Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Världen verkar vara på väg att balla ur fullständigt. Allt känns så fragilt, katastrofer verkar möjliga. Krig och flyktingar, fattigdom och brottslighet, Putin och... Trump.

Hur var det EU nu skulle fungera, som en fredsbevarande union? Man hajjar att de vill utforska Mars resorna. Bra för ett fåtal att lämna denna boll. En ny planet att förstöra.

Ja när jag ändå är på temat, nej. Den där har jag inte sett.

Jo det är illa nu. Jesus kommer! 😮

k9 (oregistrerad)
Postat

Jag har ingen propeller.

Och jag vet vad DoL kommer att svara.

Käka bönor och anslut något som ger en gnista i kallingarna så har du ju en bra jetmotor.
Postat

Käka bönor och anslut något som ger en gnista i kallingarna så har du ju en bra jetmotor.

Det är ju också ett alternativ. Har faktiskt bruna bönor i kylen,

Postat

Jo det är illa nu. Jesus kommer! 😮

Lite syndigt sådär. Jag trodde inte han höll på med sådant?

Jag har ingen propeller.

Och jag vet vad DoL kommer att svara.

😛 Ja, så är det.

Hur tolkar ni det som står i forum regel nr.14?

Jag tycker inte den är tydlig nog.. men ids inte tjattra om det!

Om man säljer något är det bra, men om man inte gör det är det bättre. Om du ska sälja något som ännu inte sålts är det utmärkt men om varan är såld blir det knepigare. För att förtydliga, nej! Däremot om du ska sälja en vara eller tjänst här, är det bättre att göra det där! Man kan sälja svart så länge man inte låtsas om det, det finns en risk att någon pekar finger och tycker att den handlingen är på gränsen till rasistisk. Däremot så är vitförsäljning något bra, i de fallen vitvarorna är röda så tyder det på en dålig smak men är fioler verkligen blå? Smygreklam är värdelös ity man hör den inte. Vad är det där? Det hör visserligen inte hit men ändå. Vem fan vill ha en blå fiol? Är reklamen tydlig, som motsats till otydlig, så är det ju bra. Då framgår ju allt. Om allt ingår är en annan sak.

Frågor på det?

Kpd.

k9 (oregistrerad)
Postat

Älskar Satrianis munspelssolo i den låten. 🥰

k9 (oregistrerad)
Postat

Blir lite som att se Luke Skywalker hylla Obi Wan "Ben" Kenobi i den videon.

k9 (oregistrerad)
Postat

Cykla, bada, kanske ro eller paddla en sväng är dagens agenda för min del.

Postat

På min agenda ska jag köpa en blå fiol svart. Men vita är bättre och finns i min butik som jag tycker är okej att göra reklam för eftersom vi pratar om det annars är det inte okej med reklam.

Fast det är mest jag som pratar. 😳😲🤪

Kaffe på det!

k9 (oregistrerad)
Postat

Har du roddbåt och kanot?

Nej. Men men min styvfar har både och. De använder mest motorbåten men jag gillar de mera fysiska alternativen bättre.

Och badbrallor?

Är du ute efter bilder nu igen? 🥰
k9 (oregistrerad)
Postat

På min agenda ska jag köpa en blå fiol svart. Men vita är bättre och finns i min butik som jag tycker är okej att göra reklam för eftersom vi pratar om det annars är det inte okej med reklam.

Kaffe på det!

Öhhm.. får bara se att domännamnet är till salu... 😲
k9 (oregistrerad)
Postat

Kaffe på det!

Det är ock ok om vi ger varandra konsumentbaserade tips som privatpersoner här. Om företagen skulle få härja helt fritt så skulle de ju bara gå in här och såga andras produkter och hylla sina egna. Men om vi konsumenter diskuterar och länkar olika saker så är det ju inte reklam på samma sätt. VI har ju till och med en köp och sälj sid här, som ju inte de säljande företagen har rätt att använda. Vilket jag uppskattar.

Och där ninjade jag Neo igen. 😱 :ph34r: 😄

Det är lite varmare än i går, men nu börjar man bli van.

Tyvärr så har jag suttit i min källare och varig sjuk hela sommaren , så jag är inte alls van än.
Postat

Jag tycker det är dubbla budskap här. Man uppmanas att inte använda ad-block så att man kan klicka på alla irriterande jäkla reklambanners så att forumet får in lite pengar. Så långt är det okej men sedan kommer folk och postar rena reklam inlägg. Att det inte är okej är jag oxå med på då man inte betalar för sig.. för att få synas. Helt okej att man raderar inlägg då.

Men sedan har vi "smygreklamen" där folk inte betalar en spänn för att få synas... Hur ska man tolka detta?

Tanken är väl att forumet ska få in pengar på reklam... men samtidigt inte.

🤪😄

k9 (oregistrerad)
Postat

Det har med smygreklam är ju svårt att undvika. Särskilt när det kommer till det som länkas från Youtube. Nästan alla viraler har ju minst en logga som förekommer i videon titt som tätt, eller en rubrik där en viss produkt nämns, om man tillåts överdriva en smula.

Söker man t ex MTB videos så är det ju nästan alltid gansak utförligt vilken typ av kamera man använder vi filmningen. Är det inte det så rör det sig ofta om reklam för just det cykelmärket eller de kläder och kringutrustning som syns på videon. Ser jag en cykel så är jag ju mera medveten om vilka tillverkare som alla komponenterna på hojen kommer ifrån. På samma sätt blir det ju tydligt när t ex Apel loggan i tråden om "studio utmaningen" förekommer så ofta och omotiverat i bild. Men samtidigt så har ju inte TS postat den för att göra reklam för Apple så frågan är om det är smygreklam eller om det är en intressant länk som innehåller smygreklam. Skulle Apple postat den själv så skulle det ju vara lätt att avgöra saken, men när en privatperson postar den utan syftet att göra reklam, hur ställer man sig till det?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.