Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Förstår men kan ju bara säga att hade jag inte någon adblock så skulle mitt mentala säkringsskåp brinna. Förstår att man blir nojjig dock.

😛 Fast jag kan ju använda min laptop och surfa med, den är det ju inte så farligt om något ballar ur med. Värre med en dator som man har en massa foton, sångtesxter och ett bokmanus på blir obrukbar i flera månader. Som fallet var för mig.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag kör adblock och jag har då inte märkt av något virus och aldrig haft problem heller... Men det kanske sitter ett jätte stort virus i dattan som jag inte ser? Och äter upp alla mina kretsar?? 😳🙁😱

Har du inget eller ett dåligt virusskydd så märker du i regel inte att du har något virus alls. Det är välldans jätte ovanligt med virus som slår ut en dator helt och hållet. Få virusskapare vill ju att du ska veta vad de vet om ditt surfande eller dina bankärende osv.
Link to comment
Dela på andra sajter

😛 Fast jag kan ju använda min laptop och surfa med, den är det ju inte så farligt om något ballar ur med. Värre med en dator som man har en massa foton, sångtesxter och ett bokmanus på blir obrukbar i flera månader. Som fallet var för mig.

Ja men testa på den då. Kör in uBlock origin passande den webläsaren du använder. Just det programmet passar extremt bra till toppläppar... laptoppar eftersom den tar mindre resurser ur maskinen.

Jag kör adblock och jag har då inte märkt av något virus och aldrig haft problem heller... Men det kanske sitter ett jätte stort virus i dattan som jag inte ser? Och äter upp alla mina kretsar?? 😳🙁😱

Sedan kryper den upp och äter upp din kaffebryggare 😕
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Me det sagt så inser jag ju att jag snarast borde bära ner denna burk och använda den som arbetsdator och surfa med min laptop kopplad till min TV istället. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Har faktiskt adblock på den. Hade det på denna dator med, tills mitt antivirusprogram slängde ut det och inte lät mig installera det igen. Tog det lite som en varning.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Det verkar som att uBlock origin blockerar mer grejer än adblock och adblock+.

Coolt!

Jag har nämligen alla 3 installerade.. 😊

Klart att Grahnen har trä-fura av allt i sin burk. 😑
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Öhm. Kollade just jaksaa kantaa på googel translate och tycker inte att det betyder vad google tycker att det betyder. Fast jag kan ju nästan ingen finska alls, tyvärr. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

-10,6° här... Funderar på att kanske plocka in balkongmöblerna... smileys-thinking-854927.gif

Öhm. Kollade just jaksaa kantaa på googel translate och tycker inte att det betyder vad google tycker att det betyder. Fast jag kan ju nästan ingen finska alls, tyvärr. 🙂

Tycker du lyckades ganska bra 🙂 Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

-24,6! Ute! 😠

Myggfritt!

-12 här i värmeböljan. 😑

-10,6° här... Funderar på att kanske plocka in balkongmöblerna... smileys-thinking-854927.gif

Tycker du lyckades ganska bra 🙂

Har mina kvar ute så att hundarna har något att sitta på när de är där ute.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kul att min ena hund vägrar äta om jag ställer hennes matskål vid ena hundbädden. Men om jag ställer hennes matskål vid de andra hundarnas matskålar så bär hon sim matskål till just den hundbädden jag nämnde och äter där. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

satana perkele voi vittu är det enda finska jag kan

Hurri kan vara bra att kunna. Ett kraftigt nedsättande nidnamn på svenskar. Så jag brukar själv kalla mig just hurri när jag pratar med vissa finnar. 😛
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ögoninflammation är tydligen lätt förväxla med att ha blivit en Zombie. 😱

Jag har kanske blivit en zombie då. Får fråga en läkare imorgon. 😕

Ska nog fortsätta se på South Park för att se om de beskriver ju man blir av med pinkeye (ögoninflammation) eller zombiesjukan om det nu är det som jag har. 😕😱🙁😠😱

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

En strof som kan vara bra att kunna är:

"Kuka helvetti heitti mustikoita" = "Vem i helvete kastade blåbär"

Sedan så har ju Jönssonligan några klassiska finska fraser med. 😄
Link to comment
Dela på andra sajter

Hemma från Clarys krog. Suveränt gott! Nice trubadur också 🙂

Drack en pepsi å ett vattenglas 😑

...å kaffe!

😳 Glas. Du har druckit... glas..?

Kallt ute

-13,1° här... Njaah. Överväger att ta fram täckjackan och ta in balkongmöblerna. Pazo tittade in här (men det vet du väl om ☺️ ). Trevligt, trevligt. Undrar vad han tänkte... "Djävlar vad patetiskt... inget har förändrats, tiden har stått still" 😛 Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...