Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

☺️ Mmm, dem är här... Med stel blick i fjärran och luren i näven hasar de sakta fram...

PT där va!? Såg ni??? Whoah!

😑 Det var inget.

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Detta är väl egentligen ingen nyhet? Så har det varit rätt länge nu. Känner flera av detta här gardet och det är inga muntra miner efter att hela livet ha slitit för ingenting. Dessutom ska pensionspengarna skattas. Egentligen inte så konstigt att missnöjespartier som t ex SD får anhängare även i dessa led, hur sned och bisarr deras världsbild än är. Det blir ju då dubbelt tragiskt.

Vi (eller staten om man vill) är inte så duktiga på att ta hand om de våra men väl "andra". Kanske handlar det om att samla duktighetspoäng. Nu gnälls det ju också över att anhöriginvandringen för flyktingar stoppats och visst är det också illa, familjer splittras men hur faen ska pengarna räcka till allt? Schyffert kanske kunde bjuda alla pensionärer på två Saddam Special, en Fanta och ett Netflix abonnemang i månaden? Eller skit i Netflix, de pengarna kan ju satsas på ytterligare mat. Det verkar ju så enkelt...

Flyktingvågen har ju inte varit så dyr innan det faktiskt belv en flyktingkris. SD har sagt att det varit det länge, men det har varit en hanterbar ström innan krisen. SD har ju sett till att genomföra skattesänkningar som inte gynnat denna grupp alls. De ser ju pensionen som bidrag och inte som innestående lön. Nu föreslog de ju att man ska höja momsen på maten med.

Förstår att man lätt tar till sig att flyktingsrömmen kostar så mycket me nsamtidigt så missar man hur löner hållits nere och det bidragit till att folk inte handlat mer. Samtidigt som många andra priser som hyror och el abonemang mm har höjts väldigt mycket. Ofta så har folk två extra månadshyror att betala. Och trots att elpriserna är låga så betalar man lika mycket per räkning ändå. Dagisplatser kostar mer osv osv. De skattemiljoner som privata företager fuskar bort är ju en skrämmande siffra med. Problemet med ekonomin är mycket större och värre än att invandringen kostar så mycket.

tycker att alla företag som får ta del av skattemedel borde tingas betala tillbaks dessa förmåner innan de får ta ut någon vinst alls.

k9 (oregistrerad)
Postat

Tråkigt att hoppa i sjön efter en cykeltur bara för att konstatera att det är lika varmt i vattnet som det är i luften. Blev ju ingen svalkande badstund då alls. 😏

Men det gick ju att simma ordentligt för första gången i år. Har ju varit sjuk till nu. Så det blev en ordentlig simtur istället för en båttur. 😄

Postat

Tråkigt att hoppa i sjön efter en cykeltur bara för att konstatera att det är lika varmt i vattnet som det är i luften. Blev ju ingen svalkande badstund då alls. 😏

Men det gick ju att simma ordentligt för första gången i år. Har ju varit sjuk till nu. Så det blev en ordentlig simtur istället för en båttur. 😄

PÅ cykeln har du ju dessutom en svalkande fartvind. Det finns väl inget motsvarande vid en simtur så vitt jag minns. Det var så längesen jag testade nåt sånt.

k9 (oregistrerad)
Postat

PÅ cykeln har du ju dessutom en svalkande fartvind. Det finns väl inget motsvarande vid en simtur så vitt jag minns. Det var så längesen jag testade nåt sånt.

Jo me nja cyklade inte ensam. Så jag fick hålla farten nere. Men det var skönt att bara rulla lite långsamt med. Brukar ju köra hårt nästan jämt när jag hojar. Hade glömt att det kan vara så avkopplande att bara trampa lite slött på en hoj.
k9 (oregistrerad)
Postat

Mötte min fru idag. Glömde gifta mig dock. Får se om jag hittar henne där imorgon och gifta mig då istället. 😑

Postat

Mötte min fru idag. Glömde gifta mig dock. Får se om jag hittar henne där imorgon och gifta mig då istället. 😑

Ska man inte börja med ett frieri?

k9 (oregistrerad)
Postat

Onödigt när hon såg ut som hon gjorde och dessutom nynnade på Uria Heeps - Rain. 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub:
Postat

Onödigt när hon såg ut som hon gjorde och dessutom nynnade på Uria Heeps - Rain. 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub: 🥰 :wub:

Jag vill knte va ofin, men uriah heep är nog mitt favorithatband. Hon kan ju va snygg osv ändå, men......

k9 (oregistrerad)
Postat

Jo men alla kan ju inte ha god smak. Så vi förlåter dig, jag och min fru, och tycker det är kul att kunna säga av vi känner någon som dig när vi vill verka mera kulturellt öppensinninga blad dem som, på samma sätt som ajg och min fru, känner till och uppskattar äkta kultur på riktigt.

k9 (oregistrerad)
Postat

Ouch! hatar mig själv lite för att jag skrev så. Även om de inte var något spår av sanning i det. 😱

k9 (oregistrerad)
Postat

Som en satellit, satellit åååh åå ååååh!

k9 (oregistrerad)
Postat

Det ska visst bli ännu varmare. Överväger att åka till kusten några dagar.

Vilken kust?
k9 (oregistrerad)
Postat

Vart ingen phisk.

Läst ikapp å

Bara ä och ö kvar då. 😑
Postat

Försöker du locka fram dokumentära skildringar om k9s kärleksliv, likt den om Micke Hs äventyr med tjejen i kassan på Systembolaget för ett tag sedan? ☺️
Postat (redigerat)

Vilken kust?

http://gudingebadet.se/

Hit. Syrran och svågern har en husvagn uppställd här sen några år. Har varit här emellanåt sen jag var barn, men nu är det nog 25 år sen.

Ligger fö i det riktiga Västervik.

Redigerat av Bluddrik
Postat

Försöker du locka fram dokumentära skildringar om k9s kärleksliv, likt den om Micke Hs äventyr med tjejen i kassan på Systembolaget för ett tag sedan? ☺️

Det blir nog svårt. Micke hade i alla fall koll på sina tilkortakommanden.

k9 (oregistrerad)
Postat

http://gudingebadet.se/

Hit. Syrran och svågern har en husvagn uppställd här sen några år. Har varit här emellanåt sen jag var barn, men nu är det nog 25 år sen.

Ligger fö i det riktiga Västervik.

Ser ju soft ut. Åk vet ja.
k9 (oregistrerad)
Postat

Det blir nog svårt. Micke hade i alla fall koll på sina tilkortakommanden.

Jo precis! Det är ju lättare att berätta om sådant man misslyckas med (har jag hört) när det kommer till tjejer. Om man däremot alltid lyckas så blir det ju utlämnade för tjejen i fråga.
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.