Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Satt på en skuggig balkong och begrundade livet. Jag, en pipa och en kopp akffe. Skönt, till och med de lekande ungarna ute hade vett att hålla käft.

Postat

Det funkar inte med gratissurf på icas wifi sen jag gick över till windows 10 på min riktiga dator, så om jag vill skriva på längsta måste jag flytta över modemet från den datorn till den här datorn. Jag menar att jag inte kan vara uppkopplad på båda utan........

Sen måste jag skriva på världens segaste dator och vänta och se om världens segaste forum tar emot det jag skrivit.

Det ska bli svalare imorrn.

Postat

Satt på en skuggig balkong och begrundade livet. Jag, en pipa och en kopp akffe. Skönt, till och med de lekande ungarna ute hade vett att hålla käft.

Jag tycker det är rätt kul att kolla på barn som leker, och det gör inget om de låter en del. När jag var liten spelade man spontanfotboll överallt och bl a spelade vi på en gräsplätt alldeles utanför ett hus, och där var det en del som blev sura på oss. Men det var också en gammal gubbe som bodde på lägsta våningen som alltid hängde ut genom fönstret och kollade. Vi tyckte att det var lite konstigt, men han

var uppenbarligen road av vårat spel.

Är det ingen som klagar när du röker på balkongen?

Postat

Är det ingen som klagar när du röker på balkongen?

Jodå. Det var en. Men hon och jag har någon slags motvillig vapenvila. Av ren princip retade hon sig på det men veknade till slut. Det slutade med att hon, hennes dotter (vilken skönhet, modern ser för djävlig ut) och jag fikade på hennes balkong. På dotterns inbjudan får jag tillägga och inbjudningar ska man ju tacka ja till. Å andra sidan så hade granntösen lite åsikter om det förstås ☺️

Måste betona att jag sällan retar mig på ungarna på gården men det var så oerhört passande just idag, just då .

Postat

Såg precis en dokumentär om Mars projektet. En mer eller mindre privatfinansierad resa till Mars. Enkel biljett, bara dit men inte tillbaka. Tanken är att kolonialisera Mars. En hissnande tanke, skulle ni vilja fara?

Nu en dokumentär om en Grönländsk rockgrupp på SVT. Vilka program...

Någon som sett TV-serierna "Vinyl" eller nya "Roots" ännu?

Postat

Nej till allt ovan.

Jag vet inte om jag ska ut eller inte. Å ena sidan, å andra sidan...å tredje sidan.

Det blir kväll imorgon också.

Postat

Det är inne att vara ute och vara ute det är inne men vara inne det är ute fast inne kan vara inne oxå!

..och ute är ute!

Så e de me de!

Postat

http://youtu.be/EbHIo_ZAUeE

Sån här maskin har vi hyrt. Klar för idag. Blir hårt pass imorn 😑

Oooh, manligt 🙂

* * *

Är på landet och har målat heeeeeeela lååååååånga vaaaaaaaaaaaaaaaaAAAAaaarma dagen 🥰

Nu; whiskeypinne och eventuellt lite snacks 🥰 :wub:

🥰

Postat

Sambo och barn har åkt hem till stan och pappa CHAE får egentid för första gången på 100 år. Förut vart grannen och hälsade på och undrade hur det gick med målandet. Därifrån jag kommer så bjuder man grannar på akffe, så även nu och tror ni inte att grannfan oljade in efter en liten konjagare ☺️

Sedan vart klockan för mycket för målning så jag tog itu med andra, mer viktiga, saker; koka akffe. Japp, ni läste rätt; KOKA akffe! På riktigt. Fetaste kaffepannan den här sidan Emån 😄 Gött, svart och jävligt starkt. Precis som juninatten 🥰

Postat

Det här med ved har en tendens att hålla en varm två gånger. Speciellt vid sådant här väder, eller hur är det där uppe? Här gassar solen på.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.