Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej Längsta!

Rapport från Stockholm. Har börjat vänja mig vid livet här uppe nu. Har kommit in i jobbet och studion. Börjar få lite kompisar på jobbet. 😑

Träffat lite goa och duktiga nissar i studiokomplexet här!

Redigerat av Naymari
Annons
Postat

[...] Man slåss med svärd och yxor när en schysst Remington 870 eller valfri AK variant skulle göra jobbet så mycket enklare. [...] Sålde förresten min S&W 686 och byter till en Glock 19. Billigare ammo bl a. Skjutandet har legat lite i stiltje på sista tiden men hoppas på en nytändning... [...]

Hm, intersaant att du tar Remington vs AK när diskussionen brukar gälla AR vs AK 😉

Ooo....keeeeeeeeeeej Glock 19 alltså!? 😳 Fick du den gratis när du var på senaste Tupperware-partyt? 😛

Köp en P226 (eller P229) och ditcha leksaks"pitolen", baby 😎☺️😑

Postat

@Nay; jävlaar i havet; du har minsann kommit upp dig i smöret 😮 Glöm inte bort den skånska myllan bara 😠

Kul att du verkar trivas 🥰

Postat

Jag förstår hur du tänker Chae. Men... Glocken har en längre livslängd, pallar för en stadig diet av 39b som jag har närmast obegränsad tillgång till och har en enkelhet jag uppskattar. Dessutom skjuter jag helt enkelt bättre med den.

Nu har jag ju gett DG två lysande textuppslag eftersom hans egna försvann i hans datorhaveri. Nu är det er andras tur att författa lite

Postat (redigerat)

Remington är ett sådant där varumärke som återfinns i allt möjligt från skäggtrimmers skrivmaskiner o vapen.

Chae: Det står inte som ett val mellan AK/AR15 för mig. Föredrar en AK i vissa sammanghang. Mer robust o görs i grunden i en grövre kaliber. Passar väl bra o waista rymdmonster med? 🙂 Å andra sidan väger en AR15 mindre rent generellt pga andra material o klenare kaliber. Således en 870 eller varför inte en Mossberg 590 A1 o en AK mot rymdödlorna. Fungerar även mot vägg o väglöss, dörrförsäljare (hur ofta köper man dörrar?) eller isbjörn.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Har nån sett min pms-fil? Jag hittar den inte.. 😕

Är det sådan där smaksatt fil Neo?

Postat

@Nay; jävlaar i havet; du har minsann kommit upp dig i smöret 😮 Glöm inte bort den skånska myllan bara 😠

Kul att du verkar trivas 🥰

Skåne kommer alltid sitta kvar!!

Postat

Lemmy var lite småkul.

Vi har ju diskuterat huvudbonader av olika slag här och här har vi en herre som klarar bära upp en Stetson utan att skämmas. Det ser inte så påklistrat ut, han var sådan där på riktigt. Träffade honom som hastigast en gång, blyg man. Det framträdet i dokumentären också. Han höll sig för sig själv med sina spel och WW2 samlingar. Med det sagt...

morn.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.