Jump to content
Annons

Recommended Posts

k9 (oregistrerad)
Postat

Oj någon rysk diplomat som skjutit någon rånare i OS parken. Vad tusan är det frågan om?

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hittat galet många elgitarrer som jag är sugen på. Alla kostar runt eller under 3000 kr st. Men jag MÅSTE prioritera ljudkortet.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Hittade felet med trumsetet idag. För liten druva på stockarna, så jag träffade med påde druva och en del av stocken. 😊

Nu fick DoL öppet mål här känner jag. 😳😱😊😊

Postat

Hittat galet många elgitarrer som jag är sugen på. Alla kostar runt eller under 3000 kr st. Men jag MÅSTE prioritera ljudkortet.

Finns det inga gitarrer med inbyggt ljudkort.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Finns det inga gitarrer med inbyggt ljudkort.

Hehe! Nej men i effektburkar så brukar det finnas såna funktioner.

De gitarrer jag kollar på är från sent 70 tal till tidigt 90-tal. Gitarrer som just börjat bli eller snart kommer bli vintage.

Redigerat av k9
drloop (oregistrerad)
Postat

Äntligen klar röjet i studion.

Nu skall bara en tjock matta in på golvet och eventuell lite dämpning för att få till akustiken. Inga problem med lyssningen men lite elaka högfrekventa reflexer när man skall lägga sång.

Placerat mina prylar så att jag får bra ergonomi och inte behöver flytta runt så mycket när jag spelar in.

Ny fin fin Klotz Titanium kabel med vinklad kontakt och brytare så att det inte för väsen när jag har pluggar ut gitarren.

Har bytt ut gummiupphängningen till sångmicken till en fast ring istället så det blir lättare att vinkla och ställa in för olika tagningar.

Lyxat till med fjärrstyrning av ljuset så jag kan tända och släcka med fjärrkontroll, yeah.

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Helt osexigt, dator, några små Korg controllers och tre bildskärmar. Inget fancy alls. Gearlisten skulle få vilken hemmapulare som helst att tycka de har lyxprylar jämfört med mig.

Det jag verkligen gillar just nu är min Korg nanoKontroll ihop med Reason. Jag väljer spår och automatiskt så får jag upp viktiga parametrar som filter, enveloper på synten på spåret så det känns som man har hårdvarusynt fast det är mjuikvara. När jag trycker på spåret så komemr synten upp automatiskt på min högra skärm, grymt för mig som gillar att mecka egna syntljud. Fler rattar, knappar och sliders på nanoKontrollen än på min Moog.

När jag ställer mig upp för att lägga sång så är preampen precis nedanför så jag snabbt kan ställa in rätt gain och jag använder nanoKontrollen för transport i Reason. En fördel med det är att det är mjuka touchknappar på den. Stoppar jag med mitt keyboard får jag ett klickljud med på inspelningen vilket jag slipper med nanoKontrollen. Små men viktiga grejer för bättre workflow.

Dessutom styr nanoKontrollen lyssningen när jag lägger sång så jag kan justera lyssningen under tiden jag lägger sång, woho!

Redigerat av drloop
Postat

Äntligen klar röjet i studion.

Nu skall bara en tjock matta in på golvet och eventuell lite dämpning för att få till akustiken. Inga problem med lyssningen men lite elaka högfrekventa reflexer när man skall lägga sång.

Placerat mina prylar så att jag får bra ergonomi och inte behöver flytta runt så mycket när jag spelar in.

Ny fin fin Klotz Titanium kabel med vinklad kontakt och brytare så att det inte för väsen när jag har pluggar ut gitarren.

Har bytt ut gummiupphängningen till sångmicken till en fast ring istället så det blir lättare att vinkla och ställa in för olika tagningar.

Lyxat till med fjärrstyrning av ljuset så jag kan tända och släcka med fjärrkontroll, yeah.

Just det. Pics osv. Har du gjort några nya låtar på slutet?

drloop (oregistrerad)
Postat

Inget nytt sedan Thinkingmachine EP i vintras.

k9 (oregistrerad)
Postat

Min tumme är fortfarande så trasig att jag inte kan spela växelbas med den. Däremot så börjar jag få kläm på att spela växelbas med plektrum nu istället.

Postat

Inget nytt sedan Thinkingmachine EP i vintras. https://open.spotify...xg03Dkfq6692xeU

Lyssnade igenom låtarna på spotify. Riktigt bra. Kom att tänka på gamla Japan av nån anledning, fast det inte alls låter så. Är detta ett band eller ett soloprojekt?

Du har väl andra saker på gång också, eller? Var kan man höra dom låtarna?

k9 (oregistrerad)
Postat

Vill också höra Loop, men jag får inte logga in på spottan.

k9 (oregistrerad)
Postat

Ska nog somna ett tag så att jag orkar träna medans jag glor på OS invigningen i kväll. Skönt att man kan kolla 48 timmar efter sändning på OS prylarna i viaplay. Gör ju inget om man missar början eller tröttnar men vill se ändå.

k9 (oregistrerad)
Postat

Ska nog snurra igång morden i Midsummer och se om jag kan somna till det. Tycker att det brukar vara lite små kul att kolla på det ibland.

Kör de fortfarande mycket Volvo där? Vet att de gjorde det förut. Lite uppenbar smygreklam antar jag.

Postat

Ska nog snurra igång morden i Midsummer och se om jag kan somna till det. Tycker att det brukar vara lite små kul att kolla på det ibland.

Kör de fortfarande mycket Volvo där? Vet att de gjorde det förut. Lite uppenbar smygreklam antar jag.

Jäpp. Det är volvo. Men du kommer att bli klarvaken. Spänningen är oliiiidlig.

k9 (oregistrerad)
Postat

😮

En annan har tjänat 6 euro på sina låtar. 😑

Ni kan väl köpa dom?

Vi får gör en tillsammans istället. Ska ha en slask klar på månndag hade jag tänkt. Blev mycket olika att välja på så det kan bli fler än en. Vore kul Men Neo du och jag och vem som nu vill vara med.
k9 (oregistrerad)
Postat

Jäpp. Det är volvo. Men du kommer att bli klarvaken. Spänningen är oliiiidlig.

Tycker mera att det är ett så mysigt format, morden till trots, att jag vaggas till sömns.

Älskar engelskan de tala där med.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.