Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

MickeH!

Visst anlitade ni Reflection Music till plattan med ditt band Arcane Reality?! 😮

Oj, vilket minne du har! Men det är bara nästan rätt - vi anlitade Studio Precision som hyrde Reflections lokaler. När jag googlade på Studio Precision så står det på allabolag.se att företaget är inaktivt, vilket jag antar betyder att dom lagt ner?

Dock var studion i sig riktigt nice. 🙂 Och Magnus Uggla spelade in i någon lokal bredvid. Jag minns att hans ljudtekniker en dag kom in och klagade på att vi var för högljudda. 😆

Postat

Oj, vilket minne du har! Men det är bara nästan rätt - vi anlitade Studio Precision som hyrde Reflections lokaler. När jag googlade på Studio Precision så står det på allabolag.se att företaget är inaktivt, vilket jag antar betyder att dom lagt ner?

Dock var studion i sig riktigt nice. 🙂 Och Magnus Uggla spelade in i någon lokal bredvid. Jag minns att hans ljudtekniker en dag kom in och klagade på att vi var för högljudda. 😆

Vilken grej!!

Jag är just nu studiogranne med Reflection music. Fick en konstig deja vú att jag sett de lokalerna förut, sen slog det mig. 😆

Postat

Vilken grej!!

Jag är just nu studiogranne med Reflection music. Fick en konstig deja vú att jag sett de lokalerna förut, sen slog det mig. 😆

Nice. ☺️

Postat

Jag läser förresten Peter Criss biografi just nu. Fyfan vilken jävla loser. 😆 Han verkar mer intresserad av att prata kukstorlekar och tycka synd om sig själv än att faktiskt åstadkomma något musikaliskt.

Det finns faktiskt ett kapitel där han stolt berättar att han har den längsta kuken, medan Ace Frehley har den tjockaste. 😆

Postat

Sen är det bara Gene Simmons jag inte har läst. Den som varit bäst hittills utan tvekan är Paul Stanleys. Det kändes där som man verkligen fick lära känna honom, han berättade personliga saker om sig själv han aldrig delat med sig av tidigare, vilket var riktigt intressant.

Men jag har å andra sidan alltid haft honom som min favoritmedlem så. ☺️

Postat

Japp, har läst Peters och Aces bok. Peters bok ger verkligen skenet av en ganska intetsägande människa. Sina prime years var han en firad artist med i alla fall en gnutta talang. Sedan koksade han bort allt och på den vägen är det. En bitter man, lite som Paul DiAnno. Bruce Dickinson är som ett rött skynke för honom och bitterheten lyser starkt genom. En slags självförvållad bitterhet.

Genes bok är värdelös, inget nytt under solen direkt. Man får känslan av att han är något hämmad att avslöja för mycket, hustrun kanske skrämmer? Pauls bok har jag inte läst, sägs vara bäst av dem.

Enda jag läst är en del av Ace. Har så förbålt svårt att läsa böcker nu för tiden sen smartphones kom.

Känns som att det tar sån tid!

Om du ger faen i surströmmingen så ska du se att du får tid över.

😑

Postat

Haha, är Genes så dålig? Då kanske jag skippar den då. xD

Ja, Pauls är faktiskt riktigt intressant. Han är långt ifrån en perfekt människa men han är antagligen den VETTIGASTE människan i det bandet. Sen så kan jag relatera till många av problem han haft under sin uppväxt, jag kan INTE relatera till dom andra medlemmarnas problem. xD

Slej-ninjad. 🙁

Postat

För några veckor sedan fick jag mitt första egna projekt på nya jobbet, en rätt stor grej med uppskattad tid på 50 timmar. Jag tycker jag gjort rätt bra ifrån mig och kunden var i början väldigt trevlig och tillmötesgående. Men efter hand blev han allt mer stressad och otrevlig och det hela nådde höjdpunkten när han hittade ett problem med sökfunktionen och han mailade mig, min chef och sina egna chefer, med ämnesraden "...nu börjar jag bli lite orolig här...". Och jag löste problemet på en halvtimme. I ett femtio timmars projekt är det knappast ett problem.

Det kändes dock inte så himla bra att jag inte ens jobbat en månad och han mailade min chef för att berätta hur dålig jag är typ.

Jag pratade nyss med en kollega om det här och berättade för första gången om mailet och han kontrade direkt med: "Oroa dig inte, Micke, vi vet att du är jätteduktig". Det kändes faktiskt sinnessjukt skönt att höra, jag har haft väldigt mycket ångest över det här projektet.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.