Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Men va fan, vad äre med norska plan och svenska fjäll? Var det inte bara typ ett par år sedan ett norskt militärflyg kraschade i fjällen?

Aja, se där.. svenskt flyg men de flög för norska posten. Whatevz!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag sagt att det är chips- och ostbågsfritt år som gäller förresten. Inga popcorn eller nötter heller. Och nu är det 7 år sen jag åt godis senast ☺️

Crazy scientist... John Nash Jr. Jr... eller nåt. xD
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men va fan, vad äre med norska plan och svenska fjäll? Var det inte bara typ ett par år sedan ett norskt militärflyg kraschade i fjällen?

Aja, se där.. svenskt flyg men de flög för norska posten. Whatevz!

Skulle gissa att det beror på hur olika man ser på barometertycket och när det är lämpligt att lita på höjdmätare eller inte. Hur luften beter sig påverkar ju även hur instrumenten beter sig. Så vid vissa tillfällen så måste man flyga mera på det man ser genom rutan och inte bara lita på vad utrustningen faktiskt talar om för piloten. Svenska piloter är ofta bättre på det än i många andra läder. Ryssen skrattar ju åt oss när vi har så hårda riktlinjer för när det är lämpligt för t ex stridspiloter att öva på låg höjd eller inte.

Vilken konstig information jag besitter ibland, känner jag själv. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Har jag sagt att det är chips- och ostbågsfritt år som gäller förresten. Inga popcorn eller nötter heller. Och nu är det 7 år sen jag åt godis senast ☺️

Inga nötter? Aj!!!! 😳😱 :ph34r: 😱
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fast efter att ha sett själva nyhetsinslaget om planet som ramlade så in se jag ju att jag kan ha gissat fel på en punkten. 😏😐🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...