Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Vad tror ni gubbs ang. framtiden för detta forum? Det har ju varit skakigt länge, redan då back in the day när folk började flytta till Kontrollrummet mm. Nu verkar det vara mycket reklam jox som stör folk och se bara på längstah. Det är ju inte direkt så man inte får plats... Vazzup kunde man ju fråga sig. Vad händer lixom?

Postat

Är det som instant noodles fast med mer smärta inblandat? 😳

Nudlar blir lite smärtsamt i längden också... typ 4-5 dagen i rad eller nå sånt. 😄
Postat

Nudlar blir lite smärtsamt i längden också... typ 4-5 dagen i rad eller nå sånt. 😄

😛 Så mycket nudlar har jag nog aldrig käkat förstås. Ja de där videosarna kan vara bra kul. Rån, omkörningar eller misshandel som failar rejält.
k9 (oregistrerad)
Postat

Att vara arbetslös kan bjuda på underliga överraskningar. 😐 Hamnade för många 100 år sedan i en arbetsmarknadspolitisk åtgärd. Man skulle där bl a göra ett grupparbete med någon valfri, som då skulle "leda en närmare arbete". Det skulle antagligen bestå av en massa powerpoint bildspel, overheadbilder och statistik... tror jag.

Såg till att göra grupparbetet med en i likhet med mig, hobbymusiker som jag kände sedan tidigare och som råkat hamna där han också.

Handledaren där var en vacker blond kvinna med glimten i ögat. Lindade henne runt mitt finger (och annat också 🥰 ) och resultatet blev detta... En ombearbetning av U2:s October. Orginalet är ett "mellanspel" på en vers egentligen, tyckte alltid att den var lite kort. Gjorde nytt arr. förlängde den med en egen text jag hade skrivit för flera år sedan som handlade om mina föräldrars skilsmässa. På något sätt lyckades vi att komma undan med det hela som en slags lektion över "hur man jobbar i en studio" 😄

Va? En låt, alltså!? Nå ledde det till något jobb då DoL? Näääääääääääääääh...

Men kul var det.

https://soundcloud.com/user-78130018/october-mp3

Grymt skön sång, resten av musiken gillade jag tyvärr inte alls lika mycket. Ser fram emot nästa låt du postar och tar bara med mig den högst positiva känslan som sångaren berikade mig med i detta alster. Grymt sjunget! 🥰 :wub: 🥰
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Kul med den där blindtestet i storforat. Tycker skillnaden är så marginell att jag undrar om det bara är olika AD/DA omvandlare han använt där, möjligen en skada från en annan tråd på forat som får mig att tänka så. Får krypa ner i studion och se om min rövhål ditt dator, eller hator som jag kallar den just nu, har lust att starta eller inte. Vore kul att lyssna i referenslurarna jag har. 😏

Tror att jag kommer kunna fixa en ny burk denna månad dock! 😄

Fast sedan är ju ju utan ursäkter och borde komma igång med musiken igen, 😲😐

Äh kommer säkert på något annat "vettigt" att skylla på. ☺️

Redigerat av k9
Postat (redigerat)

Grymt skön sång, resten av musiken gillade jag tyvärr inte alls lika mycket. Ser fram emot nästa låt du postar och tar bara med mig den högst positiva känslan som sångaren berikade mig med i detta alster. Grymt sjunget!

Tack mannen. ☺️

... Får krypa ner i studion och se om min rövhål ditt dator, eller hator som jag kallar den just nu, har lust att starta eller inte. Vore kul att lyssna i referenslurarna jag har.

Tror att jag kommer kunna fixa en ny burk denna månad dock! 😄

Fast sedan är ju ju utan ursäkter och borde komma igång med musiken igen,

Äh kommer säkert på något annat "vettigt" att skylla på. ☺️

"Hator" 😆 :lol: 😆 så djävla roligt!!!!!!

Ja det blir svårt med ursäkter nu. Ser fram emot att höra grejer från dig också. Kul att du kommit igång igen, vilket infall!!!

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Grymt skön låt men jag vad är det för fasfel jag tror mig höra? 😳

Äh grymt skön låt ändå. Lite kort bara. Mera JaMa år folket!!!! 🥰 :wub: 🥰

Tack k9! Vet inte om det är fasfel. Kanske hade två mickar till cajontrumman? 😳

Ändå ett tag sen den spelades in ☺️

Kaffe!

smileys-coffee-826223.gif

Gott ☺️

k9 (oregistrerad)
Postat

Det var nog inget fasfel. Hade tydligen inte hela inne när jag lyssnade bara. 😛

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vad tror ni gubbs ang. framtiden för detta forum? Det har ju varit skakigt länge, redan då back in the day när folk började flytta till Kontrollrummet mm. Nu verkar det vara mycket reklam jox som stör folk och se bara på längstah. Det är ju inte direkt så man inte får plats... Vazzup kunde man ju fråga sig. Vad händer lixom?

Reklamen är bort för mig. Gjorde en liten fuling och skrev namnet , i storforat så många gånger att de borde märka det, på det företaget som jag fick en massa reklam ifrån i hopp om att de skulle tycka, som jag i ärlighetens namn gjorde med, att deras reklam blev helt missvisande när dessa länkar hamnade knasigt och gjorde så att det framstod som att företaget i fråga var ett av de företagen man borde ta ett starkt avstånd ifrån osv.

Sedan så kräms nybörjare bort då det är så mycket interna konflikter här. Ta tråden där JockeO vill ha köpråd t ex. Hur ska han kunna sålla all den informationen som är där? Orkar man ens försöka om man inte är mera insatt? Det som borde varit en lättläst tråd där man försöker tipsa om faktiska produkter och/eller ge lite saker att tänka på blev ju ett bombardemang av AD/DA omvandlarnas kvalité och blindtesters vara eller icke vara.

Lite lustigt att så många tycker att jag lägger överdrivet stor vikt på AD/DA omvandlarna när jag ju samtidigt tycker att jag skrivit att det inte är så viktigt och att man inte behöver oroa sig för dem just nu. Skrev ju till och med att om folk bara lyssnar på hur välljudande produktionen är så har man ju kanske missat något i musiken man gjort. För den kreativa biten med att skriva och framföra låten borde väl vara mycket viktigare än att produktionen är snygg? Vist vill man ju ha både och, men jag lyssnar ju heller på en riktigt bra låt med dåligt ljud än en riktigt dålig låt med bra ljud. Men sån är jag. 🙂

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Hela TRS-pluggen alltså.. 😊
k9 (oregistrerad)
Postat

Drömde att vi gjorde en lån tillsammans i längsta och fick nobelpris i kemi och nobelsfredspris. PerA55 var missnöjd för han vill ha en grammis eller polarpriset såklart. 😳

k9 (oregistrerad)
Postat

Vore så kul att få leka med kukbase lite igen. Men min hator vill inte strata. Ska bygga en startor senast nästa månad. Borde gjort det tidigare för jag har haft en gaska slö lator. Men med en bättre CPU och mera RAM får jag snart en smartor. 😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Ang forumets vara eller icke vara så måste användarna nog ändra sig lite för att skapa en trevligare miljö för att de fåtal som hittar hit ska vilja stanna. Många gör några inlägg och sedan så tröttnar de på allt gnäll på dem som driver sidan. Även om det ofta är befogat gnäll så blir det ofta lite överdrivet gnäll. Fast det har ju inte skett så mycket för att förbättra forat heller. Många lämnade ju när det var för mycket tjafs här. Sedan så kickades de som tjafsat mest så då blev det ju färre som hängde här igen. Och jag har ingen bra idé på hur de skulle kunna förbättra forumet alls.

Synd att tidningen Studio lades ner, men jag antar att det var dömt att bli så, eftersom man förr eller senare har täkt det som handlar om studio och inspelning. Även om det är ett brett ämne och det finns många svenskar som sysslar med studios i olika grad, så var nog marknaden och lärsakretsen lite för smal. Den ända behållningen jag hade av blaskan mot slutet var en och annan produkt test.

Forumet var ett bra komplement samtidigt som det kanske konkurrerade ut tidningen med. Har inte de flesta typer av forum tappat nu med? Det är ju så mycket lättare att bara youtuba sig fram till en video som talar om och visar hur det mesta ska gå till.

k9 (oregistrerad)
Postat

Hej ewroL!

Vad sysslar du med idag då?

Postat

Hej ewroL!

Vad sysslar du med idag då?

Vaknade nyss och dricker kaffe. Läser nyheterna. Lyssnar på Mariah Carey. (L)

Postat (redigerat)

...Skrev ju till och med att om folk bara lyssnar på hur välljudande produktionen är så har man ju kanske missat något i musiken man gjort. För den kreativa biten med att skriva och framföra låten borde väl vara mycket viktigare än att produktionen är snygg? Vist vill man ju ha både och, men jag lyssnar ju heller på en riktigt bra låt med dåligt ljud än en riktigt dålig låt med bra ljud. Men sån är jag. 🙂

Jah kan bara hålla med dig. Nu är jag ju inte någon studioräv egentligen, hamnade ju här mest för att jag ville testa en låt en gång i tiden för många år sedan. Den fick väldigt bra omdömen. Visst blir det gärna väldigt fokuserande på tekniken men vi är ju på ett sådant forum.

Mina demos är ju ett prima exempel, överlag gamla susiga portainspelningar eller råmixar med fluktuerande nivåer från allehanda studioproduktion gör ju mig inte glad rent produktionsmässigt men de skänker en annan glädje inte minst av sentimentala skäl. Sedan tycker jag allt som oftast att just råmixar och demos besitter en energi och intimitet som färdigmixade låtar ofta saknar.

Drömde att vi gjorde en lån tillsammans i längsta och fick nobelpris i kemi och nobelsfredspris. PerA55 var missnöjd för han vill ha en grammis eller polarpriset såklart. 😳

... och Nobelpriset i kaffe och grannsamverkan går i år till...

Vore så kul att få leka med kukbase lite igen. Men min hator vill inte strata. Ska bygga en startor senast nästa månad. Borde gjort det tidigare för jag har haft en gaska slö lator. Men med en bättre CPU och mera RAM får jag snart en smartor. 😑

😆 Ja, hator är ett för djävla bra namn. Det här låter ju hur kul som helst mannen! Lycka till med joxandet! Kpd! ☺️ Redigerat av Dark Of Light
Postat

Det var nog snarare en falafel..... Men sånt kan man ju bara äta upp! 😳☺️

Ska man sätta på en panna kaffe? 😕

k9 (oregistrerad)
Postat

Glömmer bort att min hörsel är så himla känslig att jag faktiskt hör sådant som man inte borde höra alls. Nej, jag hör inte röster, men jag hör frekvenser som är ohörbara. Och de säger att jag måste.. .. 😛

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.