Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Ja någon av dem blir det. Under har hänt förut här, se bara på Island. Herrefolket är på pappret bättre än deras gamla allierade men Italien är livsfarliga här. Tyskland om förnuftet får råda men med lite tur kan Italien skrälla till. Tyskarna har rutin och disciplin men Italien har något de saknar. Passion. Svårtippat.

Redigerat av Dark Of Light
k9 (oregistrerad)
Postat

4 miljoner britter som vill ha en omröstning i Brexitfrågan igen nu. 😮

Postat

Intressant och detta i en vägledande omröstning. Undrar hur stor chansen är att det hela skulle tas om? Inte ens Boris ville ta chefsjobbet när det kom till kritan. En soppa är det vad det är. Lastgamla patrioter som vill uppleva fornstora dagar som sången går. Visserligen vår sång men ändå.

k9 (oregistrerad)
Postat

En dum fråga kanske, men när ni är förkylda spyr ni mycket då? Känns som att jag får behålla en tredjedel av det jag äter just nu. Eftersom jag varit sjuk i en månad, nästan, nu så har jag tappat flera kilon. Både fett och muskler. Undrar hur länge jag kan fortsätta såhär utan att få näringsbrist. 😐

k9 (oregistrerad)
Postat

Tycker att det är svårt att gissa om hur det blir med Brexit. En ny engelsk regering skulle ju kunna välja att inte lämna ändå.

Intressant att vår nationalsoåg inte är vår nationalsång då vår riksdag aldrig sagt att det är Du gamla, du fria, som ska vara vår nationalsång. Gillat det då de är svenskafolket som äger sången och inte staten på något sätt.

k9 (oregistrerad)
Postat

Så nu gör jag mitt tredje skyldighetsbundna inlägg för dagen och gör natt istället.

G'natt! 🙂

Postat (redigerat)

Nej jag kräks inte vid vid förkylning. Låter som något annat. Spännande att se fortsättningen i England. Har nog svårt att se ett svårare jobb att ha än som premiärminister i England. Ett England som gjort brexit. Ja det skulle vara hbtq talesperson i Ryssland eller miljöpartist i Sverige. Gnatti

k9 (oregistrerad)
Postat

God morgon! Har just varit ute med hundarna och tänker gå och lägga mig igen.

Hoppas jag hinner bli bättre så att jag kan träffa Slej en sväng.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kul att en fransk politiker tycker att man ska sluta prata engelska på EUs möten, bara för att England ska lämna EU. Så jäkla tramsigt förslag. Hoppas att det var menat som humor bara. Fast han är ju extremhöger såg jag nu. Så det var ett "naturligt" och seriöst förslag såklart.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Sådär ja! Hu har jag gjort mina dagliga tre. Får se om jag kommer in en sväng senare med dock.

Postat

4 miljoner britter som vill ha en omröstning i Brexitfrågan igen nu. 😮

Intressant och detta i en vägledande omröstning. Undrar hur stor chansen är att det hela skulle tas om? Inte ens Boris ville ta chefsjobbet när det kom till kritan. En soppa är det vad det är. Lastgamla patrioter som vill uppleva fornstora dagar som sången går. Visserligen vår sång men ändå.

Det var väl då synd att nej-sidan inte var lite mer på hugget före omröstningen och tog debatten om alla halvsanningar ja-sidan kom med.

Sedan kom det ut, det är livsfarligt att skicka mejl numera, titta bara på SD, att det skulle ställas krav på Boris om att ställa vissa garantier eftersom vissa tory-nej-sägare inte tyckte att han var tillräckligt emot t ex invandring. Plötsligt verkade det som om han inte hade förtroende längre, och då hoppade han av.

Vad ska man säga. EU är ändå bara skit numera. Det har visat sig i och med folkvandringsvågen de senaste två åren. Bara ett fåtal länder har gjort som man var förbundna att göra i avtal, och så är det i fråga efter fråga.

De dykande börserna har väl fö hämtat sig rätt bra igen, i alla fall i sverige?

Postat

En dum fråga kanske, men när ni är förkylda spyr ni mycket då? Känns som att jag får behålla en tredjedel av det jag äter just nu. Eftersom jag varit sjuk i en månad, nästan, nu så har jag tappat flera kilon. Både fett och muskler. Undrar hur länge jag kan fortsätta såhär utan att få näringsbrist. 😐

Nej. Jag brukar inte spy. Tur det förresten. Det skulle bli bra nervöst att både hosta och nysa. Tänk om det var vanligt att folk när dom var förkylda spydde när dom hostade eller nös. Ingen skulle ju gå till jobbet eller nånting, eller? Vi kanske skulle få en helt annan syn på saken? Prosit kanske skulle ersättas av nåt helt annat, typ yuk?

Hur har du det med vikten fö? Höll du inte på att deffa, eller banta som vi icke kampsportare säger?

Postat

Hur börsen ser ut våga jag inte uttala mig om men vanligt är att det svaijar betänkligt i båten först. Sedan lugnar det ner sig. Detta är ett intressant experiment. Hur detta kommer påverka landet ifråga, oss och resten av EU blir spännande att följa. Sammalunda gäller hur Skottland gör och följderna av det. EU är en vacker tanke men prestige och givetvis dessa förbannade pengar ställer till det.

😑
Postat

Kul att en fransk politiker tycker att man ska sluta prata engelska på EUs möten, bara för att England ska lämna EU. Så jäkla tramsigt förslag. Hoppas att det var menat som humor bara. Fast han är ju extremhöger såg jag nu. Så det var ett "naturligt" och seriöst förslag såklart.

Tja, Irländarna och Malteserna har ju valt iriska och maltesiska som officiella språk, trots att man talar engelska i de flesta officiella sammanhang. Det innebär bl a att det genomförs mängder av översättningsarbete som egentligen inte behövs.

Det är som så mycket i eu fejk. För galleriet. Och är det något folkslag detta stämmer in på bättre än fansmännen, så varför inte franska?

Postat

Det är som så mycket i eu fejk. För galleriet. Och är det något folkslag detta stämmer in på bättre än fansmännen, så varför inte franska?

mammon.jpg

Fansmän.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Börsen har vissa stödmekaniker som sätts in när den rasar. Eftersom de stora aktieinvesterarna är måna om att börsen hålls hög då, det gynnar dem, så stödköper

de fort en massa aktier billigt när de mindre aktörerna säljer. Förlorar de på sina köp så är det ofta väldigt små summor jämfört med vad de tjänar på sina dyrare och bättre aktier. Man glömmer lätt att det är så många som har ett flertal miljoner investerade i aktier och bara lever på den avkastningen som de ger. Även banker och försäkrignsbolag går in och stödköper för att hålla sina investeringar vid liv.

Mne börsbubblan som vi hade har man lyckats fixa en hanterbar pyspunka på. Börsen har sakta börjat plana ut på en nivå som stämmer mer med det verkliga börsvärdet. tyvärr så beror detta värde mycket på nedläggningar, bantningar och att man flyttar verksamhet till länder som har en svagare valuta än oss.

Regeringens satsningar på att långsamt höja löner och skapa mer riktiga jobb kan räcka till om det inte sker något jätte dramatiskt. Ekonomerna är medvetna om detta och handlar ganska bra, medans flera privata storaktörer vill ha en finanskris och rasande aktier då det skulle skapa möjligheten att investera i billiga företag och aktier för dem. De som spekulerat i annan valuta än svenska kronor vill ju också att kronan ska rasa då de får flera kronor per t ex inväxlad US-dollar om kronan faller.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Nu har jag gjort två inlägg som bara försvunnit. Är det datorn eller forumet?

Forumet skulle jag gissa. Tur att det är gratis att hänga här dock. Det är det som får mig att stanna kvar just nu.
k9 (oregistrerad)
Postat

Börsen har dock inte helt återhämtat sig på någon vecka efter det tapp som den gjorde på bara en dag. Det är ju det som gör börsen så farlig.

Postat (redigerat)

Jag tror Slej råkade ut för något liknande härom dagen.

F1 strax. Senare idag fotboll, Frankrike - Island och bilbesiktning imorgon. Mycket spänning på gång.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.