Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)
Postat

Körde Focusrite förut också. Men man blev allt mer missnöjd med det ju mer man använde det, tyvärr.

Det är faktiskt det andra ljudkortet från Focusrite som jag har. Var inte helt nöjd med det första heller. Eller så länge de funkar så är de bra men helt plötsligt så måsten man börja krångla som tusan med drivers och annan mjukvara för att det ska funka smidigt. Kan ju bero på att jag kört firewire och att USB är stabilare, men nästa ljudkort blir inte ett Focusrite.

Kom just på att jag har ett litet Scarlet 2i2 som ju aldrig krånglat... 😳

Postat

Jag med. Till ett fett överpris, win!

Vad kör du nu istället, neo?

Just nu använder jag min Pod HD500 som ljudkort.

He fonkar.

🙂

k9 (oregistrerad)
Postat

Just nu använder jag min Pod HD500 som ljudkort.

He fonkar.

🙂

Nice! Borde kanske skaffa ett för att lita in elbas med. Svårt att spela in trummor när jag behöver 8 kanaler för att göra det. Egentligen skulle jag vilja ha 10 kanaler så att jag kan få en mick under virveln och en vid highaten med. Men det funkar att köra utan dem med. 🙂
Postat (redigerat)

Nice! Borde kanske skaffa ett för att lita in elbas med. Svårt att spela in trummor när jag behöver 8 kanaler för att göra det. Egentligen skulle jag vilja ha 10 kanaler så att jag kan få en mick under virveln och en vid highaten med. Men det funkar att köra utan dem med. 🙂

Jag tror det är bättre med flerkanals kort (eller mixer) i ditt fall. HD500 är mest för gitarr så jag tyckte att det passade mig bättre då jag bara lirar in gitarr. Sedan använder jag ju min Yamaha MM6 med usb-koppling för midi.

Fonkar bra för mig!

Redigerat av Neosus
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag tror det är bättre med flerkanals kort (eller mixer) i ditt fall. HD500 är mest för gitarr så jag tyckte att det passade mig bättre då jag bara lirar in gitarr. Sedan använder jag ju min Yamaha MM6 med usb-koppling för midi.

Fonkar bra för mig!

Jo men jag tänkte ju en basvariant bara för att spela in elbasen med.

Att den inte funkar för trummor är ju självklart. 😉

Lustigt att du tror att jag är å okunnig att jag inte begriper det själv. 😏

😛

😆 :lol: 😆 :lol:

Postat

Jo men jag tänkte ju en basvariant bara för att spela in elbasen med.

Att den inte funkar för trummor är ju självklart. 😉

Lustigt att du tror att jag är å okunnig att jag inte begriper det själv. 😏

😛

😆 :lol: 😆 :lol:

JASSÅÅÅåååå... Jag började fundera hur du tänkte där. 😆

Varför blandade du in trummor mitt i basen? Ska man göra det? 😊

Postat

Det finns förresten inte någon Pod HD specifikt för bas men däremot finns en del ljud i gitarrpedalen... för bas. Ska du ha att spela in el-gitarr oxå så kanske det kan vara en idé att köpa en men ska du bara ha att spela bas igenom så föredrar jag något annat.

Postat

Det är en överdrift från marknaden och borgarnas sida. Vore lika sant att de ville avskaffa löner och bara ge dem som arbetar bröd och soppa istället för pengar. 😛

Jag tror du får läsa på lite om löntagarfonderna. Jag är färdig med dom.

Postat

Vaknade och såg fram emot att ta en tur på min MTB. Gick upp och bryggde kaffe och fick en sån hostattack att jag tappade bryggarkannan och blev av med allt kaffe och kannan sprack... 😠🙁

Men, spydde du?

Postat (redigerat)

Jag sålde mitt!

x2

Jag sålde mitt!

x2

Sålde du det två gånger?!? 😳😮

Jag har kvar mitt och det rullar finfint (med XP) och har gjort så sedan jag köpte det 🙂

Redigerat av CHAE
Postat

Jag har kvar mitt och det rullar finfint (med XP) och har gjort så sedan jag köpte det 🙂

Det kanske är just för att du kör xp? Det kanske inte är anpassat efter moderna os?

k9 (oregistrerad)
Postat

Det finns förresten inte någon Pod HD specifikt för bas men däremot finns en del ljud i gitarrpedalen... för bas. Ska du ha att spela in el-gitarr oxå så kanske det kan vara en idé att köpa en men ska du bara ha att spela bas igenom så föredrar jag något annat.

Oj! Det var bra med basljuden i gitarrprylen då jag ju spelar mer gitarr än bas. Vet du om de klarar 5-strängad bas med? Blir ofta lite för mycket dov bas för gitarrprylar med 5-strängad bas.
k9 (oregistrerad)
Postat

JASSÅÅÅåååå... Jag började fundera hur du tänkte där. 😆

Varför blandade du in trummor mitt i basen? Ska man göra det? 😊

Jo det var lite otydligt. Skrev det om trummorna som ett svar på att du kör PODen som ljudkort. Ville förtydliga att jag behövde fler kanaler av någon anledning. 🙂
k9 (oregistrerad)
Postat

Men, spydde du?

Det sparade jag till Sibyllas toa istället. 😑
k9 (oregistrerad)
Postat

Jo det är W10 som ställer till det. Funkade bättre i W8 men inte bra där heller.

Det kanske är just för att du kör xp? Det kanske inte är anpassat efter moderna os?

Helt rätt!
k9 (oregistrerad)
Postat

Jag tror du får läsa på lite om löntagarfonderna. Jag är färdig med dom.

Grejen med fonderna var ju att de inte skulle få äga mer än 8% i något företag så det var INTE fråga om att ta över företagen alls. För att ta över ett företag så måste man ju äga en majoritet av A-aktierna. Så det kan man inte en nästan uppnå med en maxgräns på 8%.
Postat

Oj! Det var bra med basljuden i gitarrprylen då jag ju spelar mer gitarr än bas. Vet du om de klarar 5-strängad bas med? Blir ofta lite för mycket dov bas för gitarrprylar med 5-strängad bas.

Det finns ingen anledning att spela 5-strängad bas. Även 4 strängar är egentligen minst en för mycket.

k9 (oregistrerad)
Postat

Det finns ingen anledning att spela 5-strängad bas. Även 4 strängar är egentligen minst en för mycket.

Beror på vad man spelar för musik. Men oftast är 5 strängar en för mycket.
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.