Dark Of Light Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 (redigerat) Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ joråsåatt...eJauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Jauh!������ Redigerat 10 maj 2016 av Dark Of Light
slejnard Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 The forum! Soon on theatres near you. IT repeats! 😮 The forum! Soon on theatres near you. IT repeats! 😮
Gäst Postat 10 maj 2016 Postat 10 maj 2016 Just sett filmen Anaconda (1997) med Jennifer Lopez -minns jag tyckte den var bra som barn när den gick på canal+... den är bra..
Dark Of Light Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Ett tag trodde jag att det kunde räcka med att skicka ett gäng dammsugare men det visade sig handla om något betydligt allvarligare. Tänk om den brister, som flickan sa..?
DenGode Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Något svalkigare idag. Jäpp. Svalt och skönt. Ändå kortbyxeväder. Jag har den vanan att när säsongen har börjat kör jag med det. Jag vet inte om säsongen nånsin börjat så tidigt.
DenGode Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Ett tag trodde jag att det kunde räcka med att skicka ett gäng dammsugare men det visade sig handla om något betydligt allvarligare. Tänk om den brister, som flickan sa..? Kunde inte det internationella samfundet ta på sig detta? Reparera nåt i Irak i stället för rasera? Det kanske kunde ge lite goodwill bland irakierna?
Dark Of Light Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Kunde inte det internationella samfundet ta på sig detta? Reparera nåt i Irak i stället för rasera? Det kanske kunde ge lite goodwill bland irakierna? Tror du inte det är för mycket olika religiösa/politiska intressen? "Ska de otrogna komma hit och...." De har ju försökt att införa demokrati men det fungerar inte, de vet inget annat + det finns en makt/pengagirighet. För djävligt om den skulle brista. IS hade väl varit där och härjat?
DenGode Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Tror du inte det är för mycket olika religiösa/politiska intressen? "Ska de otrogna komma hit och...." De har ju försökt att införa demokrati men det fungerar inte, de vet inget annat + det finns en makt/pengagirighet. För djävligt om den skulle brista. IS hade väl varit där och härjat? Jag har ingen koll på Irak längre. När USA hade intervenerat och avsatt Saddam kom det en del irakier till Sverige och Åtvidaberg, och jag var med och undervisade en del på SFI i den vevan. De flesta som kom var kristna som hade blivit mer eller mindre utkastade. Dom tyckte att det hade varit bättre om Saddam hade suttit kvar. Han jagade folk av alla möjliga skäl, men tydligen mera sällan för deras religiösa tillhörighet. Dom senaste nyheterna jag la märke till från Irak var för ett par år sen när IS höll på att växa sig starka. Irakiska armen som var välutrustad och USA-utbildad skulle fronta dom, och det slutade med att man slängde vapnen och flydde. Något som ledde till att IS i ett "slag" framstod som betydligt starkare än tidigare. Hela den militära organisationen var fullständigt korrupt. Hur det är nu har jag som sagt inte mycket koll på.
Dark Of Light Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 (redigerat) Har bilden av ett kaos där opportunister rycker i maktens dörrhandtag. Nåväl det är säkert en del som tycker det var bättre på Saddams tid här också 😄 Kpd! Bomb i Bagdad... vilken nyhet.. Redigerat 11 maj 2016 av Dark Of Light
DenGode Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Har bilden av ett kaos där opportunister rycker i maktens dörrhandtag. Nåväl det är säkert en del som tycker det var bättre på Saddams tid här också 😄 Kpd! Bomb i Bagdad... vilken nyhet.. Du hade väl en rätt lång time out då, eller?
Neosus Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Jag tror på humanism.... och en kopp kaffe på det! Men först en ostskinkpaj... 😑 Du hade väl en rätt lång time out då, eller? 😛
Dark Of Light Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 Du hade väl en rätt lång time out då, eller? Japp, jupp, jäpp. ☺️
DenGode Postat 11 maj 2016 Postat 11 maj 2016 SadamJR är väl för övrigt bortrensad. Han och hans inlägg finns inte kvar.
Recommended Posts