Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Lunchmusik...

Denna låt gav upphov till nya idéer. Personal Psycho handlar om en galning som spikar upp grannens katt på deras ytterdörr och blir olyckligt kär i sin barnvakt Christine. Berättelsen kom att utvecklas (eller var det invecklas?) till en hel temaplatta inspelad under mer kontrollerade former än en portastudio i ett vardagsrum... Eller så var tanken i alla fall, mer om det senare. Minns att vi hade världens diskussion om telefonsvararen skulle ligga i för eller bakgrunden. Ungen i bakgrunden var min styvdotter som jag kittlade halvt ihjäl för att få rätt inspelning... 😛

https://soundcloud.com/user-78130018/personal-psycho

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kul med mera musik att lyssna på när man sitter vid datorn igen. Kan inte just nu dock. Har för tråkigt ljud där jag sitter just nu. Har avreagerat mig lite genom att flummsvarat i storforat dock. Hoppas jag inte skrivit för mycket konstigheter där nu igen, bara. 😳😕😊

Blev lite för mycket kaffe och för lite fast föda idag, så jag känner mig sliten. 😐

Mitt blodsocker/koffein-ratio är lite i obalans. Blir nog inget inspelat idag, men jag räknar med att orka möblera om så att jag får ett smidigare arbetsflöde och kan sköta datorn när jag sitter vid trummorna med. 🙂

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Roligt tangentbord jag har just nu med. Det är så utslitet att det skriver lite som det vill bara jag stampar i golvet nära bordet som det står på. Inte lätt att undvika att skriva fel med det. Känns lite som att det smittats av min dyslexi på något sätt. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag nös just och fick ont i knät. 😐

Tror att mitt bästföredatum gick ut förra året. 😑

Ramlar ju i bitar just nu.. 😱 :ph34r:

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Bruv

-6/7 något sånt imorse. Tokchill! Tog bara vindjacka på mig över tröjan. Perfekt för cyklingen!

Kör du med dubbdäck?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jo det har inte varit någon brist på inspiration ifrån denna tråd, så tacka alla långisar. 🥰

Fastnade dock på lite v id e n text som berör forskning om en märklig och skrämmande form av självskadebeteende. 😊

Men nu ska jag genat sätta igång. 😑

😏 Ska bara gå ut med hudarna först, tydligen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...