k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Vet int varför jag bryr mig egentligen men jag tycker det luktar bajs, Jag tycker att det är intressant faktiskt. Kan hålla med om att det lätt blir en gråzon som är tvetydig när det kommer till reklam och smygreklam. Men när det kommer någon företagare och försöker locka kunder på ett uppenbart sätt så kan jag tycka att det känns fel. Om det skulle bli för många tyckare som dessutom är säljare här så skulle ju trovärdigheten och intresset för posterna sjunka med. Istället för att att förklara hur man mixar så skulle det ju bara bli en massa inlägg om att man kan mixa åt personen för x-antal kr.
Micke H Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Vet int varför jag bryr mig egentligen men jag tycker det luktar bajs, Håller med! Därför brukar jag använda Ajax rengöringsmedel när det har stänkt för mycket bajs för forumet. Det blir inte bara rent, det luktar gott också! Faktum är att det blir så rent att jag glömmer bort att jag ens har fönster, det är HELT fantastiskt! ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Frågan är om det verkligen finns pengar i att regga och sälja domäner. Om någon startar ett varumärke så kan det vara bra att ha rätten till vissa domännamn kan jag tänka mig. Men frågan är hur effektivt det faktiskt är att köpa och regga en massa domännamn. Känns ju som att ett registrerat varumärke skyddas genom copy right lagarna. eller har jag fel där?
Neosus Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 (redigerat) Reklam som reklam. Vad är skillnaden egentligen? Många bloggare lever ju på reklamintäkter. Alltså företag som betalar för att få en annonsplats eller synas på annat sätt. OM du har länkar i ett inlägg eller i signaturen eller på någon annan plats på forumet. Spelar ingen roll. Det är ju ändå reklam. Vad är skillnaden? Det är lite det jag menar med att göra en tydligare regel som gäller ALLA. Eller så plockar dom bort alla blinkande reklambanners. Vad är vitsen med det då? Jag tycker forumet är dum i huvet som inte tar tillvara på möjligheten.. KPD! ☺️ Redigerat 22 juli 2016 av Neosus
k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Hur skulle det se ut om 4sound satt här och skrev inlägg? Det skulle ju vara intressant iofs. Tyvärr så skulle de nog bara prata om deras produkter och missa alla andra produkter som är minst lika bra. Om 4sound skulle reckomendera ett ljudkort t ex skulle man inte dra till sig öronen som användare och forummedlem då? När 4sound istället gör reklam för att ljudkort här så kan man ju kolla upp det eller låta bli. Problemet blir ju att om de själva skulle jämföra två produkter så skulle de ju ha ett motiv att få den som de själva säljer att framstå som bättre även om den kanske inte är det. När jag skriver att jag har problem med Focusrite så skulle ju de kunna gå in och skriva en massa om hur bra det faktiskt är. Det skulle kunna leda till att folk inte förstår att det finns problem som kan vara värda att kolla upp innan man själv köper något för dyra pengar. Hur mågnga trådstarter skulle det inte bli som handlar om bra mickar och ljudkort men bara om de mickar och ljudkort som 4sound själva säljer, om de läts posta en masa här? Tycker att de kan ha sina reklambanners, men inte att de ska framställas som användare när de är försäljare.
k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Bloggare få ju inte längre göra reklam utan att det framgår att det är reklam. Vilket jag tycker är bra. Alla bloggare är ju inte så noga med att det inte får vara missvisande reklam de gör. Om en bloggare t ex säger att en produkt är mycket bättre än en annan så är det ju missvisande om den andra produkten är lika bra eller bättre. Men vi kan ju enas om att tycka olika här med. 😉 Så himla viktigt är det inte, men intressant ändå.
Dark Of Light Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 (redigerat) Nej. Men men min styvfar har både och. De använder mest motorbåten men jag gillar de mera fysiska alternativen bättre. I så fall ska du ju gå runt sjön. Redigerat 22 juli 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Jag såg inte vad som hände, men det jag inte gillar är när någon kommer in och gör reklam från första inlägget. Claes har jag inga problem med, och dessutom är det nu sagt att alla får göra den typen av reklam. Man kanske skulle starta en firma?
k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Yeey! Jag har fastinternet igen. Har dessutom kvar 80 gig på mobilsurfen via USBsticka. 😄 :D 😄
Bluddrik Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Har dessutom kvar 80 gig på mobilsurfen via USBsticka. 😄 :D 😄 Det blir mycket snusk.
Bluddrik Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 När ni kör akustrisk gitarr, kör ni plektrum eller fingerspel?
Dark Of Light Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 (redigerat) Det blir mycket snusk. Du vet detta för att... Redigerat 22 juli 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 När ni kör akustrisk gitarr, kör ni plektrum eller fingerspel? Fingerspel oftast. Väldigt sällan plektrum för min del. Men det beror ju på viket sound man är ute efter först och främst. Spelar även elgitarr utan plektrum rätt så ofta.
k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Oj är det så här illa för så många? 🙁 http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/pensionarer-har-inte-rad-att-kopa-mat
Micke H Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Jag har börjat försöka lära mig fingerspel mycket bättre. Med plektrum kan jag spela plock snabbt och smidigt men jag är ganska klumpig när jag kör med fingrarna, vilket jag jobbar på nu.
k9 (oregistrerad) Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Snart sticker jag iväg till morsan fast att de jag väntar på inte är klara än. De få komma efter eller strunta i det. Solen går ju "snart" ner. 😠
Neosus Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 När ni kör akustrisk gitarr, kör ni plektrum eller fingerspel? Beror på vad jag vill göra! Om jag vill spela mer fingerplock då använder jag fingrarna att plocka med. Eller om jag spelar mer rytmiskt ackordspel då använder jag plektrum.
Naymari Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 När ni kör akustrisk gitarr, kör ni plektrum eller fingerspel? Det beror helt på låten och hur den akustiska gitarren ska låta/spela. Mvh, han som bara spelar instrument vid inspelningar.
Naymari Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 (redigerat) [...] Man kanske skulle starta en firma? Det är kul att driva eget! Förutom när skatteverket kommer och tar majoriteten av dina pengar, men annars så! Edit: (Missförstå mig rätt nu, jag vet varför vi betalar skatt och varför det är bra). Redigerat 22 juli 2016 av Naymari
Dark Of Light Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 (redigerat) Oj är det så här illa för så många? 🙁 http://www.svt.se/ny...ad-att-kopa-mat Detta är väl egentligen ingen nyhet? Så har det varit rätt länge nu. Känner flera av detta här gardet och det är inga muntra miner efter att hela livet ha slitit för ingenting. Dessutom ska pensionspengarna skattas. Egentligen inte så konstigt att missnöjespartier som t ex SD får anhängare även i dessa led, hur sned och bisarr deras världsbild än är. Det blir ju då dubbelt tragiskt. Vi (eller staten om man vill) är inte så duktiga på att ta hand om de våra men väl "andra". Kanske handlar det om att samla duktighetspoäng. Nu gnälls det ju också över att anhöriginvandringen för flyktingar stoppats och visst är det också illa, familjer splittras men hur faen ska pengarna räcka till allt? Schyffert kanske kunde bjuda alla pensionärer på två Saddam Special, en Fanta och ett Netflix abonnemang i månaden? Eller skit i Netflix, de pengarna kan ju satsas på ytterligare mat. Det verkar ju så enkelt... Det är kul att driva eget! Förutom när skatteverket kommer och tar majoriteten av dina pengar, men annars så! En pizzeria? Redigerat 22 juli 2016 av Dark Of Light
Naymari Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 [...]En pizzeria? Nja, vet inte. Känns som en ganska mättad marknad? Mättande, om inget annat.
Micke H Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 http://www.expressen.se/debatt/pokemon-go-hjalper-dem-samhallet-glomt/ Artikeln må vara riktigt dåligt skriven men det är såna här aspekter som glöms bort/ignoreras, som dränks i alla bilolyckor och hittade lik. För att folk föredrar att hata typ, istället för att förstå.
Dark Of Light Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Pokémonjägare spetsades på staket Ja, djävlar. Som sagt... spela gärna men glöm inte hjärnan hemma. ☺️
Pico Postat 22 juli 2016 Postat 22 juli 2016 Jag tyckte alla doomsday preppers var fåniga... vuxna människor som tänker att vi snart har zombies runt knuten... sen dök Pokemon Go upp. 😕
Recommended Posts