Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Om det regnar, är mulet, snöar eller är klart... det fattar jag liksom, men när Androiden beskriver vädret med ordet "Ice" är jag inte riktigt med på banan. xD

-10,5° här... Man kanske skulle dra fram balkongmöblerna igen...

De e fan bra grejer du lägger upp, DoL!! Fan i helvete!

Jaa jag måste få svära! 😄

Tack Neo!!! 🥰 Det betyder faktiskt en del när det kommer från "gamla rävar". Tyckte det var kul att hitta alla låtar igen, de har legat i flyttlådor och gärna underst som allt annat man ska ha. ☺️ Jah, alltså ljudkvallen och mixningarna går ju inte bedöma på flertalet av dem. Det är gamla porta-demos de flesta men musikaliteten osv kan man ju höra. För mig är det mycket nostalgi...

Min polare har en Star Wars-väderapp. Idag visar den Hoth.

Hoth_d074d307.jpeg?region=0%2C0%2C1200%2C675&width=768

😏

Star Wars nördar... ☺️ Hoth hoth, hother than hellh?
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

smileys-coffee-826223.gif Blir spaghetti & k-färssås idag. Det har jag bestämt. Alldeles själv... 😑 Ingen hejd på kreativiteten.

:blink:D-d-d-det ska vara en gräshoppa och troligen en morot.

jO men jag fick klicka ner en stor fet banner som täckte stor delar av bilden innan jag såg att det inte var reklam som du postade. 😠

Kul att du inte ens själv ser vad du får för reklam. Men det beror väl på vad jag har för cookies på min burk antar jag. Reklamen verkar ha ord taggade i sig så de triggas på vissa ord. Så ett ställe så ser det ut som att aj skriver att EPSON är ett företag som jag tar starkt avstånd ifrån. (i det inlägget som jag skriv i tråden och fulreklamen) 😛 Snacka om att inte inte företagen har koll på hur deras reklam ser ut eller vilket budskap det faktiskt ger när det hamnar hos användaren. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, jag är ju lyckligt ovetande om det tack vare uBlock origin. Varför denna plötsliga reklamattack??? Vill dem bli av med oss? är det inte lika bra och dra sladden direkt istället för att hålla på såhär???

Som jag sagt i tråden i ämnet i fråga; vad härnäst? Får man sin dörr inslagen och blir under vapenhot tvingad att köpa flingor, tandkräm och en bil och det heeelt lagligt. Det viktiga är ju att man konsumerar. Att de aldrig lär sig. Man får ju inte direkt "köpglädje" av att bli dränkt av reklam.

... och för att förtydliga. Jag hajjar grejen med reklamintäkter. Jag skulle acceptera reklam även på kvällstidningarnas hemsidor eller här om det inte vore för att det är så överdrivet. Det blinkar och far, hoppar och studsar... Man kräks på det tillslut...

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

DOL; Tycker dina metall demos funkar bra, mannen. Tillräckligt jämna låtar för att passa på en skiva, utan att det skulle bli för spretigt eller för enformigt när det kommer till musiken och dess kvalité. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

-17 här nu. ganska normalt för årstiden och mina hundar trivs ute på balkongen nu. 😳

Fick en förvarning om att det skulle bli kallare när de helt plötsligt började byta päls en extra gång i vinter. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

DOL; Tycker dina metall demos funkar bra, mannen. Tillräckligt jämna låtar för att passa på en skiva, utan att det skulle bli för spretigt eller för enformigt när det kommer till musiken och dess kvalité. 😎

Tack. Ja det var en kul tid det där. roligt att hitta dem och höra dem igen och kul att andra uppskattar dem. Som sagt ljudkvallen är ju vad den är men vad begär man ur porta inspelningar som de flesta är.

-17 här nu. ganska normalt för årstiden och mina hundar trivs ute på balkongen nu. 😳

Fick en förvarning om att det skulle bli kallare när de helt plötsligt började byta päls en extra gång i vinter. 🙂

😄 -12° här. Inte så värst kallt och dessutom vindstilla. Uppfriskande, nu skulle man ha bastu ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Själv bastar jag flitigt. Har ju bastun på nedervåningen så den värmer även huset en del. så jag sparar lite på fjärrvärme kostnaden eftersom elen är billigare är fjärrvärmen är mer kWh, konstigt nog. Dessutom så har jag tre pälsklingar som gärna ligger och gossar så jag håller lätt värmen här hemma. Fast jag försöker hålla inne temperaturen på ca 18 grader bara. Trivs då. Går runt i morgonrock och pyjamasbyxor här hemma. Blir det för kallt så blir det ett par strumpor och en pyjamas tröja med.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Nu behövs lite blues låtar från grabben Grahn och lite rock´n roll från Slej här i tråden med. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Förlorade alla mina låtar i en brand. Hade allt viktigt kopierat på minst två ställen, på två datorer och en extern HDD. Men bägge datorerna och HDDn stod i det hörnet av det rummet som branden startade i, så jag förlorade allt där.

Efter banden så skaffade jag de nstudioutrustningen jag förlorat igen, men just när jag var klar så startade det en brand i den delen av huset som inte varit så bandskadat. JAg är övertygad om att den andra branden orsakades av en felaktig skadebedömning av den delen av huset som "klarat" sig från branden. Men det går ju inte att bevisa alls.

Fick även problem med att ring och lillfinger domnade av på vänstra handen strax efter den andra branden. Läkarna trodde att det var ett psykiskt fenomen eller i biverkning av en medicin som jag åt för att kunna somna när jag var som mest stressad (har ju dessutom en sömnstörning som förvärras under stress) men det visade sig vara en nerv som låg i kläm i ryggraden på mig. Tog några år och en massa tjatande från mig för att ens få hjälp med domningarna i fingrarna. Men efter bara två träffar med en sjukgymnast så löste det sig.

Så jag tröttande helt på att försöka komma igång igen. Inge kul att behöva lära sig spela ett instrument på nytt. Frustrerande att inte längre kunna spela som man var van vid, hade ju övat 15 år får att nå dit jag var, men blev skickad tillbaks till ett fumligt nybörjarstadie sådär bara.

Nu har jag någon mentalspärr och har skitsvårt för att komma igång igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlorade alla mina låtar i en brand...

... Nu har jag någon mentalspärr och har skitsvårt för att komma igång igen.

🙁 :( 🙁 Så ini tråkigt! Fan där blev jag ledsen på allvar!!!

En sak är det när man som jag mer eller mindre "valde" att gå i musikalisk ide för att man mådde dåligt och inte orkade helt enkelt. En annan är det att råka ut för skit som du och bara åka med utan att kunna styra...

Otroligt ledsamt... 😕

-29,8 😑

-13,1 Inga siffror att komma med direkt å andra sidan saknar jag inte kylan direkt heller ☺️

Hell freezes over 😎

Ska Finland vinna mello också? 😳
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...