Dark Of Light Postat 28 mars 2016 Dela Postat 28 mars 2016 Rymden kan man alltid räkna med. PTs oxo ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 28 mars 2016 Dela Postat 28 mars 2016 De blir te och skogaholmare på de! De blir de! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 28 mars 2016 Dela Postat 28 mars 2016 (redigerat) Är jag på rätt väg med mixen o spelandet o sjungandet? Vi tänkte gör en Beatles-skiva att sälja/ge till nära å kära: http://www.dropbox.com/s/0v3g1jsophx29b5/LoJa%20While%20my%20guitar.mp3?dl=0 Redigerat 28 mars 2016 av slejnard Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 28 mars 2016 Dela Postat 28 mars 2016 Får jag spelare nu? http://www.dropbox.com/s/0v3g1jsophx29b5/LoJa%20While%20my%20guitar.mp3?dl=0 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 28 mars 2016 Dela Postat 28 mars 2016 Då blev det en tupplur igen. Lär vara vaken hela natten nu. Jag brukar inte somna av vetenskapens värld. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Om man skulle lyssna på Slejnards Beatles-grejer. Om han bara hade fått till en spelare så............ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Är jag på rätt väg med mixen o spelandet o sjungandet? Vi tänkte gör en Beatles-skiva att sälja/ge till nära å kära: http://www.dropbox.c...guitar.mp3?dl=0 Lyssnade i alla fall. Finns det någon totaltanke om hur det ska låta? Är det akustisk gitarr och stämsång som gäller, eller vad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 (redigerat) Är jag på rätt väg med mixen o spelandet o sjungandet? Vi tänkte gör en Beatles-skiva att sälja/ge till nära å kära: http://www.dropbox.c...guitar.mp3?dl=0 Tänker mest ha åsikter om sången eftersom det ligger/låg mig närmast. Om du har tänkt dig "unplugged" grejen så är du nog på rätt stig. Lite bas kanske för att fylla upp med? Du kan ju ge faen i basen först och ta till den lite senare, på så sätt bygga upp det hela lite? Lika samma kunde man tänka sig enklare percussion som maracas eller gurka för att bygga upp med.... Varför inte ett par försiktiga bongotrummor i bakgrunden med lite reverb-rymd? Det skulle ge lite känsla kanske... Har du provat att inte dubba verserna, bara sjunga solo och sedan köra i refrängerna dubbat & med stämmor istället? Det låter lite ostabilt emellanåt. Tonerna ligger inte stabilt och tonsäkert utan det glider lite emellanåt och det förstärks sedan av dubberiet. Gör du dubben själv eller låter du datorn fixa det? Om du lägger pålägget, har du på första tagningen i lurarna eller stänger du av (ofta lättare att lägga en dubb eller stämma då man inte distraheras) Märker du då någon skillnad? Olika nivåer på dubb? Att göra en riktigt bra dubb till såhär pass avskalad musik kräver både timing och tonsäkerhet som ibland kan vara svårt att få till flera gånger om, då är det bättre om "datorn" gör det, eller är det "fusk"? ☺️ "På min tid" gjorde jag dubb själv men det berodde mest på att sådana fancy stuff inte fanns där på kassettportatiden och jag hade lätt för det. Missförstå mig inte, överlag låter det bra och du har en go´ röst men jag måste ju få gnälla oxo ☺️ Kpd? Redigerat 29 mars 2016 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Riktigt bra feedback där! Ska gå tillbaka o joxa lite mer men först jobba! Tack ☺️ KPD ja! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 vaknat just, nu kaffe...... hihi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Lyssnade i alla fall. Finns det någon totaltanke om hur det ska låta? Är det akustisk gitarr och stämsång som gäller, eller vad? Riktigt bra feedback där! Ska gå tillbaka o joxa lite mer men först jobba! Tack ☺️ KPD ja! Eller kan du lägga på grejer som bas och elgitarr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 I ett annat forum jag är på (förlåt 😱 ) så köpte någon en hatt som dom skickade runt till medlemmarna, som tog en bild på sig själva med hatten och skickade vidare. Något för oss? xD Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Låter lite hattigt tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 I ett annat forum jag är på (förlåt 😱 ) så köpte någon en hatt som dom skickade runt till medlemmarna, som tog en bild på sig själva med hatten och skickade vidare. Något för oss? xD Köp en hatt så får vi se. Eller nåt annat. Ett lösskägg eller strumpbyxor eller nåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Du får skicka en kamera också. Jag har ingen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Eller kan du lägga på grejer som bas och elgitarr? Kommer nog göra det på vissa låtar för att få variation Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Jag gav mig in i en debatt med JJRockford. Försöker avsluta den nu. Det lär väl inte gå. Kommer ihåg debatter han hade med Valle som drog ut på flera månader. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Vad skulle vara lämpligt att kasta på ett gig med Kikki Danielsson nu när hon faktiskt börjat att musicera igen? 😳 Ja, ifall hon liksom stal ens låt och man ville hämnas? 😑 ... en Falukorv? En tom vinbox? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Kommer nog göra det på vissa låtar för att få variation Jag håller med DoL om sången. Ska man ha dubbat måste det vara snortajt. Det är det inte riktigt. Sedan tänkte jag att det kunde va snyggt att få in den här gråtande elgitarren på något sätt. Det kunde vara snyggt mot det akustiska om det låter sig göras. Eventuellt kunde man ha lite elgitarr mot slutet. Eventuellt i stället för "kören" som kommer ca 3.00. Eller nåt. Annars tycker jag att det är bra spelat och sjunget. Det lär vara Eric Clapton som spelar lead, fast han inte finns omnämnd på albumet. Jag trodde att jag skulle få höra slide gitarr när jag lyssnade på originalet, men han är väl bara bra på att böja stängarna. Slide skulle va snyggt dock. Eventuellt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Vad skulle vara lämpligt att kasta på ett gig med Kikki Danielsson nu när hon faktiskt börjat att musicera igen? 😳 Ja, ifall hon liksom stal ens låt och man ville hämnas? 😑 ... en Falukorv? En tom vinbox? Har hon stulit en låt av dig? Då måste hon väl ha arrangerat om den rätt rejält. Annars har jag ingen lust att kasta nåt på henne. Hon har på något sätt blivit ett tragiskt fall och nåt slags driftkucku trots en framgångsrik karriär. Man ska inte kasta falukorv på den som ligger, typ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 (redigerat) Har hon stulit en låt av dig? Då måste hon väl ha arrangerat om den rätt rejält. Annars har jag ingen lust att kasta nåt på henne. Hon har på något sätt blivit ett tragiskt fall och nåt slags driftkucku trots en framgångsrik karriär. Man ska inte kasta falukorv på den som ligger, typ. 😑 Naturligtvis ska man inte kasta korv, men ifall bara om hon hade snott något. Jag menar fröken Carrey har ju varit i farten enligt "säker källa"... kan hon kan Kikki.... Ja, den karriären har varit framgångsrik, men de senaste åren har hon bara varit full eller haft ont överallt. Visst kan pressen hitta på grejer, skapa scoops men det handlar trots allt om hon som gång på gång uttalar sig. Det som mest retat mig är rattfyllorna. Finns fan ingen ursäkt för sådant. Det är dock roligt att hon verkar ha hittat tillbaka till det som hon ska göra och inte hålla sig aktuell med löpsedlar. Hon är trots allt större än de flesta Paradise Hotel deltagarna som figurerar där (och då menar jag inte enbart midjemåttet). Å andra sidan gillar hon ju Falukorv... Hon kanske har det på raidlisten..? "Ramlösa, örtté, handdukar, en burk vaselin, en ordentlig sminkspegel, 4 kg M&Ms fast alla bruna bortplockade, en hink, en Falukorv, en indian". Redigerat 29 mars 2016 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 😑 kpd? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Broccolli gratäng och falukorv!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 😑 kpd? ja? Broccolli gratäng och falukorv!! Blir inte det väl kladdigt att slänga upp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Jag kanske ska släppa det där mat slängandet. Man framstår ju som minst lika manisk som källan till allt det här... ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 29 mars 2016 Dela Postat 29 mars 2016 Avicii slutar! Men påbörjar nog något nytt istället! Tror jag! Vad tror du? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts