Den Gode Postat 14 januari 2016 Postat 14 januari 2016 (redigerat) det gick så fint så. hon kommer hit om 7 veckor och hälsar på. Kul, men dyrt. Redigerat 14 januari 2016 av Den Gode
Den Gode Postat 14 januari 2016 Postat 14 januari 2016 Hur i helvete kan man jämföra det masstafsande som varit uppe i media på senaste tiden med dåliga beteenden mot kvinnor som redan har funnits och försöka göra det till ett generellt mansproblem i stället för ett kulturellt problem? Detta handlar om en helt ny typ av usel kvinnosyn. Ska man kunna göra något åt det måste man erkänna detta.
Den Gode Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Men varje dag blir tre minuter längre än föregående.
Dark Of Light Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 (redigerat) Hur i helvete kan man jämföra det masstafsande som varit uppe i media på senaste tiden med dåliga beteenden mot kvinnor som redan har funnits och försöka göra det till ett generellt mansproblem i stället för ett kulturellt problem? Detta handlar om en helt ny typ av usel kvinnosyn. Ska man kunna göra något åt det måste man erkänna detta. Ja, det finns rötägg överallt. I detta "ämne" är de flesta män. Blev dock lite förvånad när det tidigare i veckan intervjuades tonårstjejer och de sa att detta med tafserier är vardagsmat i bl a skolan. Dock handlar det ju inte om "masstafsande" i de aktuella fallen. Men det är klart att man är bra enfaldig om man inte kan se ett kulturellt betingat mönster i just dessa fall. Det är en helt annan sak helt enkelt än att få det till ngn slags rasgrej som de långt högerut (SD) vill få det till. "För att man kommer från ett annat land begriper man inte bättre". Sådana tankemönster har alltid varit märkliga för mig. Men kulturella skillnader finns ju. Det är ju självklart att om man levt i ett land där kvinnor är värda kattpiss och knappt det och göms under stora tygstycken, sedan kommer hit så är det nog inte lätt att hålla hormonerna och hjärncellerna i styr. Ingen ursäkt naturligtvis men en tänkbar förklaring. -20 nu igen. Man kan ju inte gå ut. Ja, ligger där här också. Men varje dag blir tre minuter längre än föregående. Tre minuter längre pina för varje dag alltså ☺️ Redigerat 15 januari 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Hur länge får Nordströmmaren sitta kvar då? Nu kommer resten av krutet AF sparat på med paradvåningar. Har på känn att hon får lösa ut sin miljonfallskärm snart...
Dark Of Light Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Vem är Den Gode? 😕 He is a international man of mystery. Kompis med Den Onde och Den Fule, frågan är om det inte i detta fall är en och samma person ☺️ Ska du ut och cykla i kylan idag?
slejnard Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Va gott 😄 Den gode= Sadamjr har jag för mig Bara -6,7 här!
Den Gode Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 (redigerat) Vem är Den Gode? 😕 Det har varit lite rörigt. Jag blev utslängd och avstängd och tvungen att byta nick. Kul att du är tebax. Läget? Redigerat 15 januari 2016 av Den Gode
Pazo Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 He is a international man of mystery. Kompis med Den Onde och Den Fule, frågan är om det inte i detta fall är en och samma person ☺️ Ska du ut och cykla i kylan idag? Okej 😕 Redan varit ute och cyklat, jobbat snart 1,5h redan 😱
Pazo Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Frulle kanske... Funderar på sekond breakfast or not... 😐 Det har varit lite rörigt. Jag blev utslängd och avstängd och tvungen att byta nick. Kul att du är tebax. Läget? Jahaja! Fett! Jo läget är nice, lite trött, mkt hungrig. Snart fika! Självdå?
Den Gode Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Okej 😕 Redan varit ute och cyklat, jobbat snart 1,5h redan 😱 Cyklat? Det låter livsfarligt. Vad är det du jobbar med?
k9 (oregistrerad) Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Nedrig kvunnosyn är ku en social och kulturell grej som många svenska grupper även delar med anda kulturer. Ta SD-kulturen, den frikyrkliga kulturen och så vidare. I dessa läger så är ju feminist ett nedsättande skällsord och inte något man kan vara stolt över att vara. Men eftersom detta är ett symptomatiskt problem för de så totalt mansdominerade subkulturerna i samhället så är det ju ett kulturellt-mansproblem. Det intressanta är ju att SD-folk har börjat prata om hur illa det var på 90-talet med flycktingarna från Balkan mera öppet nu också. Tycker att det borde väcka en större uppmärksamhet än det gjort.
Pazo Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Cyklat? Det låter livsfarligt. Vad är det du jobbar med? Miljökonsult inom Akustik på Sweco.
k9 (oregistrerad) Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Okej 😕 Redan varit ute och cyklat, jobbat snart 1,5h redan 😱 Var är det för hoj du har då? Är ju själv cyklist. 🙂
Pazo Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 (redigerat) Var är det för hoj du har då? Är ju själv cyklist. 🙂 En pendlarhoj jag börja bygga i novembre som blev klar i slutet av Dec. Ser ut såhär fast med stänkskärmar på: https://www.dropbox.com/s/uv8atrxxoqzlju9/2015-12-19%2020.03.09.jpg?dl=0 Redigerat 15 januari 2016 av Pazo
Pazo Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 On One - Pompino ram Planet X single speed/Fixie CX-hjul typ. osv...
k9 (oregistrerad) Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 En pendlarhoj jag börja bygga i novembre som blev klar i slutet av Dec. Ser ut såhär fast med stänkskärmar på: https://www.dropbox.....03.09.jpg?dl=0 🥰😎 De e gott! Vad tar den för bränsle? 😕 Miljöbränsle.
Neosus Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 De e gott! Vad tar den för bränsle? 😕 Raketbränsle!
k9 (oregistrerad) Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Blev sugen på att cykla jag med, men -20 är nog lite för kallt. Fast hundarna trivs galet bra utonhus just nu. Får kanske bli en långpromenad med dem istället. 😑
Dark Of Light Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 (redigerat) Jag har alltid haft en skräckförtjust respekt för folk som cyklar vintertid. Att gå mot elementen så där av ren princip, man får ju antagligen självklart ligga mer. Snöyra och svåra minusgrader. Kämpa i 20cm nysnö och motvind givetvis lätt framåtlutad pose. Mössa sexigt under hjälmen, lurar på så man slipper höra andra i trafiken, beckmörkt men vadå belysning och givetvis en lätt överlastad ryggsäck eller en maskulin "mans purse" svaijande i vinden. I förekommande fall, en sportbag halvt ut hängande på pakethållaren. Man drar omkull emellanåt men det är alltid någon annans fel. Gångtrafikanterna går om strax innan den tappre cyklisten ger upp och vinglar ut till körbanan istället för "där är det ju plogat". En vardagshjälte, en modern korsfarare som går emot konventionerna. En upptäcktsresande i konditionens tjänst. Som att bestiga Everest, räkna molekyler, som att polarforska, nuppa utan att komma, att korsa Amazonas, att hoppa in i ett brinnande hus för att möblera om, resa till Mars, bli kompis med en insekt för att sedan svika den, bära mössa inomhus, ha ketchup på pannkakor, ha sex med Kikki Danielsson, äta orostat rostebröd, erkänna att man har på sig långkalsonger, välja te istället för kaffe, ha Facebook, på allvar påstå att modelljärnvägar inte är en lek utan en hobby, snyta sig rätt ut, säga som det är när sambon frågar "ser jag tjock ut i den här?", ha ett konstruktivt samtal med en nyfödd, pissa i motvind, ha ett konstruktivt samtal med en raggare, steka i smör, ha ett konstruktivt samtal med en SD:are, att inte säga som det är när sambon frågar "ser jag tjock ut i den här?" ... Ja ungefär så... Har varit ytterst nära att köra ihjäl samma cyklist 3 ggr denna vecka redan. Du Pazo har säkert bättre hyfs än denna figur. Därmed inte sagt att du gör det men man undrar lite vad som driver en del att helt skita i allt. Kpd ☺️ Redigerat 15 januari 2016 av Dark Of Light
Den Gode Postat 15 januari 2016 Postat 15 januari 2016 Jo läget är nice, lite trött, mkt hungrig. Snart fika! Självdå? Det blir lite rörigt detta. Hälsan är inget vidare pga diabetes som går rätt hårt åt mig. Sen är jag inne på tredje veckan av en megaförkylning som inte liknar nåt annat jag varit med om. Annars är det ok.
Recommended Posts