Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Oj! Vad hände nu då. Mina hator är en srartor men ljudkortet jag spelar in med funkar inte.... 🤪😱 :ph34r:

Tror att jag byter hobby. Hört att det är en bra tid på året att räkna snöflingor på. 😑

😮

Men vafaan... glömde köpa kaffe! 🙁

😮 :o 😮
k9 (oregistrerad)
Postat

...men jag har Nescafe Lyx!

He få dööög!

Jåh!

Bra att ha en livbåt när det är kris.
Postat

Bra att ha en livbåt när det är kris.

Precis! Man får ta det med ro...

"MED RO" HAHAHAHAHAHAHAHAhahahahaha...fy va roligt....... 😏

k9 (oregistrerad)
Postat

Du kan få köpa min Startor, knie!!

Behöver ju egentligen inte ett så dyrt och ganska dåligt ljudkort som jag använt hittills. Ett Focusrite Saffire 56 har jag kört på. Mest för att jag ville ha åtta kanaler in när jag spelar in trummorna. Finns bättre och billigare lösningar för mig. Lite surt bara att det lägger av just när jag tänkte köpa en srartor.

Har ju ett Scarlet 2i2 med, men det gilla jag inte alls att jobba med. Är itne så sugen på att spela in slaskar heller. Vill göra något riktigt på en gång istället. Men 2i2 an skulle kunna funka för vissa inspelningar som t ex lite metallgitarr.

Det sjuka är att jag har min feta rörpreamp och en hyfsad mikrofonpark som jag inte använt många timmar sedan jag köpte dem. Fast en månad jit eller dit spelar kanske inte så stor roll då det redan gått så länge, Var bar sugen på att genast börja. Fast om jag skulle komma igång och hartorn dog helt så skulle det ju också varit fördjävligt.

Får vänta på Focusrite supporten och se om de har någon lösning.

Postat

Eller var det............roande? 😮 :o 😮

😏

k9 (oregistrerad)
Postat

Vet inte vad du är ute och fiskar efter, men jag kanske är bakom flötet. Får se om någon annan tycker att du rodde hem det skämtet. 😐
k9 (oregistrerad)
Postat

Men nu ska jag iväg och trösthandla lite godis. Tor att det blir första gången i år faktiskt. 😄

k9 (oregistrerad)
Postat

Ser inte ut som att min fyllechafför kommer få åka till OS i år. 😠

Fast hon ska få hjälp att satsa på boxningen från någon organisastion i väntan på nästa OS. Men att man ens orkar tänka på att hålla sig på topp i fyra år till.. 😮😎

Oj! Insåg just att det är OS år i år... 😳 :blink:

k9 (oregistrerad)
Postat

Men nu ska här handlas godis. För minst en öhhh Astrid... första gången jag kallar en 20-ga för en Astrid... 😄

Postat

Vet inte vad du är ute och fiskar efter, men jag kanske är bakom flötet. Får se om någon annan tycker att du rodde hem det skämtet. 😐

Aah, gälar! Fisk skämt(!) är jag en fena på.
k9 (oregistrerad)
Postat

Aah, gälar! Fisk skämt(!) är jag en fena på.

Gissade att du skulle nappa på den.
k9 (oregistrerad)
Postat

Nu har jag varit och handlat. Blev en påse chips och en stor på ostbågar. 🙂

Postat

Gissade att du skulle nappa på den.

Hmm... Det är sådan där metahumor va? ☺️

Nu har jag varit och handlat. Blev en påse chips och en stor på ostbågar. 🙂

Heter det inte ostkrokar?

Hårdrock.

Dark Of Light och ja... det är bara en råmix. Det här skulle blivit en temaplatta om en massmördare men det sket sig till slut. Tekniskt strul med kraschande dator och vissa samarbetssvårigheter med den sk. ljudteknikern och gitarristen gjorde att det hela strandade som en blåval.

https://soundcloud.com/user-78130018/illusions

k9 (oregistrerad)
Postat

Det där med med metahumor får vi nog gå till botten med. Kanske är du något på spåret där och kan få ett bottennapp. 🙂

Det stod ju ostbågar på påsarna förr, så jag säger det än i dag. 😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Trodde det skulle vara mera power metal (än det faktiskt var) när jag hörde de första takterna än det visade sig vara, i den låten. Låter intressant men lite för stökigt för mig att ta till mig just nu. Ska lyssna mera ordentligt när jag kan ge den en mera ärlig chans istället.

k9 (oregistrerad)
Postat

Känns som att detta är finska tråden åter igen. Fast på svenska då... 😏

Postat

Pizza typ nu från den lokala degknådaren. Han som alltid hälsar mig med ett glatt:

- Tje, kepapp på tallriken vå?

Näeh idag blev det en Kebab pizza super med bacon & strips. Magen kommer att stå ut som en kuuuuub...

Postat

... Ska lyssna mera ordentligt när jag kan ge den en mera ärlig chans istället.

Äh, det är inte kritik eller beröm jag fiskar(!) efter. Det är bara lite kul att äntligen hittat dessa alster och dela med sig. Men visst finns viljan så. ☺️
k9 (oregistrerad)
Postat

fÅR BLI RAPPORT OCH SEDAN SOVA. SÅG JUST ATT JAG HAR KAPS PÅ MEN... JAKSAA !!

nATTI Natt! 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.