k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Blev sådan åska här igen så jag vågar inte plugga in mickar och dylikt just nu. Fick igång USB ljudkortet så jag kommer igång imorgon hoppas jag. Tänkte testa min SE Gemeni 5 som jag köpte nästan gratis när det var ett event på musikaffären i Borlänge.
Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Neosus Cesar och Slejnardrix är ju ledarna för varsin grupp. Cenaeix (från latin canem = hunden och IX = siffran 9) är det latinska namnet på den som gallerna kallar "k9" eller "Hunden som kommer och går baserat på outgrundliga orsaker som människorna inte förstår. Ibland hugger han ibland hjälper han men oftast så förvirrar han bara" eller som romarna kallar honom "Vart fan är mitt spamfilter". Trolldryck, någon ska hamna i trolldrycken men vem? Finns det en trolldryck och hur verkar den i så fall? Och vad är min roll i det hela? Låter ju som en romare till namnet. Svärdslipare och amorös nuppologicus (aaaningen oklara arbetsuppgifter)!? Pluttrix får vara den galliska byns "kock", lite likt druiden gör han det hellre än bra. Namnet kommer sig av hans eviga "provsmakande" av hans "maträtter" och han bränner ner byn vid slutet av varje avsnitt. Jag väntar bara på att det ska dundra loss här men icke. Ett avlägset knallande i förmiddags... no more.
Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 (redigerat) Michael Bolton på TVn just nu... Det är liksom inte samma sak längre nu när ho-ho-ho-hockeyfrillan är borta. Den med "business at the front but party at the back". Redigerat 25 juli 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Oj! Blev godissugen och affären stänger om 25 laters all.
CHAE Postat 25 juli 2016 Trådstartare Postat 25 juli 2016 Får ni indikationer på en storbrand i en liten gallisk by uppe på ett hustak i Åtvid... bli inte förvånade. 😆 :lol: 😆
slejnard Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Oj! Det gick ju fort som jösses att skriva denna låt. Men som vanlig med denna typ av musik så kommer ju arrandet att ta lång tid istället. Använde Maria texten som jag skrev för länge sedan. Spelar bara dur ackord på en ackegura. Får nog installera mitt USB ljudkort och lägga en demoslask så får vi se om någon vill vara med på den. Skicka slasket så kan jag hjälpa med arr! O även neosus 🙂 Fiskat upp över 20 små abborrar. Blir fint i röken!
Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Ja den som låg brevid navkapseln till en långtradare.
slejnard Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Så stor att när jag drog upp den från stilla havet så försvann vattnet!
k9 (oregistrerad) Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 Skicka slasket så kan jag hjälpa med arr! O även neosus 🙂 Men arret kan ju inte göras innan alla musiker har gjort sitt. Jag skriver inte låtar och talar om för andra musiker hur jag vill att de ska spela. Det är roligare om de spelar som de vill på "mina" låtar så att blir låtar man gjort tillsammans istället. Ger ju mer att göra så och man växer mera som musiker av att låta sig inspireras av varandra, tycker jag. Skickar ett komp som ni får lägga det ni vill på. Satt och lekte med guran hela kvällen och kom på ett roligt litet bluesrock-boogie riff som kan funka för er två med. Struntar i att skicka med det solo och de lick jag tänker använda, bara för att få höra hur ni skulle göra på detta komp utan att hört mig först. Vore kul om det blir snarlikt av en slump, men ännu roligare om det blir helt olika med.
Bluddrik Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 Gallisk by? Det är jag och en massa gamla kärringar.
k9 (oregistrerad) Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 Haha! Hon är ju roligast i världen. 🥰 :wub: 🥰 https://www.youtube.com/watch?v=XDdLxTXBaAY
k9 (oregistrerad) Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 Måste posta en till. Lovar att sluta spama efter det. https://www.youtube.com/watch?v=w7yaEEccDJc
Bluddrik Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 Ett galliskt harem då? På 75+? Det må va din grej, men inte min.
Bluddrik Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 Sjukpenning i dag. 8 958 ut efter skatt. Hur mycket får ni ut?
Dark Of Light Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 (redigerat) Haha! Hon är ju roligast i världen. 🥰 :wub: 🥰 Förfärligt roligt, högst underhållande men... Trodde först att detta var en fake, en konstruerad You Tube grej för att locka tittare men det verkar som denna tjej som går under epitetet "Britains stupidest girl" är på riktigt. Aningens tragikomiskt, hur mår hon? Kanske går det att knulla bort, jag hade försökt. Det finns ett klipp där han går klart över gränsen. Han preparerar en av hennes tamponger med chili. Sjukpenning i dag. 8 958 ut efter skatt. Hur mycket får ni ut? 😮 Redigerat 26 juli 2016 av Dark Of Light
Naymari Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 (redigerat) Sjukpenning i dag. 8 958 ut efter skatt. Hur mycket får ni ut? Jag hade ett kneg på heltid under Juni månad. Fick ut 6990 netto. Jävla lurendrejare det företaget. Fram tills den lönen har jag levt på ett studiebidrag. Alltså drygt 9 papp under 2 månader. 😑 Redigerat 26 juli 2016 av Naymari
Bluddrik Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 (redigerat) Jag hade ett kneg på heltid under Juni månad. Fick ut 6990 netto. Jävla lurendrejare det företaget. Fram tills den lönen har jag levt på ett studiebidrag. Alltså drygt 9 papp under 2 månader. 😑 Jo, Men du kommer ju att bli rik. Det tåget har gått från den här perrongen. Redigerat 26 juli 2016 av Bluddrik
Dark Of Light Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 (redigerat) Redigerat 26 juli 2016 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 (redigerat) Vad sedan nästa steg i trappan ner blir vet jag inte... Redigerat 26 juli 2016 av Dark Of Light
slejnard Postat 26 juli 2016 Postat 26 juli 2016 Sjukpenning i dag. 8 958 ut efter skatt. Hur mycket får ni ut? Det är för dåligt. Sjukpenning och a-kassa har stått still! Jag får ut så jag klarar mig. Dessutom är vi ju två i hushållet med inkomst.
Recommended Posts