Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Fotboll vid midnatt. Är det någon som ska se matchen?

Vaknade just så det blir nog så i natt.

☺️

Kan du utveckla det argumentet lite?
k9 (oregistrerad)
Postat

Oj! Lyssnade just på gitarrförstärkarpluggarna man får med ljudkortet jag länka till, gillar det ljudet som fan. Låter som att de spelar på en Yamaha gitarr med.

drloop (oregistrerad)
Postat

Vad har du för monitor?

Och vad har du för ljudkort?

Postat

monitor: KRK

ljudkort: m-audio

fast jag ska köpa ett nytt ljudkort, focusrite scarlett 2i2 och behöver en ny kabel till monitorn därför undrar jag

k9 (oregistrerad)
Postat

Kör du inte linjeutgågnaran från 2i2 an då?

k9 (oregistrerad)
Postat

TRS är ju från hörlursutgången medans line är de man "ska" använda till sina högtalare.

Postat

jo men det ser ut som TRS och inte RCA som på mitt nuvarande ljudkort m-audio

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Skulle skriva trs/rca då det är olika kontakter i bägge ändorna på den kabeln som du länkade till.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Du ska nog ha en ren trs kabel. Mellan 2i2 och dina monitorer.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Du har ju balanserade ut på 2i2:an så då är det bäst att köra på balanserade trs pluggar med.

För dina monitorer har väl balanserade ingångar med? Står oftast bal vi dem i så fall.

Postat (redigerat)

ok hittar dock ingen ren trs kabel på 4sound

ja det är balanserade på monitorn min

Redigerat av ewroL
k9 (oregistrerad)
Postat

Du behöver ju inte köra med balanserad kabel heller om du kan försäkra dig om att kablarna kan dras utan att du får störningar i dem. Men med balanserade så är det mindre risk för störningar som orsakas i kablarna.

Postat

Lyckat smäkkcafe iafton! 😄 kul att ha ungdomar som vill sommarjobba med musik! 😄

I helgen har jag fått jobb som "kantor" fast på gitarr. Spännande 😮. Ett dop och ett bröllop på lördag och högmässa med nattvard på söndag. 😮. Lite magert med psalmer bara på gitarr men det verkar funka ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Lyckat smäkkcafe iafton! 😄 kul att ha ungdomar som vill sommarjobba med musik! 😄

I helgen har jag fått jobb som "kantor" fast på gitarr. Spännande 😮. Ett dop och ett bröllop på lördag och högmässa med nattvard på söndag. 😮. Lite magert med psalmer bara på gitarr men det verkar funka ☺️

Oj har du bliver herr Jösses nu då?

Verkar bra! Funderar skarpt på att köpa det mindre UR44!

Jo det var du som fick mig att titta mer på dessa kort efter vår lilla IRL. 😎
k9 (oregistrerad)
Postat

Kom just på att jag har en Yamaha planka liggande s någon stans. Ska ha två banjos med... hmm..

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.