CHAE Postat 3 juli 2016 Trådstartare Postat 3 juli 2016 Sådär ja! Hu har jag gjort mina dagliga tre. [...] Det är bra att du sköter magen 😑
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Forumet skulle jag gissa. Tur att det är gratis att hänga här dock. Det är det som får mig att stanna kvar just nu. Jag skrev en lång drapa om varför det är tur att man inte nyser när man är förkyld. Själv är jag här för att jag gillar sällskapet. Tar dom betalt på andra forum?
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Det blir riktigt intressant med Storbritaniens ekonomi när det visar sig vilka avtal dom får ta del av och vad det kommer att kosta dom i pengar och eftergifter.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Det blir intressant att se hur andra länder som inte är med i EU förhandlar med England med. Skulle ju kunna bidra till en massa konstiga situationer om England skulle välja att samarbeta mer med de länder och organisationer som inte EU gillar. Men det är ju inte troligt att England skulle vilja mista de företagen som de jobbar med inom EU heller.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Jag skrev en lång drapa om varför det är tur att man inte nyser när man är förkyld. Själv är jag här för att jag gillar sällskapet. Tar dom betalt på andra forum? Öh man nyser väl när man är förkyld? Menar att om de skulle ta betalt för denna tjänst, som ju forumet är, så skulle jag intenyttja den.
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Den här fria rörligheten vet jag inte heller vad man har för glädje av som privatperson. Hur svårt ätr det att ta med sig ett pass? Dom skulle säkert tycka att jag såg misstänkt ut om jag åkte nånstans. Att jag smugglade knark i träbenet eller nåt.
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Öh man nyser väl när man är förkyld? . Spyr menade jag. För om man spydde när man var förkyld vore det väl störst risk att man gjorde det när man hostade eller nös. Då kanske folk inte skulle vilja gå ut när dom var förkylda? Eller också kanske man skulle få en annan syn på folk som spyr. Det kanske blev lika naturligt som att hosta eller nysa? Lite otrevligt i förkylninstider bara, men det är det ju ändå med folk som nyser en rätt i nyllet.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Den fria rörligheten har ju inneburit att många kan pendla mellan olika länder med kort varsel. Det har ju delvis gjort så att flera europeiska företag kunnat växa i kapp med företagen i USA. Sedan så har det gynnat turismen otroligt mycket såklart. Att misstolka problemet med fri rörlighet som en del av flyktingkrisen är ju ett vanligt misstag som många gör med. Lite intressant är att så många glömt varför de själva är Svenskar idag. Vi Finnar var ju bara till stora problem innan Balkankriget startade. För då var det "juggarna" som hotade svenskkultur med sina konstiga traditioner och sin vitlöksterror, folk kunde ju inte åka tunnelbana eller vistas på offentliga ställen där juggarna var då de luktade så mycket vitlök och inte skötte sin hygien osv. Så då blev alla vodkadoftande knivbärande finnar (som ofta bastar men aldrig tvättar sig) helt plötsligt en viktig del av Sverige i form av nordisk-sammkultur. Nu är det folk från Balkan och Finland som inte tycker att afrikaner och araber har här att göra. Men samtidigt så är det nästan ingen som faktiskt pratar om varför dessa människor faktiskt flyr. Vist finns det grupper som bara kommer för att begå brott eller för att söka asyl trots att de vet att de inte kan få det. Men de som måste fly måste ju få fly med. Intressant att det tydligen är så många högerextrema som drar till Balkan och Baltländerna för att tränas för att försvara sitt fosterland just nu med. Konstigt att det inte pratas så mycket om det alls.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Spyr menade jag. För om man spydde när man var förkyld vore det väl störst risk att man gjorde det när man hostade eller nös. Då kanske folk inte skulle vilja gå ut när dom var förkylda? Eller också kanske man skulle få en annan syn på folk som spyr. Det kanske blev lika naturligt som att hosta eller nysa? Lite otrevligt i förkylninstider bara, men det är det ju ändå med folk som nyser en rätt i nyllet. Jag kräks alltid mycket när jag är förskyld. Har alltid gjort det och det är bara för 5 år sedan jag förstod att inte alla gjorde det. Lite samma sak med min sömnstörning, förstod inte att jag hade den innan jag var lite över 20 bast. Tyckte bara att alla var idioter som gick till jobbet fast att de bara sovit fyra timmar på två dygn. För mig skulle så lite sömn innebära att jag skulle funka bättre med en flaska vodka innanför västen. För mig så var det ofta värre att vara trött än att vara full. Ringde och sjukskrev mig för att jag inte sovit en natt, men de sa att ajg måste koma ändå. Nä jag kom dit så skickade de hem mig och trodde att jag var full. Då först förstod jag att jag hade en sömnstörning som jag alltid hat. Kan se tillbaks nu och hitta många förklaringar till mycket som hänt mig när jag var barn och i tonåren som troligtvis skulle sett annorlunda ut om man hade upptäckt min sömnstörning i tid. Samma sak med min dyslexi, hade man vetat vad det var när jag gick i skolan så hade min skolgång nog varit mycket bättre. Himme 🙂 Packa så börjar vi vår resa imorn kväll Vart går resan först då? 🙂
Dark Of Light Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 (redigerat) Själv är jag här för att jag gillar sällskapet. Tar dom betalt på andra forum? Man kanske skulle börja ta betalt? Bli en slags längstah hora."5 spänn så får ni se DoL ta en PT. Lägger ni till en femma till så får ni se DG kommentera långa inlägg och för endast en tia till så dyker Neo upp med något inlägg om kaffe med en massa d och e i rad". 😑 Himme 🙂 Packa så börjar vi vår resa imorn kväll Det var helv. vad du är aktiv. Du kommer att behöva ta ledigt efter semestern för att orka med. 😛 BTW det här med att kräkas när man är förkyld. Det har jag aldrig hört talas om tidigare. Kan inte vara speciellt vanligt? Har du k9 någonsin fått någon förklaring till varför du turbosnyter dig genom magen? Redigerat 3 juli 2016 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Den fria rörligheten har ju inneburit att många kan pendla mellan olika länder med kort varsel. Det har ju delvis gjort så att flera europeiska företag kunnat växa i kapp med företagen i USA. Sedan så har det gynnat turismen otroligt mycket såklart. Att misstolka problemet med fri rörlighet som en del av flyktingkrisen är ju ett vanligt misstag som många gör med. På vilket sätt gynnar det turismen? Ett pass är väl inte svårt att ta med sig? I övrigt har det i mycket blivit ett praktiskt problem för min del. Det funkar inte att ta emot 160 000 flyktingar under ett år och tro att det ska kunna bli bra på något sätt. Speciellt inte om majoriteten kommer från länder med en medeltida kvinnosyn. Frågan är bara när "feministerna" ska upptäcka det.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Blir otrevligt ämne detta men eftersom du frågar... Sväljer nog mycket av det som andra får ut när de nyser osv. Eftersom jag har sömnstörningen och man blir trött av förskylningar så sväljer jag mycket medans jag sover. Alla gör ju det men jag sover mer och sväljer mer.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Börjar med Östersund sen improvisering Smart sätt att få lite mera frihet under semestern. 😎
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Samma sak med min dyslexi, hade man vetat vad det var när jag gick i skolan så hade min skolgång nog varit mycket bättre. När det gäller dyslexin tycker jag att du har gått framåt mycket sen jag började läsa dina inlägg här, vilket väl är rätt många år sen. I dag märks det inget av den här.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 På vilket sätt gynnar det turismen? Ett pass är väl inte svårt att ta med sig? I övrigt har det i mycket blivit ett praktiskt problem för min del. Det funkar inte att ta emot 160 000 flyktingar under ett år och tro att det ska kunna bli bra på något sätt. Speciellt inte om majoriteten kommer från länder med en medeltida kvinnosyn. Frågan är bara när "feministerna" ska upptäcka det. Ett pass måste man ju söka och det är olika regler för det i olika länder. Att slippa söka och köpa pass är ju något som gör att folk kan resa mera oplanerat.Det är ju det som gynnat turismen. Att låta företagare stå för ansvaret för bostäder osv som är anknytna till flyktingmottagandet är ju det som gjort att det kostat så mycket. Att detär för många som flyr beror ju på att läget i många länder är så dåligt. Problemet är ju inte att de komme hit utan att de måste fly till att börja med.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 När det gäller dyslexin tycker jag att du har gått framåt mycket sen jag började läsa dina inlägg här, vilket väl är rätt många år sen. I dag märks det inget av den här. Tack! Jag har ju jobbat hårt med att komma tillrätta med det problement. Men fortfarande så måste jag använda ord jag kan stava istället för att avända det exakta ordet jag vill. Om jag inte orkar och kan googla ordet innan jag skriver såklart.
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Att låta företagare stå för ansvaret för bostäder osv som är anknytna till flyktingmottagandet är ju det som gjort att det kostat så mycket. Att detär för många som flyr beror ju på att läget i många länder är så dåligt. Problemet är ju inte att de komme hit utan att de måste fly till att börja med. Vem skulle annars ta hand om det? Migrationsverkets boendebn tog ju slut.- Och problemet för oss är väl definitivt att det kommer så många att vi inte kan ta hand om dom på ett vettigt sätt. Det har ju tom miljöpartiet insett nu. Vi kan helt enkelt inte sänka sverige fullständigt för att det är oreda i världen. Om någon tycker att det är rasism så kan jag gärna tala om för dom vad rasism egentligen är. Jag börjar bli rätt van vid det nu.
Dark Of Light Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Blir otrevligt ämne detta men eftersom du frågar... Sväljer nog mycket av det som andra får ut när de nyser osv. Eftersom jag har sömnstörningen och man blir trött av förskylningar så sväljer jag mycket medans jag sover. Alla gör ju det men jag sover mer och sväljer mer. Låter inget vidare... 🙁 Å ena sidan vet jag en del som inte sväljer alls men det är under helt andra förutsättningar. Å andra sidan, de som sväljer kräks inte... Nåja, allvarligt skämtat så har jag aldrig hört talas om det tidigare. Rasism ja... Det har närmast tappat sitt värde nuförtiden. Undrar vad det nya rasism blir? Flyktingfrågorna har blivit av med mycket av sin tidigare beröringsskräck. Det som förut var otänkbart är plötsligt det, om än pga billiga politiska poäng.
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Hela systemet med asylboenden har ju lagts ut på entreprenad på samma sätt som vård och omsorgen har gorts. Detta är ju något som Allinasen haft som enda mål med sin politik. SD har sedan stöttat alliansen så att de kunnat avveckla och privatisera mer och mer. Skulle ansvaret istället ligga hos migrationsverket och kommunerna så skulle de kunnat använda pengarna smartare och använt fastigheter som kommunerna redan äger. Nu så har man istället betalat privata företag som plockat ut en vinst och försökt att driva si verkasmhet så billigt som möjligt för att tjäna så mycket som möjligt. Det är ofta sämre att låta många privata aktören som man saknar kontroll på sköta et så stort ansvar. Skulle man haft ett större statligt och kommunalt ansvar skulle det hela skött bättre. Asylboenden är bara ett av många exempel på hur alliansens politik bidragit till att privata aktörer tjänar miljarder på skattemedel som slarvas bort. Även SD har ju varit för dessa privatiseringar och bär därför en del av ansvaret för att det ser ut som det gör. Nu så måste någon städa upp den röra som dessa privatiseringar bidragit till. Alliansen kunde ju fått ett omval, men valde att lägga sig platta för att inte behöva riva upp sina egna reformer. SDs svar på lösningen är ju mera orimlig än någon annans. Många som stödjer SD skulle ju få sämre villkor då de inte räknas som svenakar. Vi finnar ligger bättre till än t ex folk från Balkan och balter skulle göra med SDs politik. Särskilt de som är utsatta och har inkomst från t ex försäkringskassan skulle ju drabbas hårt av SDs politik om den gick igenom. Bara det faktum att SD föreslog att man ska höja momsen skulle ju sopa undan matten helt för de som redan är svaga, fattiga och sjuka. Bara maten skulle ju bli 13% dyrare och har man invandrarbakgrund så skulle man få ännu sämre ersättning än man har idag. Alla som har en invandrarbakgrund tre generationer tillbaks är ju ickesvenskar enligt SDs kommentarer för några år sedan. Om ni mins när det var så mycket prat om Samerna med.
Neosus Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Jag tycker att folk har fått hybris tycker jag! Vad tycker DU?
Dark Of Light Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 (redigerat) Jag tycker att dessa figurer är Slejs totala motsats. De måste vila upp sig med ledighet innan semestern på Öland... Fantastiskt. Men som en motvikt och för att spara på apanaget(?) handlar de på Spar. Redigerat 3 juli 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Rasism ja... Det har närmast tappat sitt värde nuförtiden. Undrar vad det nya rasism blir? Flyktingfrågorna har blivit av med mycket av sin tidigare beröringsskräck. Det som förut var otänkbart är plötsligt det, om än pga billiga politiska poäng. Fast följer man politiken så får man en annan bild än om man böra följer medias rapporteringar om just politiken. Alliansen har ju fått mycket hårdkritik när de satt i regering redan innan vi faktiskt hade en flyktingkris på riktigt. Just det faktum att boenden riskerar att bli så höga är ju något som diskuterades redan innan krisen med. M är ju det parti som förut drev de frågor som SD valde att driva istället. SD har bara varit aningen hårdare men ändå i linje med Ms äldre politik. Antar att just invandrarfrågan var det som M fick ge efter på för att kunna bilda Alliansen. Klart att Alliansen valt att inte diskutera invandrarpolitiken när de hat så stora inbördes konflikter både mellan och inom partierna. Men det har inte framgått i media nästan alls.
Neosus Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Ja herre gud ja! Dom får snåla lite och bara handla handväskor för 100 miljoner swedisch krones!
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Jag tycker att folk har fått hybris tycker jag! Vad tycker DU? Jag tycker att jag har hybris, vad tycker du? 😐
Neosus Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Ninja! ☺️ Jag tycker att jag har hybris, vad tycker du? 😐 Det har jag oxå tycker jag! ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Jag tycker att dessa figurer är Slejs totala motsats. De måste vila upp sig med ledighet innan semestern på Öland... Fantastiskt. Men som en motvikt och för att spara på apanaget(?) handlar de på Spar. Oj! Då förstår jag varför SD ansåg att de behöver större apanage med. Helt rätt av dem. 😛
Bluddrik Postat 3 juli 2016 Postat 3 juli 2016 Rasism ja... Det har närmast tappat sitt värde nuförtiden. Undrar vad det nya rasism blir? Flyktingfrågorna har blivit av med mycket av sin tidigare beröringsskräck. Det som förut var otänkbart är plötsligt det, om än pga billiga politiska poäng. Läs Expressen idag om hur kindberg batra och andra politiker är trötta på sexövergrepp och tafsande. Deras slutsats är att vi måste få igång en debatt i samhället och dra igång program som ska få männen och pojkarna i sverige att diskutera om jämställdhet, kroppslig integritet osv. Vad fan är det frågan om? Jag har behandlat kvinnor väl i hela mitt liv. Jag vill inte bli ihopklumpad med dom som håller på så här. Och hur ska det kunna bli en debatt när man inte får säga som det är? Vågar man knysta om vilka som begår den största delen av dessa övergrepp är man väl rökt på riktigt.
Recommended Posts