Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Om man är flera då? Får de helt enkelt titta på när du äter? PTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPTPT.
Bluddrik Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Bananpannkaka! Gott å lätt att göra. För en person: mosa banan i en halv dl mjöl å ett ägg. Klicka ut i en het stekpanna med smör. Socker eller sirap till 🙂 Mums för en diabetiker.
Neosus Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Bananpannkaka! Gott å lätt att göra. För en person: mosa banan i en halv dl mjöl å ett ägg. Klicka ut i en het stekpanna med smör. Socker eller sirap till 🙂 Ja just ja! Min brorsdotter tipsade om samma! Det måste jag prova. 😊
Bluddrik Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Om man är flera då? Får de helt enkelt titta på när du äter? Jag får titta på. Finns det inget sockerfritt alternativ?
Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 (redigerat) Ja tillaga och ät kan vara en ide. Ta på dig tajta badbyxor och stoppa ner fläskfilen i grenen. Ut på stan och invänta folks reaktioner. Använd den som dörrstopp. Använd den som tillhygge. Göm den i avloppet och tillkalla sedan vaktmästare. Vad förvånade de ska bli... Redigerat 25 juli 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Ingen aning! Äta den kanske? 😕 Ja, inte hade jag tänkt köra upp den i röven. Jag ville ha ett recept.
Bluddrik Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Ja tillaga och ät kan vara en ide. Ta på dig tajta badbyxor och stoppa ner fläskfilen i grenen. Ut på stan och invänta folks reaktioner. Använd den som dörrstopp. Använd den som tillhygge. Göm den i avloppet och tillkalla sedan vaktmästare. Vad förvånade de ska bli... Och där går längstas matlagningsexpert igång. Kör vi en irl nån gång ska jag definitivt inte äta nåt kött som han har lagat till. Jag kan se det framför mig: "det här köttet har jag mörat på mittt eget sätt".
Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 (redigerat) Ja, inte hade jag tänkt köra upp den i röven. Jag ville ha ett recept. Men om du gör det så sitter du rakare. Vad ska du ha receptet i röven för? Recept. Nästa gång får du köpa färdigrätter (du vet hur man använder en micro va?) eller go all in med snabbmakaroner och hotdogs i samma kastrull. ☺️ Redigerat 25 juli 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Vad gör man med rökt fläskytterfilé? En god pyttipanna. Beror på hur hårt rökt den är. Och om den redan är färdig rökt eller om den måste stekas innan den går att äta. Men ta bara grönsaker, lök, potatis och tärna/hacka till lagom stora bitar och stek i smör. Krydda med svartpeppar och salt. Eller med de kryddor du gillar. Är ofta bra att steka med ett lock på stekpannan så att de olika ingredienserna håller lite mera vätska och pytten blir lite fylligare att tugga på. Kan göra en pytt på "soppmixar" ifrån butiken. Jag kör ofta på dessa mixar både när jag bör pytt, soppor och grytor. Det jobbiga med dem och potatis är ju att de tar tid att laga dem. Men i mindre bitar så går det ju fortare med. Om du kokar potatis ofta så kan du käka filé med kokt potatis och smält smör med hackad gräslök idag. Koka så mycket potatis att det blir över så att du kan steka den i morgon. Går ju fortare att steka kokt potatis och i bland kan det passa bättre än råstekt potatis. Men råstekt är ju gott på ett helt annat sätt. Men att alltid koka mer potatis för att käka stekt potatis nästa dag kan vara smart. Eller en "snabbgryta" stek köttet i smör med en wokmix du gillar. Till sätt lite svamp, lök, lite tomat, vitlök eller vad du själv gillar. Krydda med de kryddor och smaker du gillar. Har du en skvätt vin så kan det kanske vara en god krydda med. Stek under lock så blir det godare. Blir väl en diabetes vänlig måltid då med? Smör är bättre än margariner för den som har diabetes med. Ofta innehåller margariner en massa modifierad stärkelse om ju är just socker i form av kolhydrater. Tycker att det brukar vara gott med lite kanel och lite ingefära i wokhistorian med. Inte för mycket utan bara så att man känner ett litet spår av de båda till att börja med. Särskilt om man gör denna wok på kyckling.
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 (redigerat) Ost som smällts med lite hackad t ex jalapeno, lite salt/svartpeppar, och en klick smör är gott som sås. Kan ju testa med hackad paprika om du inte gillar jalapeno. Redigerat 25 juli 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Idag funkar inte ljudkortet alls igen. Otippat va? 😐
Neosus Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Men om du gör det så sitter du rakare. Vad ska du ha receptet i röven för? Recept. Nästa gång får du köpa färdigrätter (du vet hur man använder en micro va?) eller go all in med snabbmakaroner och hotdogs i samma kastrull. ☺️ Eller handla en raggar balle med svängdörr.
Bluddrik Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Kan göra en pytt på "soppmixar" ifrån butiken. Jag kör ofta på dessa mixar både när jag bör pytt, soppor och grytor. Det jobbiga med dem och potatis är ju att de tar tid att laga dem. Men i mindre bitar så går det ju fortare med. Många bra tips här. Vilka är dessa soppmixar?
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 (redigerat) Soppmixar är bara färdigförpackade färska rotfrukter och purjolök. Finns vid frukt och grönt disken och brukar vara ganska billigt. Redigerat 25 juli 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Gillar dessa mixar och kör med lite vad som helst med dem. Kyckling, kött, räkor, fisk, köttfärs, korv vad som helst och krydda hur man vill. Ost kan vara gott i soppan ibland. Vin ibland. En skvätt vin eller öl ibland. Lite vinäger eller olika oljor ibland. Brukar göra ganska simmiga soppor så att man får i sig vätska nu på sommaren. Brukar göra starkare soppor på vintern så att man blir lite extra varm av maten.
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Grejen med en soppa är att man måste krydda lte mindre än man är van vid. Eftersom vattnet tar mycket smak och fångar många smakämnen som annars skulle ångas bort om man t ex steker maten. För att få mera gryta av det hela så steker man under lock och reglerar med valfri vätska så att maten håller sig lagom geggig och god.
Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Får ni indikationer på en storbrand i en liten gallisk by uppe på ett hustak i Åtvid... bli inte förvånade.
slejnard Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Middag sen i syrrans stuga. Blir nice! Röjt lite med lien ner mot sjön också
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Middag sen i syrrans stuga. Blir nice! Röjt lite med lien ner mot sjön också Fick lite inspiration att skriva en Blue Öyster Cult influerad låt av din bild på fejjan. Sätter genast igång med det och hoppas på solon och sång från folk i denna tråd så småningom. 😎
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 (redigerat) " i en liten gallisk by uppe på ett hustak i Åtvid..." 😆 Sade Darkuis Ofius Lightus. Känd i historieböckerna som "Dolius Rockus". 😛 Redigerat 25 juli 2016 av k9
Neosus Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Fick lite inspiration att skriva en Blue Öyster Cult influerad låt av din bild på fejjan. Sätter genast igång med det och hoppas på solon och sång från folk i denna tråd så småningom. 😎 Jag kan lägga en räka... eller två. Appropå mat alltså. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Skriver något som låter mer BTO istället. Gitarren verkade var mera sugen på det. 😮😛
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Oj! Det gick ju fort som jösses att skriva denna låt. Men som vanlig med denna typ av musik så kommer ju arrandet att ta lång tid istället. Använde Maria texten som jag skrev för länge sedan. Spelar bara dur ackord på en ackegura. Får nog installera mitt USB ljudkort och lägga en demoslask så får vi se om någon vill vara med på den.
Dark Of Light Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 (redigerat) 😆 Sade Darkuis Ofius Lightus. Känd i historieböckerna som "Dolius Rockus". 😛 😆 Bra där Koitus (ja det ska stavas med "c" med det funkar ju inte med k9) Interruptus IX och det bästa är att Pluttrix heter ju redan i sammanhanget helt rätt. Ett sådant seriealbum skulle jag gärna läsa. Romarnas kejsare Neosus med sin slav Slejus Nördus är andra passande karaktärer in i den korta handlingen innan Pluttrix, gallernas egenutnämnda kock, börjar gå loss med fläskfilé experiment istället för vildsvin och hela byn brinner upp. Du får tänka dig att bilden jag har av Pluttrix kulinariska färdigheter är att en gång fått ge sitt namn till en pizza och att han i sina vildaste kulinariska experimentlustar ha hällt Allkrydda på en mostallrik från Sibylla. Nu har du satt griller i hans huvud om soppmixar och annat. ☺️ Redigerat 25 juli 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 25 juli 2016 Postat 25 juli 2016 Neosus Cesar och Slejnardrix är ju ledarna för varsin grupp. Cenaeix (från latin canem = hunden och IX = siffran 9) är det latinska namnet på den som gallerna kallar "k9" eller "Hunden som kommer och går baserat på outgrundliga orsaker som människorna inte förstår. Ibland hugger han ibland hjälper han men oftast så förvirrar han bara" eller som romarna kallar honom "Vart fan är mitt spamfilter".
Recommended Posts