Neosus Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Har det blitt nåt pluggande efter nyår? Johodå! Är inne på sista månaden av pluggandet nu och sedan får vi se vad jag gör. Det känns som att jag fumlar runt här i livet. 😲 Men det blir nog bra innan slutet. 😊
DenGode Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Johodå! Är inne på sista månaden av pluggandet nu och sedan får vi se vad jag gör. Det känns som att jag fumlar runt här i livet. 😲 Men det blir nog bra innan slutet. 😊 Vad är det du har gjort nu igen? Har du kompletterat nåt eller vad?
Dark Of Light Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Jag har haft hygglig sömn för det mesta. Mitt problem nu är att jag vänder på dygnet hela tiden eftersom jag är kvällsmänniska och inte har mycket att göra på dagarna. Det är inte bra. På dig låter det ju som om du sover 8 timmar per natt. Är det för lite? Nej men väldigt ovanligt. Jag är känd för att vara en kvällsmänniska in till småtimmarna och sedan lik förb. uppe tidigt. 4 tim sömn var rutin. Nu kroknar jag tidigare på kvällarna. Pillren gör det, å andra sidan jag missar ju inte direkt något. ☺️
Neosus Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Vad är det du har gjort nu igen? Har du kompletterat nåt eller vad? Jag har pluggat in gymnasiet på distans. Det känns smidigt att plugga på distans och jag kommer nog att fortsätta med det ett tag till.
Dark Of Light Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Nu står Khan i Aktuellt studion med en generande hårväxt i ansiktet (ett underfundigt och smått pinsamt försök till en skäggodling? Liknar mest glest könshår) och rör till det lite till. Tycker att man skakar tass även med kvinnor om man är en politisk figur här Sverige. Skulle vara skillnad om han inte skakade hand med de muslimska kvinnor som inte vill skaka hand, men att göra skillnad på kvinnor och män är ju inte helt OK enligt våra traditioner och våra syn på vett och etikett. 😏 Men samtidigt så tycker jag att det finns vettigare saker att prata om, när det kommer till just politiken, än en massa opinonsifror och all smutskastning hit och dit. Problemet är att många orkar och vill tycka utan att orka eller vilja tänka, innan de tycker en massa. 😑 Tycker jag. Ja, det är ett spel och visst finns det alltid frågor som är viktigare men de måste likförb. diskuteras. Lite som med smågnäll över lite skoskav eller... tja... vad ska vi ta för trivialt..? Jo, t ex segt forum, typiskt i-landsproblem och det finns alltid de som har det värre men det hjälper ju inte i sak.. Men helt klart är att det blir en del tjafs och käbbel.
Neosus Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Men jag tycker att det mest bara är en massa mesproppar som håller på och joxar! x2
Neosus Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Men jag tycker att det mest bara är en massa mesproppar som håller på och joxar! x2
DenGode Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Jag har pluggat in gymnasiet på distans. Det känns smidigt att plugga på distans och jag kommer nog att fortsätta med det ett tag till. Har du några idéer om vad du ska plugga i höst?
Neosus Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Har du några idéer om vad du ska plugga i höst? Ja jag har sökt bl.a. nätverksdrift och webbutveckling.
Dark Of Light Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Ja jag har sökt bl.a. nätverksdrift och webbutveckling. Du skulle ju kunna utveckla det här stället lite. Jag menar så det börjar fungera ngn gång. En Idiot på Resa i SVT nu. Med rumpstudier...
Neosus Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Du skulle ju kunna utveckla det här stället lite. Jag menar så det börjar fungera ngn gång. Precis! Eller utveckla en ny plattform för musiker! UTAN all reklam och strul! 😄
slejnard Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Japp! Druckit kvällskaffe så lär väl få svårt att sova 😑
slejnard Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Japp! Druckit kvällskaffe så lär väl få svårt att sova 😑
DenGode Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Nu har jag fan hört allt. Adolfz. Dansbandsmusik med nazistiska texter.
slejnard Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Nu har jag fan hört allt. Adolfz. Dansbandsmusik med nazistiska texter. Uschaligen. Inte hört dom
DenGode Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Uschaligen. Inte hört dom Dom finns på Youtube. Misstänker att det är en ploj, men man vet aldrig.
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Hur länge har du haft den? Jämt? Antagligen så har jag alltid haft den. Men den kommer och går och växlar mellan att sova för mycket och att sova för lite. Har testat med insomningstabletter när jag inte kunnat sova, men de gjorde så att jag kände mig så dåsig och irriterad dygnet runt. Nu så brukar jag träna tills jag blir så trött i kroppen att jag somnar. Eller så bastar jag varmt och försöker kyla ner mig så att jag blir dåsig efter det. Funkar ofta ganska bra det med. Tar längre tid dock. Hur mycket sömn man behöver är ganska individuellt. Vissa somnar och sover djupare men kortare tider. Andra sover ytligare men ofta flera gånger om dagen. Forskarna menar ju att man inte behöver sova alla timmar i sträck utan att det funkar att sova fyra timmar vara vaken två tre timmar och sedan sova fyra timmar till, typ. För många är det mera naturligt att göra så.
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Nu står Khan i Aktuellt studion med en generande hårväxt i ansiktet (ett underfundigt och smått pinsamt försök till en skäggodling? Liknar mest glest könshår) och rör till det lite till. Ja, det är ett spel och visst finns det alltid frågor som är viktigare men de måste likförb. diskuteras. Lite som med smågnäll över lite skoskav eller... tja... vad ska vi ta för trivialt..? Jo, t ex segt forum, typiskt i-landsproblem och det finns alltid de som har det värre men det hjälper ju inte i sak.. Men helt klart är att det blir en del tjafs och käbbel. Självklart så måste man diskutera politikerna och partierna mycket, men det blir så skevt när så många partier och politiker inte har någon riktigt egen politik alls just nu. Regeringen måste springa och lösa kriser och oppositionen bara klagar på att de inte löser problemen tillräckligt fort och effektivt. Samtidigt så är det ju så att Alliansen inte kunde lösa många av de problem som landet hade, under sina åtta år vid makten, och skyllde det på den regeringen som var innan Alliansen bildade regering. Deras argument har ju snarare byggt på att vara det minst dåliga alternativet vilket ju gynnat SD på många sätt. Om man istället skulle diskutera just SDs politik så skulle många tröttna på SD-trollen i riksdagen. Blir ju lite ironiskt att man kritiserar MP för att de vill sälja kolgruvan som Alliansen köpte. Skulle alliansen falla så skulle nog både C och L faktiskt tjäna en smula på det. Tror att riksdagen skulle kunna samarbeta på vissa punkter på ett mera dynamiskt sätt, än att som nu skötas av två huvudgrupperingar med V och SD på varsin kant om dem. Visserligen så skulle ju Annie Lööf bli en gammal relik som måste bytas ut, hela hennes prestige och retorik bygger ju på den politik som Reinfeldt och Borg stod för men övergav, vilket skulle kunna leda till ett tapp bland alla unga kvinnor som röstar på henne för att hon är coolast i riksdagen. Även om många tjejer såklart har skäl att rösta på henne så är det många som gör det för att hon går igenom rutan bäst. Lönerna har ju redan börjat stiga en smula igen. Samtidigt så har konsumtionen börjat ökat på många punkter, vilket ju leder till att vi kan nå ett inflationsmål på 2% KPI om utvecklingen står sig. Det skulle ju innebära att både löner och inkomsten för småföretagen skulle öka, vilket i sin tur ger både mera skatteinkomster men samtidigt även mera pengar i omsättning på den lokala markanden. Vilket i sin tur skulle leda till att den lokala marknaden faktiskt skulle gynnas och växa, i stället för att backa som den gjort under större delen av alliansens alla år vid makten. De stirrade sig blinda på börsen och på BNP och glömde folket helt. Märkligt nog så var ju SD dessutom en tyngd i vågskålen som Alliansen behövde för att kunna genomföra sina reformer, då Alliansen var i så svag majoritet att de inte kunde få igenom sin politik i riksdagen på egen hand. Nu är visserligen regeringen svagare, men även alliansen var faktiskt även de väldigt svaga de senaste fyra åren vid makten. (Detta kändes som ett lite lagom inlägg att skriva när man är nyvaken, känner jag. Kort och grovt förenklat. För att vara skrivet av mig.) 😏😛
k9 (oregistrerad) Postat 2 maj 2016 Postat 2 maj 2016 Lite lustigt att alliansen faktiskt fick riva upp en väldigt stor del av sina reformer som de genomförde de första fyra åren vid makten, utan att nästan någon frågade varför de då genomförde alla dessa reformer till att börja med. Samma sak nu vi det senaste valet. Tror att de gick med på December överenskommelsen mest för att slippa hamna i samma sits igen. Att aktivt motarbeta sina egna reformer för att komma tillrätta med en massa saker som slagit helt galet och kostat så mycket men givit så lite.
k9 (oregistrerad) Postat 3 maj 2016 Postat 3 maj 2016 Oj! Hade totalt glömt att jag skrev här mitt i natten med. 😲
Dark Of Light Postat 3 maj 2016 Postat 3 maj 2016 https://www.youtube.com/watch?v=nF-tyE3J5B8 Jag fick en flygning i en Saab Safir i 30 årspresent genom kontakter i Flygvapnet och det är en sällsam känsla detta med G krafter. Fick styra också och det närmaste jag kan beskriva den känslan med är att det är som att balansera planet på en imaginär boll. En balansakt, lite som att cykla. För att inte tala om utsikten förstås. Förutom utrikesresor och inrikes med mindre plan har jag varit uppe med helikopter också även det inom det militära. En helt annan grej det och även senare med varmluftsballong. Där kan vi ju tala om utsikt och så fridfullt det är. Rekommenderas starkt!!! Självklart så måste man diskutera politikerna och partierna mycket, men det blir så skevt när så många partier och politiker inte har någon riktigt egen politik alls just nu. Regeringen måste springa och lösa kriser och oppositionen bara klagar på att de inte löser problemen tillräckligt fort och effektivt. Samtidigt så är det ju så att Alliansen inte kunde lösa många av de problem som landet hade, under sina åtta år vid makten, och skyllde det på den regeringen som var innan Alliansen bildade regering. Deras argument har ju snarare byggt på att vara det minst dåliga alternativet vilket ju gynnat SD på många sätt. Om man istället skulle diskutera just SDs politik så skulle många tröttna på SD-trollen i riksdagen. Blir ju lite ironiskt att man kritiserar MP för att de vill sälja kolgruvan som Alliansen köpte. Skulle alliansen falla så skulle nog både C och L faktiskt tjäna en smula på det. Tror att riksdagen skulle kunna samarbeta på vissa punkter på ett mera dynamiskt sätt, än att som nu skötas av två huvudgrupperingar med V och SD på varsin kant om dem. Visserligen så skulle ju Annie Lööf bli en gammal relik som måste bytas ut, hela hennes prestige och retorik bygger ju på den politik som Reinfeldt och Borg stod för men övergav, vilket skulle kunna leda till ett tapp bland alla unga kvinnor som röstar på henne för att hon är coolast i riksdagen. Även om många tjejer såklart har skäl att rösta på henne så är det många som gör det för att hon går igenom rutan bäst. Lönerna har ju redan börjat stiga en smula igen. Samtidigt så har konsumtionen börjat ökat på många punkter, vilket ju leder till att vi kan nå ett inflationsmål på 2% KPI om utvecklingen står sig. Det skulle ju innebära att både löner och inkomsten för småföretagen skulle öka, vilket i sin tur ger både mera skatteinkomster men samtidigt även mera pengar i omsättning på den lokala markanden. Vilket i sin tur skulle leda till att den lokala marknaden faktiskt skulle gynnas och växa, i stället för att backa som den gjort under större delen av alliansens alla år vid makten. De stirrade sig blinda på börsen och på BNP och glömde folket helt. Märkligt nog så var ju SD dessutom en tyngd i vågskålen som Alliansen behövde för att kunna genomföra sina reformer, då Alliansen var i så svag majoritet att de inte kunde få igenom sin politik i riksdagen på egen hand. Nu är visserligen regeringen svagare, men även alliansen var faktiskt även de väldigt svaga de senaste fyra åren vid makten. (Detta kändes som ett lite lagom inlägg att skriva när man är nyvaken, känner jag. Kort och grovt förenklat. För att vara skrivet av mig.) 😏😛 Lite lustigt att alliansen faktiskt fick riva upp en väldigt stor del av sina reformer som de genomförde de första fyra åren vid makten, utan att nästan någon frågade varför de då genomförde alla dessa reformer till att börja med. Samma sak nu vi det senaste valet. Tror att de gick med på December överenskommelsen mest för att slippa hamna i samma sits igen. Att aktivt motarbeta sina egna reformer för att komma tillrätta med en massa saker som slagit helt galet och kostat så mycket men givit så lite. Ja.
DenGode Postat 3 maj 2016 Postat 3 maj 2016 (redigerat) Dito, höll jag på att skriva. Jag menar - just det. Edit - ninjad. Redigerat 3 maj 2016 av DenGode
Recommended Posts