Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

En lite fråga bara. Om någon säger så här till en annan "Jag behöver inte dig i mitt liv så vill du så kan du gå." Är det inte ett sätt att be någon dra åt helvete, fast i andra ordval?

Ja.

bluebottle-maggot_1689991i.jpg

En sån i sovsäcken...

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
k9 (oregistrerad)

Men om du inte vill gå då? 😕

Kändes inte som att jag var välkommen att stanna heller. Skulle bara vistats i personens närvaro för att jag trivdes så bra med en person som inte ville ha mig där om jag stannat. Så det gjorde ju att jag genast ville gå, så du har nog rätt.... 😛 Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Fast det är löst nu. Så vi är inte osams längre. Undrade mest om jag överreagerade, egentligen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Rätt ok här. Vi var inte så nära men ändå.

Restaurang nu!

Brukar påverka en lite när någon går bort sådär. Men skönt att du inte är för nedstämd.

Vad ska du käka?

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Funkar lika bra för Finnarna att vinna på straffar som i ordinarie eller på OT. 😑

Grymt skönt avlut på JVM, hoppas bara att rätt lag tar hem guldpengen.

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Kul att det var Finland som vann tillslut. tyvärr så höll våra pojkar inte hela vägen ut, men fast bjöd även de på en massa snygg hockey innan det gick som det gick. 😄 :D 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Dessa reklamlänkar i det man skriver börjar bli för Irriterande för mig nu. Sjukt dåligt att de finns nu. Blir ju jobbigt om man ska länka något man tycker är intressant, viktigt eller kul, så bäddas det in en massa bajslänkar med. 😱 :ph34r: 😠 :angry: 😠 :angry: 😠 :angry:

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Typiskt att det går så för ett lag som är så stora favoriter helt plötsligt. Sverige skulle ju ta guldet så lätt, så de åkte ut ur JVM igår redan. Inte första gången ett JVM lag gör så. Ganska vanligt i gammelhockyn med.

Redigerat av k9
Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa reklamlänkar i det man skriver börjar bli för Irriterande för mig nu. Sjukt dåligt att de finns nu. Blir ju jobbigt om man ska länka något man tycker är intressant, viktigt eller kul, så bäddas det in en massa bajslänkar med. 😱 :ph34r: 😠 :angry: 😠 :angry: 😠 :angry:

Har du AdBlock eller uBlock origin som jag kör med (ung. lika bra, uBlock origin tar dock mindre plats i datorn)? Har inga som helst problem, ser aldrig några länkar eller gröt jox som många pratar om.
Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt att det går så för ett lag som är så stora favoriter helt plötsligt. Sverige skulle ju ta guldet så lätt, så de åkte ut ur JVM igår redan. Inte första gången ett JVM lag gör så. Ganska vanligt i gammelhockyn med.

Jah, men det beror ju på den upphaussande pressen. Varenda tidning kör upp lagets insatser till hysteriska nivåer. Man har vunnit o blivit världsmästare innan man börjat spela och skyller sedan på domare eller mystiska skador eller vad som efteråt. Idrottarna själva brukar vara mer realistiska men det är å andra sidan lätt att lyssna för mycket på upphaussarna också.
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Mitt antivirus går inte med på att jag installerar något av dem just nu. Den skriker att det är skadlig programvara och slänger ut den direkt. 😲

Dessutom så för tydligen adblock ett register på vilka sidor man besökt och vilka popups de blockerat. Jag blir lite nojig av det. Varför ska de ha koll på vad jag gör egentligen? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Idrottarna själva brukar vara mer realistiska men det är å andra sidan lätt att lyssna för mycket på upphaussarna också.

Man glömmer lätt att det är JVM vi faktiskt följt under julen. De är fortfarande inte så jätte rutinerade hockeyspelare. Så det är klart att de är mera påverkningsbara av media och fans än ett äldre landslag oftast är. 🙂
Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt antivirus går inte med på att jag installerar något av dem just nu. Den skriker att det är skadlig programvara och slänger ut den direkt. 😲

Dessutom så för tydligen adblock ett register på vilka sidor man besökt och vilka popups de blockerat. Jag blir lite nojig av det. Varför ska de ha koll på vad jag gör egentligen? 😲

Ja men det där med att program registrerar vad du gör och när är ju inget nytt. Visst kan man bli nojjig men i dessa fall finns det ett syfte, att blocka bättre. Tänk vad Google registrerar t ex... Gör ett undantag i virusprogrammet för uBlock origin. Det funkar finemang. Inget fel på AdBlock heller men uBlock origin tar mindre plats. Väljer du uBlock så se till att du tar just uBlock origin det finns ett uBlock också men det är inte samma sak. Testa vet jag. Bara att gå in på Aftonbladet är numera en realistisk tanke.

Tilläggas bör att jag kör med Firefox, till den funkar den utmärkt men säkert till annat också.

Man glömmer lätt att det är JVM vi faktiskt följt under julen. De är fortfarande inte så jätte rutinerade hockeyspelare. Så det är klart att de är mera påverkningsbara av media och fans än ett äldre landslag oftast är. 🙂

Japp! Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men vem kan köpa information ifrån ADblock? Hur lätt är deras mjukvara att hacka? Hur lätt är det att sprida ett virus genom den appen? Det är det som jag nojar lite över. eftersom jag ju fick ett virus som gjorde att jag inte kunde starta datorn alls, så undviker jag helst en massa plugins och appar nu mera. Resultatet blir ju att jag väljer bort de sidor jag stör mig på reklamen, helt enkelt. 😐

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...