k9 (oregistrerad) Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 (redigerat) Rände mycket på MC klubbarna här i Ludvika förut. Det var de enda som hade öppet efter 02:00 så man hamnade där om man ville festa mer när krogarna här stängde. Men sedan så började de skjuta och slåss med varandra, vilket ledde till att deras huvudorganisationer, Hells Angels och Bandidos, flyttade sina verksamheter hit till Ludvika. Även folk som tidigare var med i den beryktade Familjen gjorde intåg här i Ludvika. De drev dock ett vårdbolag som var väldigt skumt. Ryktades om att de bjöd sina brukare på droger mot att de skulle anlita dem. Förmodligen så stöttades de av Bandidos. Men ett tag så var MC-klubbarna här de bästa ställen man kunde gå till om man ville höra rock och blues live. Numera så kan man gå på festivalerna eller ta sig till Räfsnäsgården för att höra bra musik här i Ludvika. Redigerat 28 maj 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Lyssnar lite på Samson just nu. Bandet Som Bruce Dickinson var med i innan han joinade Maiden.
Dark Of Light Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Det blir Dollarstore p d. Billigt godis annars mest skräp. Eller ja jag köpte ett aluminiumbaseball rack där för 150, billigt för en hemförsäkring.
k9 (oregistrerad) Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Har bara lyssnat på de Samson skivor som BD var med på dock.
Dark Of Light Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 (redigerat) Har bara lyssnat på de Samson skivor som BD var med på dock. Ja det gick väl "lite" kräftgång för det bandet efter Bruce bytte upp sig. Bruce är annars en stor förebild för mig som sångare och showman. Det finns vissa som bara äger en scen och levererar nästan jämt. Han är en. Jag var en stoor Maiden-fan sedan början på 80-talet och en skivsamling med dem därefter. Sålde den sedemera då jag tycker att numera är det mest en nostalgi tripp. Inget fel i nostalgi men jag var ju med då, på riktigt när det begav sig med pyramider och isberg på scen. Inte nådde/når jag Bruces höjder men jag gör som ewroL och postar tjatigt en repris på ett försök från förr ☺️ https://soundcloud.com/user-78130018/kill-in-silence Redigerat 28 maj 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Jag ägde också alla Maiden skivor. Dessutom ett hundratal bootlegs. Men jag sålde min samling för att ha råd med en ny förstärkare.
Dark Of Light Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 😆 Jag vet inte... Den där smileyn måste tillhöra de bästa som gjorts tillsammans med 😳 Jag ägde också alla Maiden skivor. Dessutom ett hundratal bootlegs. Men jag sålde min samling för att ha råd med en ny förstärkare. Ja, det samlade sig en hel del genom åren. Även annat än skivor. Samtliga VHS-videos, DVDs. Trumskinn, trummpinnar, armband och givetvis boxarna som Eddiehuvudet och metallboxen med bl a kristallglaset. Autografer och obskyra singlar från Japan, Argentina mm, mm. Mycket reklam och PR-prylar tack vare lite kontakter i den delen. Tillsammans med Kiss är nog Maiden de bättre på merch-marketing.
slejnard Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Giggat 12.25-15. Utan paus! 😮 Texterna blåste satan! Men he gick bra. Mkt folk i rörelse på byn 😑 typ gatumusikant fast med PA och pröjs ☺️ Nu strax mat hos syster 🙂
Dark Of Light Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Giggat 12.25-15. Utan paus! 😮 Texterna blåste satan! Men he gick bra. Mkt folk i rörelse på byn 😑 typ gatumusikant fast med PA och pröjs ☺️ Nu strax mat hos syster 🙂 Då är du uppvärmd. ☺️ När börjar själva giget?
k9 (oregistrerad) Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Giggat 12.25-15. Utan paus! 😮 Texterna blåste satan! Men he gick bra. Mkt folk i rörelse på byn 😑 typ gatumusikant fast med PA och pröjs ☺️ Nu strax mat hos syster 🙂 😎 Klart att du fixar´t! 😎
k9 (oregistrerad) Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Sjukt jobbig prestationsångest jag får över musiken just nu. Är ju inge kul med en studio när det inte är kul med musiken längre. 🙁
Neosus Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Jag är i en down period oxå! Är det inte kul så ska man int hålla på... ...men sälj inte grejerna för det! 😑
slejnard Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Precis! Pauser kan va bra om inspirationen tryter. Kanske prova ett nytt instrument hjälper? Vart sugen å spela in nåt nu men vad?
Dark Of Light Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Åh, been there men är på väg sakta ur det. Har till och med kontaktat min gamla gitarrist, dags att börja spela in något... Länge sedan dock man sjöng på allvar. Undrar om man kan. Hur det kommer låta? k9 o Neo, det går över och inspirationen kommer igen ska ni se! Det går inte att forcera bara.
Bluddrik Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Blev av med en 10-15 textuppslag när datorn kraschade. Att man aldrig lär sig.
Dark Of Light Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Hur mår maskinen nu då? Är det mesta i ordning och hur mår du? ☺️
Bluddrik Postat 28 maj 2016 Postat 28 maj 2016 Maskinen är som vanligt igen men jag är spårrad från Studio forum på den. Jag är väl ungefär som vanligt- Nu är det SFpå svt.
slejnard Postat 29 maj 2016 Postat 29 maj 2016 Skrev proddade å mixade denna på 5 timmar. Rekord? Men vart det bra är frågan? Vart det lite surt här å var månne? Annars är väl låten rätt schysst tror jag! http://soundcloud.com/slejnard/the-sun-and-the-moon
slejnard Postat 29 maj 2016 Postat 29 maj 2016 Fick testa EZ drummer iaf! Spelar dom utan kvantisering å... 😄
Dark Of Light Postat 29 maj 2016 Postat 29 maj 2016 Ja, lite surt här o var med sången, men vilken härligt flummig låt. Märks att du snöat in på insekter av arten Coleoptera på sistone. Den här gången ligger du inte så mycket på gränsen för vad rösten klarar i höjd utan det är helt enkelt tonsäkerheten som failar en smula. Hör jag din tant här också? Samma gäller där. Eller är din röst ktantiserad 😛😳 ? Snyggt och som du säger helt utan kvantfysik ☺️ Ta en kpd och kryp in i sångbåset igen ni båda och skapa mästerverk. Tona in låten lååångsamt också vet ja!!! Typiskt Beatles flumgrepp 🙂 Schnönngha gitarrer oxo, var är sitaren? Bra jobbat! På 5 timmar gör jag ett helt gig på en knutteklubb! ☺️
slejnard Postat 29 maj 2016 Postat 29 maj 2016 ☺️ Tack för feedback! Jo jag vet hur jag vill det ska låta men når inte dit i tonerna. Bara jag som sjunger. Ska kasta sångspåren å börja om när jag är piggare. Kul att du gillar flummet! ☺️😑
Dark Of Light Postat 29 maj 2016 Postat 29 maj 2016 Gillar verkligen låten!!! Har varit inne på det tidigare men har du provat att sänka så det blir bekvämare för dig att sjunga? Tycker visserligen inte att du ligger farligt högt nu men du säger själv att det är svårt. Det ska vara bekvämt att sjunga. Jag spände på också ganska länge högt i registren men med åren lärde jag mig att det det är bra med reserver. Rösten åldras också... Ja, jag vet, låter helt sjukt men så är det. Det låter bra ändå, om än ovant. Man tycker att det inte blir samma "tryck" eller "intensitet" i rösten när man ligger lite lägre men det upplevs annorlunda av andra. Som att nuppa en flerbarnsmamma. Man vänjer sig. Återigen, en bra låt och i grunden bra sång. Sänk en aning o prova vet ja! ☺️ Kpd?
slejnard Postat 29 maj 2016 Postat 29 maj 2016 Ska testa. Lät ypperligen surt så jag plockade ner låten. Bättre kan jag! 😆 Den får vila till sig lite å sen påt igen. Kul du gillar låten i sig 🙂
Recommended Posts