Micke H Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Det där är rätt obehagligt - ingen vill väl ha en finne på ballen... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Eniro har kommit med en rätt kul grej. Man matar in sin ort och så får man förhoppningsvis upp kartor gjorda av tämligen färska och relativt gamla flygfoton. Dessa kan man jämföra genom att dra en "linjal" med musen över bilden. För en del orter finns det dock begränsat med flygfoton, och där funkar det inte så bra. Åtvid funkar bra dock, så jag har suttit med det här några timmar nu. http://kartor.eniro.se/m/KnXxn Sådant här kan jag också bli sittande med. Oerhört intressant med förr och nu bilder i övrigt. Några gamla gubbs har gjort sådana sammanställningar och lagt ut en hel site på nätet. De har tagit gamal foton eller vykort över Skövde och gått ut och tagit foton från samma ställe i samma vinkel. Man ser verkligen förändringarna som gjorts och det blir stundom en tidsresa. Minnen... Det där är rätt obehagligt - ingen vill väl ha en finne på ballen... 🙁 Nu är det väl ingen finne utan hela Norge. Intressantare är att se vad Ryssland är. Ett ingenmansland och rävah. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Undrar hur STIM räknar på det där? En slant för en slant? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Jag insåg just att Sonic är ett anagram för "coins"!! 😮 Vilket inte mejkar sense för det är inga coins i Sonic, bara ringar. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Mitt bland alla slagsmål i flyktingförläggningar och IS-agenter på Arbetsförmedligen så kändes detta som en pust från förr... jag som trodde dem var long gone. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Sådant här kan jag också bli sittande med. Oerhört intressant med förr och nu bilder i övrigt. Några gamla gubbs har gjort sådana sammanställningar och lagt ut en hel site på nätet. De har tagit gamal foton eller vykort över Skövde och gått ut och tagit foton från samma ställe i samma vinkel. Man ser verkligen förändringarna som gjorts och det blir stundom en tidsresa. Minnen... Du får väl kolla Skövde, när du har några timmar över. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Mitt bland alla slagsmål i flyktingförläggningar och IS-agenter på Arbetsförmedligen så kändes detta som en pust från förr...jag som trodde dem var long gone. Hederliga gamla Referensgruppen för Antibiotikafrågor (RAF) . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Du får väl kolla Skövde, när du har några timmar över. Gjorde detta. Mycket intressant. Samma Karlsborg, det har hänt saker. En del av er använde kassetter att spela in på, en del av er begriper inte alls vad jag snackar om. Snacka om att överkomplicera till det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Jag tänker då göra helg nu jag! Johodå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Hederliga gamla Referensgruppen för Antibiotikafrågor (RAF) . Jah, det var tider det Har ni sett filmerna Baader Meinhof Complex och München? Bra filmer i ämnet. Som det small förr... Ja, fan... det smäller ju idag också faktiskt men det var lite mer stil på terroristerna förr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Meh! Vill också ha helg, dela med dig! 🙁 Ninjad på det till och med! 🙁 :( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Jag delar en ninja på det! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Det blir en kaffe på det da joda hejda! ...och en macka på de da joda jada! Hejda! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Här det sig likt. I helg och söcken. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Gott me helg! Gjorde mig ett par hörlurshållare av gafflar. Bara hamra å böja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Va bra he vart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Va bra he vart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Dom där gafflarna måste ha varit svåra att äta med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Du har inga gaffelhållare gjorda av hörlurar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Man kan spela på skedar - på gafflar med? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Man kan spela på skedar - på gafflar med? Absolut, blir liksom distat. En härlig dokumentär på Kunskapskanalen nu, Jag citerar: "The red chapel En dansk teatergrupp kommer till Nordkorea under förevändning att de ska hylla ledaren Kim Jong-Il. Provocerande ironi genomsyrar allt de företar sig, och det blir en absurd studie i hur fria människor möter det totala övervakningssamhället." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Dom där gafflarna måste ha varit svåra att äta med. 😄 Såg ut som vanligt innan modifiering! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Vi får sluta gaffla nu innan det blir knivigt. Man får ju ta skeden dit man kommer. Det kan finnas en viss risk att man blir anklagad för bestickning. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Hört klimaxet på Last Kiss by Mariah ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Hört en kvinna nå klimax? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 Klimakterie? Klimakterie? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 15 april 2016 Dela Postat 15 april 2016 de e gott Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts