k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Oj råkade göra ett demo med en MASSA reverb på... har nog blivit galen. 😊 https://soundcloud.com/user-294362307/maria-rough-demo-1
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Ska nog spela in den på riktigt. Har bara använt en mick både för sång och gitarr och orkade inte spela in sång och gura för sig. Blir ju bättre om man gör så. Då man kan mixa bättre. Nu vart det en kompromiss mellan balansen i gitarr och sång. Micken var inte bra placerad för gitarren eller sången, utan den fick hamna lite mellan sången och gitarren.
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Ville göra något som lät lite Woody Guthrie. Fast jag fegade på att slå med fingernaglarna på högerhanden för att få ett råare gitarrljud som skulle ha passat bättre, tycker jag.
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Funkade bra med en sömnstörning i natt. Fick en massa gjort. Ska fira med en lätt frulle och sedan full rulle. 😄
Dark Of Light Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Bryt inga ben, elda inte upp huset, tappa inte hörseln pga rundgång, cykla inte ihjäl dig, upptäck inget mer mögel och stanna borta från fruntimmer. Du har ljudkort att köpa denna månaden! Morn´o kpd.
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Har bestämt mig för ett ljudkort om jag så ska behöva sälja något annat för att ha råd med det. Vilket jag inte kommer behöva, så jag behöver ingen "sugar dady" vad ni än är villiga att betala. Spelar ingen roll om jag hittar mer mögel. Kommer att hyra en liten sjöstuga om jag inte kan bo här ifall de skulle behöva renovera. Med ett USB ljudkort så skulle ju laptopen vara utmärkt att spela in musik på, så det skulle bli ett ljudkort ändå. Med brutna ben så skulle jag ju vara hemma och uttråkad och använda ljudkortet mera. Mina fruntimmer brukar inte kosta att umgås med så det äventyrar inte mitt ljudkort ekonomiskt, och jag har snöat in lie på en som är borta på semester nu och inte kommer hem på någon månad. Så det så!
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Vill iofs uppgradera Cubase med, men det känns inte som ett måste just nu. Har tre låtar till som jag skulle kunna spela in med mitt lilla ljudkort med. Blir lite knasigt när jag använder samma text på två låtar iofs. Men det går ju att skriva om texten eller bara låta det vara samma text. Då skulle jag ha fyra låtar som passar på samma skiva typ.
Dark Of Light Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Har bestämt mig för ett ljudkort om jag så ska behöva sälja något annat för att ha råd med det. Vilket jag inte kommer behöva, så jag behöver ingen "sugar dady" vad ni än är villiga att betala. Spelar ingen roll om jag hittar mer mögel. Kommer att hyra en liten sjöstuga om jag inte kan bo här ifall de skulle behöva renovera. Med ett USB ljudkort så skulle ju laptopen vara utmärkt att spela in musik på, så det skulle bli ett ljudkort ändå. Med brutna ben så skulle jag ju vara hemma och uttråkad och använda ljudkortet mera. Mina fruntimmer brukar inte kosta att umgås med så det äventyrar inte mitt ljudkort ekonomiskt, och jag har snöat in lie på en som är borta på semester nu och inte kommer hem på någon månad. Så det så! 😆 Verkar som en bra plan!
Bluddrik Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Oj råkade göra ett demo med en MASSA reverb på... har nog blivit galen. 😊 https://soundcloud.com/user-294362307/maria-rough-demo-1 80-talet är på väg tillbaka. Släng bara in lite gejtade trummor också.
Bluddrik Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Mina fruntimmer brukar inte kosta att umgås med så det äventyrar inte mitt ljudkort ekonomiskt, och jag har snöat in lie på en som är borta på semester nu och inte kommer hem på någon månad. Så det så! Mina fruntimmer? Ingår du i någon slags flock, som med jyckarna?
Bluddrik Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Vill iofs uppgradera Cubase med, men det känns inte som ett måste just nu. Så tänker jag också. Vad har du för version?
Bluddrik Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Ja e å vaken! 😮 Det känns tryggt. Vad spelar ni in på när ni använder den där behringermixern?
Neosus Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Oj råkade göra ett demo med en MASSA reverb på... har nog blivit galen. 😊 https://soundcloud.com/user-294362307/maria-rough-demo-1 Bra låt! 🥰
Naymari Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 80-talet är på väg tillbaka. Släng bara in lite gejtade trummor också. Det har varit aktuellt ett tag! 🙂 Riktigt roligt! Blandar in väldigt mycket ikoniska trummaskiner och synthar i mina produktioner nuförtiden. 😑 Frågan är vad nästa grej blir. Vi sitter inte riktigt fast i ett "pop-träsk" som vi gjorde i EDM-eran. Just nu sitter jag och jobbar på en pop-platta som osar ganska mycket 60-70 tal sett till produktionen. Fast med moderna grejer, såklart!
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Så tänker jag också. Vad har du för version? Kör med Cubase 5 fortfarande... 😊 Fast jag har ju inte spelat in så mycket musik på över 6 år nu. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Mina fruntimmer? Ingår du i någon slags flock, som med jyckarna? Har ett vist rykte om att vara svårflörtad så många flörtar med mig bara därför. Har två ex som gjort bra "reklam" för mig. Tyvärr så är jag svårflörtad och kräsnare än jag borde vara. Kan ju ha att göra med att jag blev av med oskulden så ung att jag inte mins när och med vem det var. Har tre kandidater som var samtidigt ungefär. Gick nog i låg eller mellanstadiet då, vet jag. Så sex blev aldrig en så stor grej för mig. Viktigare att hitta rätt än att hitta någon att brottas med, tycker jag. Särskilt nu när alla könssjukdomar är på ordentlig tillväxt igen. 😆 Verkar som en bra plan! Det är the plan. ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 Bra låt! 🥰 Ska bara lära mig sjunga med. 😊 Slutet är ju hemskt och jag tappar taken ordentligt där med. Min ena hund petade till mig med nosen, så jag kom av mig och improviserade ett slut. Men det blev nästan bättre än jag tänkt ändå. 😛 fast nu har jag spelat så mycket växelbas att jag fått en blåsa på bastummen. Tråkigt när jag äntligen fick ut den till att börja med. 😏 Satte mig och försökte stämma trummorna igen dock. Har ju bara dryga två veckor innan det är dags för nytt ljudkort. 🥰
k9 (oregistrerad) Postat 1 augusti 2016 Postat 1 augusti 2016 (redigerat) Kyckling och pommes. Men pepperoni i smält ost med en gnutta smör och lite, lite kall bostongurka för att få lite syrlighet och sälta i det hela. Tror det kan bli gott. Skulle vilja testa med med chilimarinerad vitlök med. 😏 Tor det kan bli gott. 🙂 Men jag orkar inte gå och handla. 😐 Så jag får stanna hemma och vara osams nu igen. 😠 Redigerat 1 augusti 2016 av k9
Recommended Posts