att variera utan att faktiskt spela på en riktig gitarr. Och en skicklig gitarrist övar flera år bara på dessa saker för att få en spelstil som är originell och unik för personen i fråga.

Samma gitarr ljuder ju helt olika beroende på vem som faktiskt spelar på den.

Annons
Postat

Vilka gitarrer är på låtsas och vilka är på riktigt?

Luftgitarr är definitivt på låtsas.

k9 (oregistrerad)
Postat

Luftgitarr är definitivt på låtsas.

Ändå så kan man vinna VM i det. ☺️
k9 (oregistrerad)
Postat

Tar en lunchrast ifrån röjandet nu. Vet inte vad jag ska käka dock.

Postat

Ändå så kan man vinna VM i det. ☺️

Poäng... 🤪

Postat (redigerat)

Om det nu stämmer att SAS har börjat att bråka tillbaka med IS (-> 😱 )så lär det väl bli liv i luckan.

Redigerat av CHAE
k9 (oregistrerad)
Postat

Om det nu stämmer att SAS har börjat att bråka tillbaka med IS (-> 😱 )så lär det väl bli liv i luckan.

Vore snarare otroligt att de inte skulle göra det. Håller det för ganska troligt att de redan varit där ett tag men i all tysthet. Undrar hur många länder som faktiskt har elitstyrkor som är där och observerar just nu. Skulle bli förvånad om inte svenska KSI hade någon form av SOG enhet där.

Men om det nu är så att SAS är där för att fungera som en stridande enhet så är det ju inte alls samma sak som att bara observera, såklart.

k9 (oregistrerad)
Postat

KSI är förkotningen för Kontoret för Särskild Inhämtning. Vår svenska motsvarighet till USAs NSA, typ.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Lite kul det där med hur mycket coolare allt låter när det är från USA. FBI är ju egentligen bara det vi kallar för Rikskrim i Sverige. Så när vi kollar på en Beck film så ser vi egentligen en svensk FBI film, då mordroteln är en del av rikskrim.

Oj tvära kast nu igen. Haha! 😊

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag hade en granne som jag kallade för IB förr. Hon hade koll på precis allt o alla. Nej henne har jag inte nuppat men det trodde hennes man hehe.

Jag förstår.

Det blev oxpytt med ost och senap till lunch. 😑

Postat

Korg M1!!

😛

Vafan garvar du åt? Köpte jag en när den kom för nåt i stil med 18 000. Köpte en atari och det första cubase som kom i samma veva. Fy fan va mycket pengar man har lagt ut.

😱

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag älskar M1an fortfarande. Skulle vilja ha en igen.

k9 (oregistrerad)
Postat

Syftade mera på att det brukar vara en strid om det är Yamha eller Korg som gäller bland många keyboridster.

Postat

Jag hade en granne som jag kallade för IB förr. Hon hade koll på precis allt o alla. Nej henne har jag inte nuppat men det trodde hennes man hehe.

Vi hade en granne som mest körde inre spaning. Hon kallades för blomkrukan. Sin tids motsvarighet till en övervakningskamera.

Postat

Jag förstår.

Det blev oxpytt med ost och senap till lunch. 😑

Glömde tillägga att mannens helt ogrundade misstankar kallades just för IB-affären av mig då. ☺️ Näeh, henne hade jag inte tagit i med tång någonstans.

Whoah, senap! Det måste jag prova. Senap är en underskattad ingrediens i mat, oftast bara ett tillbehör.

k9 (oregistrerad)
Postat

☺️

Coffee Will be inmundigad soon. ☺️

Haha! Fattade inte att det var ett svenskt ord inbakat där först. Tog länge innan jag förstod vad du skrev. 😊
Postat

Syftade mera på att det brukar vara en strid om det är Yamha eller Korg som gäller bland många keyboridster.

Jag tänker mest på detta med epokgörande keyboards och för digitala överklomliga är det väl dx7 och m1, möjligen med roland d50 däremellan, som gäller?

Postat

Vi hade en granne som mest körde inre spaning. Hon kallades för blomkrukan. Sin tids motsvarighet till en övervakningskamera.

Precis. I min ungdom fanns en figur i området vi kallade för "gardinspejaren". Varje gång man lyfte blicken till hans fönster fladdrade gardinen till när han duckade undan. Tänk vilket torftigt liv man lever när man gör det genom andra...

Haha! Fattade inte att det var ett svenskt ord inbakat där först. Tog länge innan jag förstod vad du skrev. 😊

"In your mouth"? 😛
k9 (oregistrerad)
Postat

Glömde tillägga att mannens helt ogrundade misstankar kallades just för IB-affären av mig då. ☺️ Näeh, henne hade jag inte tagit i med tång någonstans.

Whoah, senap! Det måste jag prova. Senap är en underskattad ingrediens i mat, oftast bara ett tillbehör.

Pytten i sig är ju normalt själva rätten, resten är så kallade tillbehör, mycket riktigt. 😑
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag tänker mest på detta med epokgörande keyboards och för digitala överklomliga är det väl dx7 och m1, möjligen med roland d50 däremellan, som gäller?

Är för dåligt insatt i syntar och keyboards. Har bättre koll på gitarrer dock.
Postat

Jag har kvar min SY77 men den är halvtrasig. Finns ändå en del ljud som är bra i den. Men nu finns ju SY77 som vsti. UVI har ju en massa gamla syntar som vsti.

Gott va?

k9 (oregistrerad)
Postat

Golfspelare är ju knäppa. Man kan inte så bollar så som de gör. Det räcker ju med att man kollar på hur de slår dollarna för att förstå att det inte går att göra som de gör. 😏

Känns som att det är OS i luftgitarr just nu. 😲

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag har kvar min SY77 men den är halvtrasig. Finns ändå en del ljud som är bra i den. Men nu finns ju SY77 som vsti. UVI har ju en massa gamla syntar som vsti.

Gott va?

Ser verkligen fram emot den dagen man kan använda t ex variax gitarrer och VST lika smidigt som man kan använda olika keyborads och VST idag. 😎 B)

Borde ju gå ganska fort nu tycker man. 😑

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.