Naymari Postat 4 juli 2016 Postat 4 juli 2016 Jag har kvar mitt och det rullar finfint (med XP) och har gjort så sedan jag köpte det 🙂 Driften hade jag sällan problem med. Det var resten som inte funkade för mig. Han sätter den!
k9 (oregistrerad) Postat 4 juli 2016 Postat 4 juli 2016 Trött igen. Hade lite åska här som piggade upp, men nu är jag fullkomligt urladdad. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 4 juli 2016 Postat 4 juli 2016 Har dock en ny bryggarkanna! 😄 :D 🥰 :wub: 🥰😄 :D
Dark Of Light Postat 4 juli 2016 Postat 4 juli 2016 Det är endast i längstah man inom ett fåtal sidor avhandlar allt om flyktingar, vomeringar, börsen, bas och gitarrljud, fonder, en trasig bryggarkanna samt Sibyllas toalett. Det svänger katten. ☺️
CHAE Postat 4 juli 2016 Trådstartare Postat 4 juli 2016 Det är endast i längstah man inom ett fåtal sidor avhandlar allt om flyktingar, vomeringar, börsen, bas och gitarrljud, fonder, en trasig bryggarkanna samt Sibyllas toalett. Det svänger katten. ☺️ En helt vanlig dag i Längstah 😑
CHAE Postat 4 juli 2016 Trådstartare Postat 4 juli 2016 (redigerat) Det kanske är just för att du kör xp? Det kanske inte är anpassat efter moderna os? Det är möjligt. Faktum är att jag aldrig har haft några som helst problem med vare sig XP eller Cubase sedan 2008 🙂 Jo det är W10 som ställer till det. Funkade bättre i W8 men inte bra där heller. [...] 😑 Driften hade jag sällan problem med. Det var resten som inte funkade för mig. [...] Själva hårdvaran då eller? * * * Honungspuffar, A-fil och åska här på landet. I morrn blire joppet igen men nu är det bara nio pass kvar till semestern 😄 Redigerat 4 juli 2016 av CHAE
k9 (oregistrerad) Postat 4 juli 2016 Postat 4 juli 2016 Det är endast i längstah man inom ett fåtal sidor avhandlar allt om flyktingar, vomeringar, börsen, bas och gitarrljud, fonder, en trasig bryggarkanna samt Sibyllas toalett. Det svänger katten. ☺️ k9 syftar ju på hundar så vem är katten? 😲 Honungspuffar, A-fil och åska här på landet. I morrn blire joppet igen men nu är det bara nio pass kvar till semestern 😄 Gottans gottigt och gott låter det. 😎
k9 (oregistrerad) Postat 4 juli 2016 Postat 4 juli 2016 (redigerat) Kul det där med språk när man kan slarva helt och hållet men ändå bli förstådd av nära vänner. Sa såhär till min systerson: "Tänkte cykla hundböter, men först bylla" Hans svar blev: "Ok ses bylla nyss" Redigerat 4 juli 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 4 juli 2016 Postat 4 juli 2016 Fortfarande vaken. Första dygnet på länge som jag håller igång en hel dag. 🙂
Naymari Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Själva hårdvaran då eller? Aye. Brusiga preampar och ljudet kändes bara platt och tråkigt. Sen är det nästan omöjligt att ta med sig på ett smidigt sätt. När jag skaffade min nya lyssning lät det aldrig så bra som jag visste att det kunde göra. Lånade hem ett Apollo på prov, och det är enorm skillnad på preamparna och AD/DA:n (typ den bästa jag hört). Så jag skaffade ett Apollo Twin, och är hur nöjd som helst. 😑
Neosus Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Oj! Det var bra med basljuden i gitarrprylen då jag ju spelar mer gitarr än bas. Vet du om de klarar 5-strängad bas med? Blir ofta lite för mycket dov bas för gitarrprylar med 5-strängad bas. Ingen aning! Men nog tror jag det "funkar"..
Dark Of Light Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Det finns ju sura toner men det här är basiskt ljud helt enkelt.
k9 (oregistrerad) Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Jag noterar vilken typ av humor som är rätt melodi i denna tråd. 😑
k9 (oregistrerad) Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Jo VT bass prylarna är intressantare just för bas. Men samtidigt så är ju gitarr roligare. Men å andra sidan så har jag ju en Laney LT5 112 en (5 watts rörförstärkare som låter bra redan vid låga ljudvolymer) och en Marshal JMP 1 med Marshal 9200 (2 x 100 watt men måste vräkas på för att låta bra med. Har dessutom inga högtalare till dem just nu) steg så jag behöver kanske inte mer gitarrprylar. Har ju en boss GT-g och en massa småpedaler och någon wah med. Borde lära mig spela och använda det jag redan har istället. 😊 Men bas
Neosus Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 (redigerat) Det finns visserligen fler basljud att köpa till HD500 oxå! Our Bass Amps Model Pack gives you total flexibility to record incredible-sounding bass tracks with your POD HD. You get two of the most ubiquitous bass amplifiers of all time, plus two cab models to round out your sound. NOTE: HD model packs are not compatible with POD Farm 2.5. However, standard model packs can be used with a computer that's been authorized with POD Farm 2.5, as well as with non-HD Line 6 devices. Required Hardware: POD HD500X—Available Now! POD HD Pro X—Available Now! POD HD 500—Available Now! POD HD Pro—Available Now! POD HD—Available Now! Includes Amp Models Based on*: Ampeg® SVT® Normal Ch. Ampeg® SVT® Bright Ch. GK Gallien-Kruger® 800RB Ampeg® SVT® 8x10 CAB Ampeg® SVT® 410HLF CAB Redigerat 5 juli 2016 av Neosus
k9 (oregistrerad) Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 Någon som vill köpa ett ljudkort? Funkar felfritt så länge man inte använder det.... 😠 :angry: 😠
k9 (oregistrerad) Postat 5 juli 2016 Postat 5 juli 2016 https://www.youtube.com/watch?v=jYrXxQwv7eg Har du blivit instrumentalsjuk? 😛
Recommended Posts