Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mördaren av Lisa Holm får livstid. Hur länge är livstid??

Det kan va livet ut. Det kan bli svårt för honom att få det omvandlat till ett tidsbestämt straff i och med att han inte har erkänt.

Annons
Postat

Jag skulle kanske gå ut lite men då måste jag ta ögondroppar först. Det är rödfärgat på pollenkartan när det gäller björkpollen.

Ja, pollen har vart brutalt i år. 😠

k9 (oregistrerad)
Postat

Tjoooohoooo! Har två fungerande hjul på min hoj nu. Såg att det blivit omodernt med 26" hjul, så jag kunde köpa en grym fälg för en 3:de del av priset. 😄

Nästan så att man skulle köpa på sig ett lager "vintageprylar" till gamla Bettan. 🥰

k9 (oregistrerad)
Postat

Tjoooohoooo! Har två fungerande hjul på min hoj nu. Såg att det blivit omodernt med 26" hjul, så jag kunde köpa en grym fälg för en 3:de del av priset. 😄

Nästan så att man skulle köpa på sig ett lager "vintageprylar" till gamla Bettan. 🥰

k9 (oregistrerad)
Postat

k9 (oregistrerad)
Postat

😮😊

Postat

Mördaren av Lisa Holm får livstid. Hur länge är livstid??

Du kan ju kika lite här får du se.

Livstid är just livstid men den kan omvandlas till ett tidsbestämt straff. Med betoning på just kan. Det är långt i från en rättighet. En sådan här högprofilerad nisse får det svårt att röra sig ute i samhället om han släpptes fri. Å andra sidan har vi ju Hagamannen och Flink i Falun....

Khan är ju intervjuad i DN idag. Jäklar vad han trasslar in sig. Personligen skiter jag i hur han vill hälsa. Varför ska vi dra klockan hundra år tillbaka i Sverige?

http://www.dn.se/nyh...det-har-sattet/

Ja, det debatteras ganska friskt i media nu om detta. Bl a här och det blir trassligt att vara korrekt och vara tillåtande och samtidigt tycka att det finns gränser. En intressant fråga dock det här med att alla får "tro vad och leva efter vilken övertygelse de vill".

"... att samhällets olika delar – badhus, bussar, tåg och vad det kan vara – ska anpassa sig för att man har rätten att tro på vad man vill – det är att gå alldeles för långt." Lagom är bäst således. Ett annat problem är att han gillar Erdogan, Turkiets ”moderate” islamistiske president som stödjer jihadister i Syrien, fängslar journalister och människorättsaktivister...

Är fortfarande avundsjuk på den lättantändlige Khan, dock med undantag för att han "håller det intima handskakandet inom hemmet och förbehållet sina närmaste familjemedlemmar".

Utveckling eller inveckling...

k9 (oregistrerad)
Postat

Vad ska man glo på för serie medans man styrketränar nu då? Blev klar med TopGear i veckan. Kanske man skulle ge Would I lite to you en tittning ingen? Var länge sedan jag såg något avsnitt och de finns ju på youtube. Den svenska varianten (Tror du att jag ljuger?) är ju rolig även den, vill jag påstå.

k9 (oregistrerad)
Postat

Vad ska man glo på för serie medans man styrketränar nu då? Blev klar med TopGear i veckan. Kanske man skulle ge Would I lite to you en tittning ingen? Var länge sedan jag såg något avsnitt och de finns ju på youtube. Den svenska varianten (Tror du att jag ljuger?) är ju rolig även den, vill jag påstå.

k9 (oregistrerad)
Postat

k9 (oregistrerad)
Postat

Postat

Jaså. Har du också såna lyten?

Jepp, jag var pälsallergiker när jag var yngre, vilket förvandlades till pollenallergi när jag blev äldre av någon anledning.

Ska du också börja tjata, va, va, va?! 😠

Postat (redigerat)

Har jag uppfattat dig rätt om jag sticker ut hakan genom att påstå att du känner dig en aning villrådig inför valet och det framtida beslutet inför "videogram framställd underhållning"? Är det verkligen rätt uppfattat att du känner en odelat positiv känsla inför "Would I Lie To You" och kanske go hel crazy eller sk. go "all in" genom att betrakta den svenska versionen "Tror du att jag ljuger?" som enl. uppgift och eller erfarenhetsmässigt mottogs av dig som en tämligen positiv upplevelse?

Kpd?

Redigerat av Dark Of Light
k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tycker att man skakar tass även med kvinnor om man är en politisk figur här Sverige. Skulle vara skillnad om han inte skakade hand med de muslimska kvinnor som inte vill skaka hand, men att göra skillnad på kvinnor och män är ju inte helt OK enligt våra traditioner och våra syn på vett och etikett. 😏

Men samtidigt så tycker jag att det finns vettigare saker att prata om, när det kommer till just politiken, än en massa opinonsifror och all smutskastning hit och dit. Problemet är att många orkar och vill tycka utan att orka eller vilja tänka, innan de tycker en massa. 😑

Tycker jag.

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Jepp, jag var pälsallergiker när jag var yngre, vilket förvandlades till pollenallergi när jag blev äldre av någon anledning.

Ska du också börja tjata, va, va, va?! 😠

Har blivit gammalre och gaggare. Eller vad det heter. 😕

Eller så är jag bara stammis... 😑

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag andades just ut med rumpan med en så påtaglig lukt att mina hundar flydde ut på balkongen. 😳😊

Får nog se över min kost en smula. 😱

Redigerat av k9
k9 (oregistrerad)
Postat

Har jag uppfattat dig rätt om jag sticker ut hakan genom att påstå att du känner dig en aning villrådig inför valet och det framtida beslutet inför "videogram framställd underhållning"? Är det verkligen rätt uppfattat att du känner en odelat positiv känsla inför "Would I Lie To You" och kanske go hel crazy eller sk. go "all in" genom att betrakta den svenska versionen "Tror du att jag ljuger?" som enl. uppgift och eller erfarenhetsmässigt mottogs av dig som en tämligen positiv upplevelse?

Kpd?

Något sådant har jag aldrig sagt. 😑

Vart få du allt ifrån? 😠

😛

Postat (redigerat)

Om skinkorna satt horisontellt istället, skulle det vara enklare att fisa om man satt ner?

Redigerat av Micke H
k9 (oregistrerad)
Postat

Funderar på att försöka starta något musikprojekt med en eller några musiker. Känner att jag kanske skulle behöva ett samarbete för att komma igång igen. Blir ju svårt att löka sig om fler är beroende av en gemensam plan. 🙂

Om skinkorna satt horisontellt istället, skulle det vara enklare att fisa om man satt ner?

Haha! Kan du vidareutveckla den tanken lite? 😛
k9 (oregistrerad)
Postat

Svårt att bestämma mig vart jag ska handla idag. På Willys eller på Hemmakväll så finns det två fagra töser som är till salu i kassan ibland. Har inte vågar fråga vad de kostar än, tyvärr. 😊

k9 (oregistrerad)
Postat

Helst inte. 😱

Du måste! Annars säger jag till... öh.... någon som.... öh...gör något så att du... öh.. kommer göra det ändå. Så det så! 😑

Oj nu spårade längsta ut igen. Tror att jag loggar in när k9 lugnat ner sig lite igen istället. 😑

k9 (oregistrerad)
Postat

Kul att forat växlar mellan att dubbelposta och stapla inlägg just nu. 😏

k9 (oregistrerad)
Postat

k9 (oregistrerad)
Postat

k9 (oregistrerad)
Postat

k9 (oregistrerad)
Postat

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.