Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Känns som en ortodox metod av polisen att spränga ildådaren. Manligt måhända men ovanligt. Med en självmordsrobot.
Dark Of Light Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Ja, den ultimata ironin. Nåja, det var ingen vanlig toapappersskalle utan en svart man, ex-militär och han skulle minsann döda alla vita och helst poliser. Chaplin på TV strax, Diktatorn. Det får det bli, g´natt.
Neosus Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Chaplin på TV strax, Diktatorn. Det får det bli, g´natt. PÅ vilken kanal? Aha i tvåan!
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Är det oskyldiga som drabbas är det ju inte rätt. Jag tycker nog att amerikanska polisen är lite för snabb på avtryckarn men å andra sidan så är banditerna rätt så snabb oxå. Svårt det där! Skjuta eller att bli skjuten, det är frågan! Såg du videon från en av skjutningarna? De visade delar av den på Rapport som jag länkade till förut med. Problemen i USA är ju ofta sociala och avspeglar sig på brottsligheten med. De som tillhör en utsatt grupp ses ju som en högre riskgrupp med. På sätt och vis logiskt men ändå så fel. I USA så har man ju försökt att komma till rätta med dessa problem genom skärpta lagar och höjda straff. Tyvärr så slår ju det oftast fel med. Om man begår ett ganska grov brott i vissa av staterna så kan man lika gärna begå ett riktigt grovt brott som straffskillnaden inte är så små att det inte gör någon större skillnad på straffsatsen ändå. När sedan vissa delar av befolkningen straffas hårdare och oftare (vara sig det är rätt eller fel) så skapar man ett större missnöje och en kraftigare misstro till myndigheterna främst hos den utsatta folkgruppen, men även hos andra folkgrupper som också känner sig lika felaktigt behandlade. Problemet ligger dock hos USAs styrande i detta fall, tycker jag. Problemet är ju att det skulle kosta en massa att komma tillrätta med dessa problem men i ett land där privatföretagande även styr många samhällsbärande funktioner så kommer det inte att ske någon större skillnad alls. Ja, den ultimata ironin. Nåja, det var ingen vanlig toapappersskalle utan en svart man, ex-militär och han skulle minsann döda alla vita och helst poliser. Chaplin på TV strax, Diktatorn. Det får det bli, g´natt. Skulle han döda alla vita? Vart har du fått det ifrån? 😳
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Skulle han döda alla vita? Vart har du fått det ifrån? 😳 Oj! Hade totalt missat att de sagt så på flera ställen. 😱
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Jo jag är nog känslig mot mögel. Konstaterar jag nu för hundrafemtielfte gången. Varför skulle jag dit och joxa utan skyddsmasken? Gissa vem som har svullen hals och röda ögon just nu. 😛 Känner mig så där jätte smart just nu. 😊
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Med en självmordsrobot. Hade varit mera manligt att bara kliva in och ta honom, eller hur? 😛 Fast då han hotade med att utlösa bomber så var det kanske bättre att få ett snabbt slut på det istället.
Neosus Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Jo jag är nog känslig mot mögel. Konstaterar jag nu för hundrafemtielfte gången. Varför skulle jag dit och joxa utan skyddsmasken? Gissa vem som har svullen hals och röda ögon just nu. 😛 Känner mig så där jätte smart just nu. 😊 Ja mögel är ett helsike!
Dark Of Light Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 Jo jag är nog känslig mot mögel. Konstaterar jag nu för hundrafemtielfte gången. Varför skulle jag dit och joxa utan skyddsmasken? Gissa vem som har svullen hals och röda ögon just nu. 😛 Känner mig så där jätte smart just nu. 😊 Med all rätt. Mögel ska man aldrig underskatta. Inte dumhet heller 😆 Låt bli det där nu, du behöver inte mer på krämp listan. Ja just d... Morn´& kpd.
Dark Of Light Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 En våldtäkts anmälan har gjorts på Peace & Love festivalen. Alltså vad är det här? Kan det vara så att anmälnings villigheten har ökat och så även då fokus från media på dessa brott eller är detta någon slags djävla bisarr trend på uppåt gående? Känns så sjukt att det plötsligt väller fram elände som detta och vid någon annan festival diskuteras "säkra zoner" framför scenen där kvinnor kan vistas utan att bli våldtagna eller tafsade på... Vilken sjuk värld, den överträffar sig själv dagligen. Det blir en upprörd kpd här.
Dark Of Light Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 Ja man blir förbannad! Jag skriver detta inlägg en gång. Så det så.
Bluddrik Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 En våldtäkts anmälan har gjorts på Peace & Love festivalen. Alltså vad är det här? Kan det vara så att anmälnings villigheten har ökat och så även då fokus från media på dessa brott eller är detta någon slags djävla bisarr trend på uppåt gående? Känns så sjukt att det plötsligt väller fram elände som detta och vid någon annan festival diskuteras "säkra zoner" framför scenen där kvinnor kan vistas utan att bli våldtagna eller tafsade på... Vilken sjuk värld, den överträffar sig själv dagligen. Det blir en upprörd kpd här. Fattar heller inte hur man kan bli våldtagen mitt i publikhavet. Dessa tafsarpartyn som en del tjejer blir inbjudna till verkar dock förekomma i alla möjliga miljöer. Enligt sveriges feminister sker de därför att män i Sverige har en dålig kvinnosyn. Herrejävlar.
Dark Of Light Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 (redigerat) Ja vi kanske tänker åderpåken i muttan gällande våldtäkt men även andra former av penetration kan räknas som just våldtäkt. Fingrar t ex eller objekt eller varför inte en zucchini. Dålig kvinnosyn... Män i Sverige... Kul att generaliseringar kan gälla vissa men inte andra. Å andra sidan det är inte en rättvis värld heller. Ja, svin finns överallt. Det märkliga är dock att plötsligt väller dessa händelser fram. Ser man på hur media kan fungera så, visst kan de uppmärksamma händelser i trender gällande vad som uppmärksammas för tillfället men... Våldtäkter på festivaler har ett nyhetsvärde alldeles oavsett om det händer ofta eller inte så det är förvånande att det är så många fall som är aktuella just nu. Många teorier kring ämnet har ju lagts fram. Utlänningar? Tja, när bevis kryper fram vem som gjort vad är det en sak men att bara per automatik säga det är svagsint. Kan det vara så att någon varit 20 år och full helt enkelt? Min teori är att just anmälningsbenägenheten har blivit större. Ja fy fan! KPD på fäbodjäntan 😊 ☺️ Jag har vaggat er väl. Redigerat 9 juli 2016 av Dark Of Light
Neosus Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 (redigerat) Min teori är att just anmälningsbenägenheten har blivit större. Det tror jag oxå! 😑 Redigerat 9 juli 2016 av Neosus
k9 (oregistrerad) Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 Jo att det sker fler anmälningar är ju något som jag sagt hela tiden. Fler tjejer och kvinnor vågar anmäla nu när det pratas så öppet om det också. Problemet ligger fortfarande hos de kvinnor som blir utsatta av sexuellt ofredande eller sexuellt våld av personer de känner. De anmäler inte ofta alls då det skulle bli obekvämt att umgås med vänner och och bekanta som känner bägge parter. Dessutom så ligger hela bevisbördan ju på den som anmäler och det gör det ju inte lätt att komma tillrätta med dessa problem. Bara om det finns vittnen eller kroppsvätskor och/eller fysiska skador som våldet orsakat, så kan man ha en chans att döma en nekande gärningsman. Nu när folk är mera medvetna om taffspartys så kan man ju hoppas på att folk håller ögonen öppna och vågar säga ifrån som grupp med.
Neosus Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 Jag tror oxå att när kvinnor tror att det är till deras fördel rent ekonomiskt så kommer anmälningarna att öka ännu mer. Jag skulle göra allt för pengar oxå i dessa tider. 😏
k9 (oregistrerad) Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 Fick allergitabletter så nu är jag med i matchen igen. Förmodligen så är det ju möglet som gjort att jag varit sjuk så länge. Men nu kaffe och lite flytande, ångande och aromrik kärlek. 🥰
k9 (oregistrerad) Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 Jag tror oxå att när kvinnor tror att det är till deras fördel rent ekonomiskt så kommer anmälningarna att öka ännu mer. Jag skulle göra allt för pengar oxå i dessa tider. 😏 Finns det ekonomiska fördelar med att anmäla med? 😮
Dark Of Light Postat 9 juli 2016 Postat 9 juli 2016 Jag tror oxå att när kvinnor tror att det är till deras fördel rent ekonomiskt så kommer anmälningarna att öka ännu mer. Jag skulle göra allt för pengar oxå i dessa tider. 😏
Recommended Posts