k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Själv är jag mera förbannad på reinfeldt som är ute och pladdrar igen. Han har ställt till så in i helvete mera skada än åkesson. Alliansen hade inte fått igenom sin politik om det inte varit för att Åkesson och SD stöttat och tillockmed klagat på att Alliansens politik gick för långsamt. De sennaste jobbsaktteavdraget tyckte ju SD tog för lång tid att genomföra och att Alliansen borde lagt förslaget tidigare. Alliansen tänkte ju inte ens föreslå det då de trodde att Åkesson skulle rösta emot och fälla det förslaget i riksdagen. Även denna budget som SD förslog i år skulle ju drabba de fattiga och sjuka otroligt hårt. De ville ju bland annat låta de som tjänar minst slippa skatta helt och de som tjänar mer skulle få lägre sakatter. De som lever på sjukersättning eller pension skulle inte få någon lägre skatt då SD ser dessa socialaförsäkringar som bidrag och inget annat. Dessutom så vill SD höja momsen så att man betalar lika hög moms för allt. Så om maten skulle bli 13% dyrare utan att alla som lever på sjukersättning eller pension skulle få högre ersättning hur många väljare tappar inte SD bara på det sjuka förslaget? Fritidsnöjjen och resor skulle ju bara vara att glömma för dem som tycker att det är dyrt nu. Momshöjningen skulle ju göra att det blev 19% dyrare att ta tåget eller gå på många konserter. För dem som måste ta tåg för att ta sig någonstans för att gå på en konsert så blir det ju spiken i kistan för dessa planer om SDs förslag skulle gå igenom. Ett förslag som ju bara är i Alliansens riktning till att börja med, eftersom det handlar om ytterligare en jobskattesänkning som SD föreslår nu.
Neosus Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 K9! I have sent a message to you about a very very cool basmojäng!
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 (redigerat) Dom verkar ha tagit gärningsmän levande, men jag har inte sett någonstans vad det är för figurer. Med take på att polisen dödat två svarta medborgare under tveksamma omständigheter och dessutom filmats medans de gjort det, så är det ju troligt att det är en hämndaktion mot polisen som det rör sig om. Det vore ju inte första gången som de blir så i USA. Skiter staten på dem som har minst att förlora så skiter de på den grupp som också tar till de extremaste metoderna för att "göra sig hörda". USA bygger ju mycket på "Bröd och underhållning" istället för att bygga bort sociala orättvisor. Det kommer leda till att vissa grupper inom vissa grupper kommer svara så våldsamt som de kan så fort de anser att det är befogat att göra det. Vilket ju bara leder till att två orätter begåtts och att ingen vinner på det. Det ironiska är ju att de som förespråkar USAs vapenlagar ju är de som oftast vinner när sådant som detta sker. Redigerat 8 juli 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 K9! I have sent a message to you about a very very cool basmojäng! Coolt! Ska do the kolla nu då. 😎
Micke H Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 K9! I have sent a message to you about a very very cool basmojäng! Du kan va en basmojäng!
Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 (redigerat) Med take på att polisen dödat två svarta medborgare under tveksamma omständigheter och dessutom filmats medans de gjort det, så är det ju troligt att det är en hämndaktion mot polisen som det rör sig om. Det vore ju inte första gången som de blir så i USA. Skiter staten på dem som har minst att förlora så skiter de på den grupp som också tar till de extremaste metoderna för att "göra sig hörda". USA bygger ju mycket på "Bröd och underhållning" istället för att bygga bort sociala orättvisor. Det kommer leda till att vissa grupper inom vissa grupper kommer svara så våldsamt som de kan så fort de anser att det är befogat att göra det. Vilket ju bara leder till att två orätter begåtts och att ingen vinner på det. Det ironiska är ju att de som förespråkar USAs vapenlagar ju är de som oftast vinner när sådant som detta sker. Om det skulle handla om millitanta muslimer har skiten träffat fläkten som dom säger där. Edit - klargörande - fast på engelska. Redigerat 8 juli 2016 av Bluddrik
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Om det skulle handla om millitanta muslimer har skiten träffat fläkten som dom säger där. Edit - klargörande - fast på engelska. Varför måste det var muslimer som utfört detta med?
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Om det är svarta som skjuter poliser gör ju inte saken bättre heller. Tvärtom så riskerar ju rasismen och våldet att trappas upp ordentligt. Just nu när USA är så sårbart så är det väldigt skrämmande för framtiden. Läs vad t ex DN skriver istället: http://www.dn.se/nyheter/varlden/poliser-skjutna-vid-protester-i-usa/ Nä Pazo är! ☺️ 😳
Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Alliansen hade inte fått igenom sin politik om det inte varit för att Åkesson och SD stöttat och tillockmed klagat på att Alliansens politik gick för långsamt. De sennaste jobbsaktteavdraget tyckte ju SD tog för lång tid att genomföra och att Alliansen borde lagt förslaget tidigare. Alliansen tänkte ju inte ens föreslå det då de trodde att Åkesson skulle rösta emot och fälla det förslaget i riksdagen. Även denna budget som SD förslog i år skulle ju drabba de fattiga och sjuka otroligt hårt. De ville ju bland annat låta de som tjänar minst slippa skatta helt och de som tjänar mer skulle få lägre sakatter. De som lever på sjukersättning eller pension skulle inte få någon lägre skatt då SD ser dessa socialaförsäkringar som bidrag och inget annat. Dessutom så vill SD höja momsen så att man betalar lika hög moms för allt. Så om maten skulle bli 13% dyrare utan att alla som lever på sjukersättning eller pension skulle få högre ersättning hur många väljare tappar inte SD bara på det sjuka förslaget? Fritidsnöjjen och resor skulle ju bara vara att glömma för dem som tycker att det är dyrt nu. Momshöjningen skulle ju göra att det blev 19% dyrare att ta tåget eller gå på många konserter. För dem som måste ta tåg för att ta sig någonstans för att gå på en konsert så blir det ju spiken i kistan för dessa planer om SDs förslag skulle gå igenom. Ett förslag som ju bara är i Alliansens riktning till att börja med, eftersom det handlar om ytterligare en jobskattesänkning som SD föreslår nu. Jag bryr mig inte så mycket om det även om jag tycker att skattesänkningarna gick alldeles gför långt. Detr är ju det som är borgerlig politik dock. Jag är förbannad på reinfeldt eftersom jag menar att han som statsminister släppte kontrollen över sveriges gränser. Iofs var det inga andra partier, utom just SD, som ville föra en annan politik, och då blev det på något märkligt sätt omöjligt att ta kontroll över situationen. Eftersom det inte fick se ut som om man förde "SD-politik".Resuiltatet blev att man släppte taget och tom berömde sig med att vi var en "humanitär stormakt". Vilket jävla bludder. Jag undrar omv inte SD:s starka position paradoxaslt nog har lett till att vi har tagit emot fler flyktingar/invandrare än om partiet fortsatt att vara marginellt. Det ses som något av det viktigaste när man talar om vad som utgör en nation är att man vet vilka som reser in och ut i landet. Jag tror att i framtiden kommer historiker att se 2014 och 2015 som mycket märkliga år i sveriges historia.
Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Varför måste det var muslimer som utfört detta med? Det står ett om där i början av meningen. Jag vet inte vilka det är. Från början talades det väl om flera gärningsmän, men nu pratar man om en gärningsman som man sprängt i luften. Det verkar rörigt när man läser om det.
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Alliansens arbetsmarknadspolitik har ju kostat mycket mer än flyktingmottagningen gjort. Många skattemiljarder går till privata vinster och löneförmåner istället för att gå till välfärden som dessa pengar ska skötas med. Att flyktngmotagningen kostar är det ingen som säger emot, men samtidigt så har vi ju i Sverige karat av stora befolkningsökningar förut med. Vi har till opch med varit beroende av en stadig invandring. Se på Balkankriget t ex. SD hatade ju dem som kom då lika mycket som de hatar dem som kommer nu. Ändå så är SD idag beroende av denna väljargrupp då så många stödjer SD idag. Att Alliansen tvingades till en annan flyktingpolitik stämmer ju delvis. Här var det mycket riktigt M som fick ge efter för att Alliansen skulle kunna fungera alls. SD har ju skrikit att vi tar emot för många långt innan vi hade en verkligt stor ström av flyende som kom hit med. Så det är kanske bra för SD att så många lider runt om i världen snarare än att SD haft rätt hela tiden. För SD så beroende är deras enfrågeparti av det läget som råder just nu. Ändå så tappar de väljare eftersom så många genomskådat dem och förstått hur dåliga de är på ta hand om även Svenskar som hamnat i utanförskap.
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Det står ett om där i början av meningen. Jag vet inte vilka det är. Från början talades det väl om flera gärningsmän, men nu pratar man om en gärningsman som man sprängt i luften. Det verkar rörigt när man läser om det. Det kan varit ickesvarta som reagerat med. Men de poliser som sköts sköts ju i samband med protester mot de händelser som jag nämnde ovav. Såhär skriver ju DN om det hela: "Flera poliser sköts under torsdagskvällen i samband med en demonstration i Dallas i USA. Fem poliser är döda och sju skadade. Tre misstänkta personer har gripits och en fjärde misstänkt är död. Demonstrationen var en reaktion på polisens brutalitet mot svarta misstänkta, då två män har skjutits till döds av polis de senaste dagarna."
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Första hyhetsinlaget i gårdagens 19:30 Rapportsändning handlade om just det fall som fick bägaren att rinna över för många minoritetsgrupper och inte bara för svarta i USA. http://www.svtplay.se/video/9392548/rapport/rapport-7-jul-19-30
Dark Of Light Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Här är väl då senaste nytt från fronten. Det är hårt när rättsväsendet börjar attackeras i vilket samhälle som helst (även vårt). Visserligen finns det ett fåtal drägg som misskött sig inom am. poliskåren. samtidigt ska man komma ihåg att polisjobbet är ett oerhört svårt arbete. Man riskerar liv och lem konstant, i ett samhälle som deras är det desto svårare.
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Här är väl då senaste nytt från fronten. Det är hårt när rättsväsendet börjar attackeras i vilket samhälle som helst (även vårt). Visserligen finns det ett fåtal drägg som misskött sig inom am. poliskåren. samtidigt ska man komma ihåg att polisjobbet är ett oerhört svårt arbete. Man riskerar liv och lem konstant, i ett samhälle som deras är det desto svårare. Det finns inget som försvarar varken skjutandet som poliserna stod för, eller de som i sin tur sköt poliserna. Det finns heller inget som försvarar att man har dessa klyftor och att många vill bevara dem av olika skäl. Däremot så kan man ju hoppas att myndigheter, regering och medborgare i USA någon gång finner ett sätt att komma närmare varandra. Det skulle behövas en läng serie reformer och inte en revolution i USA nu.
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Jösses vilken tid det kommer att ta att få hjälp med mitt ljudkort om jag bara får ett svar om dagen. Fick en länk till en mjukvara så att de kan hjälpa mig via direktkommunikation istället. Vågar man installera den? 😏
Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Att Alliansen tvingades till en annan flyktingpolitik stämmer ju delvis. Här var det mycket riktigt M som fick ge efter för att Alliansen skulle kunna fungera alls. SD har ju skrikit att vi tar emot för många långt innan vi hade en verkligt stor ström av flyende som kom hit med. Så det är kanske bra för SD att så många lider runt om i världen snarare än att SD haft rätt hela tiden. För SD så beroende är deras enfrågeparti av det läget som råder just nu. Ändå så tappar de väljare eftersom så många genomskådat dem och förstått hur dåliga de är på ta hand om även Svenskar som hamnat i utanförskap. Vi ser helt enkelt väldigt olika på det här med flykting/invandringspolitiken. Jag tror att det blev som det blev eftersom reinfeldt hatade sd så mycket att han tog över mp:s invandringspolitik och under några år hade vi i stort sett fri invandring, vilket jag tycker var uselt. Man förde helt enkelt ingen politik alls. Jag får hänvisa till mitt tidigare inlägg, och jag inser att det här är något av en konspirationsteori. SD:arna på flashback blev vansinniga när jag lanserade idén om att vi skulle ha haft lägre invandringmom inte SD varit så framgångsrika. Det var rätt kul. När det gäller hur de som kommit på senaste tiden kommer att anpassa sig, väldigt många ska tydligen utvisas, får vi väl se. Jag vet inte om det är pk att säga att det kan bli svårare för dem av dem som är muslimer, eftersom de är vana vid ett helt annat samhälle. Inte för att de är sämre människor.. Dessutom händer det inte mycket från politiskt håll utan man kör på med samma gamla sfi mm. Sedan finns det ingenstans för dem att bo, och det byggs bara bostadrätter. Här i åtvid och på andra ställen vill bert karlsson bygga några jävla trailerparker, och på andra ställen talar man om modulhus. Jag befarar att det kan leda till att vi får se getton av ett slag vi inte sett i sverige i modern tid.
Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 (redigerat) Jösses vilken tid det kommer att ta att få hjälp med mitt ljudkort om jag bara får ett svar om dagen. Fick en länk till en mjukvara så att de kan hjälpa mig via direktkommunikation istället. Vågar man installera den? 😏 Det är så oerhört olika hur suppoprten är. När jag fock problem med min novationvariant fick jag svar på alla mina frågor direkt. Dessutom talade de om var jag kunde ladda ner en betadrivrutin som fick det att funka för mig. Sedan drog jag iväg en allmän datorfråga och de hjälpte mig med det med. Slutligen skrev de att om jag fick några andra problem så var det bara att höra av sig igen. Sånt är värdefullt. Hur är det med förkylningen? Redigerat 8 juli 2016 av Bluddrik
Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Det finns inget som försvarar varken skjutandet som poliserna stod för, eller de som i sin tur sköt poliserna. Det finns heller inget som försvarar att man har dessa klyftor och att många vill bevara dem av olika skäl. Däremot så kan man ju hoppas att myndigheter, regering och medborgare i USA någon gång finner ett sätt att komma närmare varandra. Det skulle behövas en läng serie reformer och inte en revolution i USA nu. Usa verkar ha blivit ett jävla bakvatten för vanligt folk. Jag härde i någon diskussion att den sk medelklassen inte har fått någon reallöneökning på årtionden. Dessutom är det alltfler som har jobb som man inte kan försörja sig på.
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 An de som kommit hit och sökta asyl har lite färre än hälften utvisats under flera flera år. Alla som kommer hit får inte asyl, även om många verkar tro det. Nu när högerextrema börjat få mindre respons på att peka på vad muslimerna gör så vänder sig måna mot dem som kom under Blakankriget med. Frågan är vad som skulle hända om man skulle slänga ut alla muslimer ur landet, skulle man då vara nöjd med det eller skulle man ge sig på dem som kommer från andra Europesika länder med? Blir ju fler och fler kommentarer om "Juggemaffian" på sociala medier med. Sprider det sig så blir det trubbel för många. Men förmodligen har vi så många assimilerade från Balkan att det hela kommer att rinna ut i sanden. Men läs kommentarerna på sådant som rör denna fråga hos etremmedia med. Kan ju börja googla "Fem entreprenörer från Balkan"
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Usa verkar ha blivit ett jävla bakvatten för vanligt folk. Jag härde i någon diskussion att den sk medelklassen inte har fått någon reallöneökning på årtionden. Dessutom är det alltfler som har jobb som man inte kan försörja sig på. Jo USA är ju inte ett mönsterland alls. Tyvärr så vill ju Alliansen och SD gå i deras spår istället för att värna vår välstånd och välfärd. Oj nu kommer besiktningsgubben. Får se vad huset får för dom... 😐 Hjälp! 😕
Dark Of Light Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Minigolf i SVT1... Jag vet inte... TV underhållnings värdet har nått nya bottennapp...
slejnard Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Lycka till k9! Jäklar vad ni skrivit. Oväder nu i Rättvik. Trycker i husbilen å kanske ska vila middag Minigolf i SVT1... Jag vet inte... TV underhållnings värdet har nått nya bottennapp... De e gott! 😑☺️
Bluddrik Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 Lycka till k9! Jäklar vad ni skrivit. Oväder nu i Rättvik. Trycker i husbilen å kanske ska vila middag De e gott! 😑☺️ Jag går igång som sjutton när K9 skriver. Det blir en hekltidssysselsättning. Är det en trevlig resa? Skulle ni besöka K9?
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 En innervägg som måste rivas slutade det med. Lite kläder som jag haft i en garderob emot väggen som bör tvättas noga eller kastas blev det med. Så det blir plast och luftavfuktare någon månad och sedan bygga ny vägg. Inte så allvarlig ändå vilket betyder att jag slipper flytta provisoriskt. Drygt att ha något som står och brummar 24/7 men jag överlever nog det med. 😐 Så nu en kopp kaffe och lite gitarrspel ett tag. 🥰
k9 (oregistrerad) Postat 8 juli 2016 Postat 8 juli 2016 (redigerat) Skönt att det är fredagseftermiddag så att besikningsgubben var snabb och effektiv. Men jag antar att han kostar mer i timlön än det kostar att riva och återbygga en vägg iofs, så han kanske inte behöver vara så noga. 😏 Redigerat 8 juli 2016 av k9
Recommended Posts