Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag förstår hur du tänker Chae. Men... Glocken har en längre livslängd, pallar för en stadig diet av 39b som jag har närmast obegränsad tillgång till och har en enkelhet jag uppskattar. Dessutom skjuter jag helt enkelt bättre med den.

[...]

Well played 😑

[...]

Chae: Det står inte som ett val mellan AK/AR15 för mig. Föredrar en AK i vissa sammanghang. Mer robust o görs i grunden i en grövre kaliber. [...] Å andra sidan väger en AR15 mindre rent generellt pga andra material o klenare kaliber. Således en 870 eller varför inte en Mossberg 590 A1 o en AK mot rymdödlorna. [...]

Hey man, jag föredrar en AK alla dagar i veckan men the selling point hos många AR-tillverkare är ju att tillgången till reservdelar är oändligt mycket större plus att AK:n är inte lika modulär som AR:en. Ser iofs att många tillverkare börjat göra konverteringskit till AK typ AR-kolv, RIS-handguard etc Samtidigt tycker jag precis som dig; AK:n är robust, välskjutande (misstänker att kalibern spelar in som fan här) och förbannat enkel direkt ur lådan. Rack it and shoot! 🙂

Postat

Kör du fortfarande med windows xp?

Som fan! Rullar okej. Hurså?

Postat

Well played 😑

... AK:n är robust, välskjutande (misstänker att kalibern spelar in som fan här) och förbannat enkel direkt ur lådan. Rack it and shoot! 🙂

Ja, å andra sidan, nuförtiden kan man få båda i en mängd kalibrar så den skillnaden blir klart mindre. Men just enkelheten och robustheten ger AKn pluspoäng. Inget fel i sig på en AR heller. Sköter man bara om den så...
Postat

- Ey Putte! Det är ett fel på hemsidan, jag får ett 404 när jag försöker gå till den här sidan.

- Gå till någon annan som funkar då?

😏 xD

Postat (redigerat)

😳 Det här känns som en trend på uppåtgående...

https://www.youtube.com/watch?v=ocNZ0PDZHd0

Karriären rullar på? Det är alltså mannen som gav Bruce Dickinsons röst betyget 7 på en 10 gradig skala bara för att han hört att Bruce tagit sånglektioner... Kan nog garantera att vem som helst här inne inklusive undertecknad sjunger bättre än denna föredetting... tragiskt egentligen så det kan gå.. eller inte gå.

Det ironiska är att han under många år var väldigt bitter över att ha fått lämna Maiden trots han först påstod att det var ett gemensamt beslut. Han ville ju mer punk (& supa samt knarka), Maiden mer metal. Bitter är han också över att behöva traggla gamla Maiden covers för att "folk förväntar sig det". Ändå är det det han gör, Dickinson klarade sig ju hyfsat under sin solo sejour och visst spelade han också några få Maiden låtar då men mest eget material.

Man måste helt enkelt veta när bäst före datumet gått ut som artist, speciellt som sångare.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Ja, å andra sidan, nuförtiden kan man få båda i en mängd kalibrar så den skillnaden blir klart mindre. Men just enkelheten och robustheten ger AKn pluspoäng. Inget fel i sig på en AR heller. Sköter man bara om den så...

En intressant sak är att många AK.användare är väldigt AK purists; träkolv (inte ens fällbar kolv Ungern-style), inga rödpunkts-sikten, enbart långa standard plåtmagget (även om det finns mag-brunnar för STANAG-magasin) e t c medan AR-användare moddar sina pangare med allt möjligt möjligt och omöjligt till gränsen till det löjliga (kikarsikte på en kortpipig AK känns jäääävligt skitnödigt 😏 ). Why is that? 😳

- Ey Putte! Det är ett fel på hemsidan, jag får ett 404 när jag försöker gå till den här sidan.

- Gå till någon annan som funkar då?

😏 xD

🥰

Jag salivsprutskrattade 🙂

Postat

Det är xp på den här gamla extradatorn som jag längstar på och den är seg som fan.

Hmmm... Min (main frame)desktop burk har lirat på sedan 2009 med XP och aldrig haft några problem 🙂

Har blivit värsta vapenlobbyn här.

The-Most-Tactical-AR15-EVER-618x412.jpg

😄

* * *

@MickeH FF ser ju såklart ball ut men snart släpper det BF 1 (i WWI-miljö) och det ser jag fram emot som FÄN! 🥰

Faktiskt tröttnade jag lite på DOOM-reboot:en. Är inte mycket för MP så jag kollade in kampanj-delen och den är så klart frän men...jo, jag tröttnade ganska snabbt 🤪😱

Postat

En intressant sak är att många AK.användare är väldigt AK purists; träkolv (inte ens fällbar kolv Ungern-style), inga rödpunkts-sikten, enbart långa standard plåtmagget (även om det finns mag-brunnar för STANAG-magasin) e t c medan AR-användare moddar sina pangare med allt möjligt möjligt och omöjligt till gränsen till det löjliga (kikarsikte på en kortpipig AK känns jäääävligt skitnödigt 😏 ). Why is that? 😳

Svårt att säga... Vikt är av vikt. Bara de nödvändigaste moddarna känns "viktiga". Lampa, möjligtvis ngn annat riktmedel. Det mesta utöver det är bara penisförlängning. För mycket fritid kanske?
Postat (redigerat)

Lampa och penisförlängare kan vara bra

Man kanske kunde uppfinna en allt i ett lösning... finns ju redan... stavlampa. För det motsatta könet vore väl en...

superthumb.jpg

skrivbords-slampa en variant.

Redigerat av Dark Of Light
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.