Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Kämpar för att hålla mig vaken tills att Rapport börjar. Tänker att om jag somnar nu så vaknar jag för tidigt imorgon istället. Dessutom så blir hundarna knäppa(re) om jag ändrar deras rutiner för mycket. 😏

☺️ Bra där!

😳 Funderar på om det vore läge för Kommunal att byta till att bli en fuckförening...

😛
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

rör inte hundarnas mat du har din egen...

...eller va? ☺️

Där sa du något. Jag har visserligen inte rört hundarnas mat, men jag har heller inte rört någon egen mat idag. Inte konstigt att jag är seg. 😐🤪😏
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

tenta imorrn! kommer kugga stenhårt

Skönt! Då slipper du vara orolig för hur det kommer gå. Kan ju bara gå bättre än du förväntar dig, menar jag. 😛

Fast det är väl inte första gången du tror att det ska skita sig, trots att det inte gjort det ändå, vill jag minnas. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu ska jag äta och se på nyheter. Sedan gå ut med hundarna medans bastun blir varm, sedan basta och gå och lägga mig. Bytte sängkläder förut idag. Så natti natt! Om jag inte svänger förbi och stör er lite här igen, senare ikväll.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ska du inte ha mickpreamp och grejer? Om du ska micka trummor och så? Men det kanske du har?

Vavava???

😄

RME är bra skit!

Jo men jag har ju min PreSonus ADL 600 och för trummorna så kan man ju köra med Focuritekortet tills man hittar en bra mixer eller flerkanals preamps.

😳 Med... vem?

😳 :blink: 😳 Vet inte! 😳 :blink: 😳
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

-5 igår -15 idag. Det svänger katten...

Vi diskuterade vissa böckers vara eller inte vara för en tid sedan. Nu stormar det igen men inte av samma anledning.

En anmälan är gjord givetvis enligt svensk curlingmodell... wtf?

Det är inte första gången som barn får en film/bok av den typen om bakfoten. De blir så tagna av idén att det kan vara ett monster under sängen att de missar hela poängen att det bara var Alfons (i detta fall) som trodde att det var ett monster under sängen. Tycker att en pedagog nu för tiden bör ha koll på det och prata med barnen om filmen de sett och förklara vad filmen är tänkt att förklara om något barn nu missat poängen. Ett barn som blir mörkrädd drabbas ofta av full panik och upplever ångest när det blir skrämt på det sättet. Men denna panik och ångest har oftast visat sig vara lätt att komma till rätta med i tidig ålder med, som tur är. Det handlar om hur vuxna agerar när dessa kriser uppstår. Blir den vuxna stressad så märker barnet det och blir mera stressad av att den vuxna verkar ljuga, eftersom barnet märker att den vuxna också är rädd.

När jag jobbade som barnskötare så var det barn som hade fullpanik bara för att deras familj åt frukosten för fort. Barnet var fullt övertygad om att alla i familjen skulle få magsår och hamna på sjukhus jätte, jätte länge. Bara för att en annan vuxen sagt att barnet skulle äta långsammare för att slippa bli sjuk och hamna på sjukhus. Så när familjen stressade i sig frukosten för att de hade bråttom iväg så blev resultatet att de inte kom iväg i tid alls. Men efter att ha lagt 5 minuter på att fråga barnet varför det reagerat som det gjorde så gick det fort att förklara för barnet så att det förstod det knasiga som hänt. Fast barnet ifråga slutade inte äta långsamt och tugga länge då det ansåg att det kanske inte var så farligt att äta fort, som det trodde ett tag, men inte ville ta några risker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi betalar för de döda alltså. Kpd. ☺️

Utredningen från Aftonbladets sida av Kommunals fuckförening sväller som en scoutledarballe på kollo. Det är väl ingen nyhet direkt att högre rödslipsade chefer "representerar" väl vidlyftigt med andras pengar men det är alltid lika intressant att höra de ihåliga ursäkterna. "Ingen visste/fruktansvärt med den dära porrstjärnan/men vi skulle ju bara vara där" mm, mm.

Jag jobbade som skolvaktmästare åt kommunen en gång i tiden. Då skulle det strejkas för högre löner mm tyckte just Kommunal. Skol/dagis personal skulle inte jobba, lite det som kännetecknar en strejk... eller jo... det skulle dem visst. En del skulle jobba för man kunde ju inte strejka alla inte. Hur skulle det då för skola/dagis om ingen jobbade?

Parollen för den rätt så misslyckade aktionen var "Nu tar vi fajten". :rolleyes: Jackor & kepsar mm med texten trycktes upp (why?)

Frågan är om det ens är värt med en kpd..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...