Neosus Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Det svängde så jag välte kaffet!!!! 😱😆😕 Allt klara sig dock. Så klumpigt av mig, gillar keyboarden där i bakgrunden!!! Tur att du inte spillde på keyboarden då! Jaa alltså inte min.. alltså... Ja! alltså! Tackar! 😄 Dat riff!! 😮😎 B) Tackar! 😄 Det riffet snickrade jag på när jag lyssnade en del på Extreme! Kanske märks? 😕
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Och så blir man team ninjad med. .. 😱 :ph34r: 😱
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Tur att du inte spillde på keyboarden då! Jaa alltså inte min.. alltså... Ja! alltså! Tackar! 😄 Tackar! 😄 Det riffet snickrade jag på när jag lyssnade en del på Extreme! Kanske märks? 😕 Tänkte mer på Steve Morse faktiskt. Efter att han gjorde comeback alltså. Kom inte ihåg att Exrteme var så bra, får nog ge dem en lyssning igen.
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Inte nyttigt med sådana övningar när kroppen bara säger ta ett par Alvedon, pissa & gå och lägg dig. Men vad gör man inte... Show must go på då va. Lät som att det hände något med rösten strax efter vrålet. Blir lite Jekyll and Hyde sång där ett tag. 😉
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 https://www.youtube.com/watch?v=IqP76XWHQI0 Ja just det ja. Var ju själv mera inne på Faith No More och RHCP då iofs. 😎
Neosus Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Ja just det ja. Var ju själv mera inne på Faith No More och RHCP då iofs. 😎 Denna var och är fortfarande en favorit!
Dark Of Light Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 (redigerat) Lät som att det hände något med rösten strax efter vrålet. Blir lite Jekyll and Hyde sång där ett tag. 😉 Mmm, det var en kämpig kväll kommer jag ihåg... Såg dubbelt när jag klev av, ont i halsen... Denna kommer från samma kväll. En gammal ZZ Top dänga om kärleken till ett par byxor. Komplett med ostämda gitarrer och knappt någon medhörning (eller om jag var lomhörd)!!! 😄 Höjdpunkt 1: Ljudkillen kommer efter halva låten på att den slitna rösten kanske behöver lite reverbhjälp. 😛 Höjdpunkt 2: Tre brudar ( som jag senare döpte till ole, ode, doff) smekte mina kängor varje gång jag la ena foten på monitorlådan. 😛 ... och ja, både Faith och Pearl var/är favvos fortfarande!!! https://soundcloud.com/user-78130018/blue-jean-blues Redigerat 10 januari 2016 av Dark Of Light
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 (redigerat) Pärl Sylten har jag aldrig gillat alls. Låter som ett band som vill vara Pop och Bluesrock men fastnar halvvägs till målet utan att komma fram riktigt. Samma sak med Suondgarden; blir bara nästan bra men det fattas något för att jag ska ta till mig deras musik. Redigerat 10 januari 2016 av k9
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 För mig känns det somt att Per Jam låten blir en blek variant av Aerosmiths Hang Man Jury och Ram Jams Black Betty.... Konstigt, kanske, men så tycker jag. Aerosmith Hang Man Jury Ram Jam - Black Betty
Micke H Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Om tre veckor släpps Dream Theaters nya skiva, som är en konceptskiva på två skivor. 😄 Kommer bli awesome!
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Om tre veckor släpps Dream Theaters nya skiva, som är en konceptskiva på två skivor. 😄 Kommer bli awesome! 😳😎 B)
Neosus Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 För mig känns det somt att Per Jam låten blir en blek variant av Aerosmiths Hang Man Jury och Ram Jams Black Betty.... Konstigt, kanske, men så tycker jag. Aerosmith Hang Man Jury https://www.youtube.com/watch?v=xA4Ze__jAwk Ram Jam - Black Betty https://www.youtube.com/watch?v=ZbjyuDYtAtk Håller med! Influenserna finns där.. 😄
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Håller med! Influenserna finns där.. 😄 Slutta sitta här och hålla med! 😠 :angry: Gör klart låten med riffet du postade förut, istället. 😏 🥰
Dark Of Light Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Håller med! Influensan finns där.. 😄 😳 😳 :blink: "Influensan" ☺️
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 "Influensan" ☺️ Jo men flenslusen är ju där i krokarna och gnager. 😑
Dark Of Light Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 (redigerat) Sista låtpostningen för i dag jag lovar... 😱 Efter ovanpostade trosvätaren Blue Jean Blues (hörde ni de härligt ostämda gitarrerna? 😄 ) kördes ett par, tre låtar till. Då var jag och rösten klara för att packa ihop men då var dessa tre kvar... Kände som jag åt sandpapper det sista.... 😕 https://soundcloud.com/user-78130018/sin-city-whole-lotta-rosie-jumping-jack-flash Redigerat 10 januari 2016 av Dark Of Light
Micke H Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Alltså, vid sådana här tillfällen har jag inget annat val än att följa min skiss jag gjorde för ett tag sedan...
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 KAFFEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ptja , tänkte ju köttfärsgryta med wokgrönsaker och Cheddar men en kopp kärlek hinner man nog med innan det. ☺️🥰 :wub:
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Alltså, vid sådana här tillfällen har jag inget annat val än att följa min skiss jag gjorde för ett tag sedan... 😳😆😉😛
Dark Of Light Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Alltså, vid sådana här tillfällen har jag inget annat val än att följa min skiss jag gjorde för ett tag sedan... 😆 :lol: 😆
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Får bli en fastedag istället . Bastu och tidig kväll på det. 🙂
k9 (oregistrerad) Postat 10 januari 2016 Postat 10 januari 2016 Fast inte basta ännu. Men om någon timme dock. Ska nog glo på något halvtråkigt ett tag nu. Laters all! 😄
Recommended Posts