Memphis Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 En kompis till oss verkar vara lika klockfixerad som Memphis ( 😄 ). Han (kompisen alltså, inte Memphis) fick något typ av superfancy klock-case i julklapp av sin fru. Pris på case:et; 3500Kr... 😳 Had det varit något typ av displaycase (tänk Detolf i miniformat) så hade jag hajat men nu... Han lyfter ju inte ens på locket och show case:ar klockorna, den jävlen 😏 ☺️ Är han så nördig att Display Caset är en Watch Winder, med inbyggt motor som roterar klockan som vrider upp fjädern på mekaniska automatklockor? 😄 Gött kött, Memphan! 🥰😄 BRA där mannen! 🥰
Micke H Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Upptäckte idag att min metronom klarar av att spela upp 9/8. Det gjorde det helt klart lättare att öva in den här delen. 🥰
Neosus Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Jag förstår nog innebörden av resonemanget hon för men det är ändå larvigt; jag har då personligen inga som helst problem att prata med kvinnor om vad som helst och vice versa. Är det någonting som grundmurar könsbarriärerna så är det sådant här. Läste precis artikeln med min sambo och hon säger likadant. Precis min åsikt också. Ska vi någonsin nå ett jämställt samhälle måste vi prata med varandra. JAMEN ELLER HUUUUR??!!! Ja blir så himla förbajjad! 😠 Upptäckte idag att min metronom klarar av att spela upp 9/8. Det gjorde det helt klart lättare att öva in den här delen. 🥰 Men du är ju som du är! 😆 Vagott! 🥰
CHAE Postat 4 januari 2016 Trådstartare Postat 4 januari 2016 ☺️ Är han så nördig att Display Caset är en Watch Winder, med inbyggt motor som roterar klockan som vrider upp fjädern på mekaniska automatklockor? 😄 [...] Alltså, the level of gheyness på detta... 😄 Upptäckte idag att min metronom klarar av att spela upp 9/8. Det gjorde det helt klart lättare att öva in den här delen. 🥰 Eeeeh...bra där...? 😕 [...] 🥰 🥰
slejnard Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Förlåt, jag vill inte låta som en jobbig feminist nu, men.... xD Kvinnor ska man behandla som vilken människa som helst. Varken mer eller mindre. Jo självklart men alla män gör inte det.
Micke H Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Oj! Imorgon ska jag sitta barnvakt åt min ena systerdotter en halvtimme. 😱 Alltså, för att ge lite kontext åt detta: min syster bor i Grekland och jag ser varken henne eller hennes barn särskilt ofta. Men på senaste tiden har jag och Sofia, den fyraåriga systerdottern, kommit varandra ganska nära och min syster tyckte jag kunde passa henne medan hon var på en 6månaderskontroll med andra dottern. Såatte...vad gör man i en halvtimme med en fyraåring i ett litet centrum? 😱
Neosus Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Oj! Imorgon ska jag sitta barnvakt åt min ena systerdotter en halvtimme. 😱 Alltså, för att ge lite kontext åt detta: min syster bor i Grekland och jag ser varken henne eller hennes barn särskilt ofta. Men på senaste tiden har jag och Sofia, den fyraåriga systerdottern, kommit varandra ganska nära och min syster tyckte jag kunde passa henne medan hon var på en 6månaderskontroll med andra dottern. Såatte...vad gör man i en halvtimme med en fyraåring i ett litet centrum? 😱 Jag vet inte? Spela poker? Ljuga om vem som är rikast?
CHAE Postat 4 januari 2016 Trådstartare Postat 4 januari 2016 Oj! Imorgon ska jag sitta barnvakt åt min ena systerdotter en halvtimme. 😱 Alltså, för att ge lite kontext åt detta: min syster bor i Grekland och jag ser varken henne eller hennes barn särskilt ofta. Men på senaste tiden har jag och Sofia, den fyraåriga systerdottern, kommit varandra ganska nära och min syster tyckte jag kunde passa henne medan hon var på en 6månaderskontroll med andra dottern. Såatte...vad gör man i en halvtimme med en fyraåring i ett litet centrum? 😱 Jag vet inte? Spela poker? Ljuga om vem som är rikast? Äh, det är inte så svårt; ge ungen en hårtork och låt henne leka i badkaret en stund 🙂
CHAE Postat 4 januari 2016 Trådstartare Postat 4 januari 2016 Eller en brödrost. Japp, det också... 😄
Dark Of Light Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Vapenvård! Inget sysselsätter ungar bättre än en riktig pistolrengöring. Eller så kan du läsa högt om vinterkriget, eller Kennedymordet eller varför inte en rulle? Kannibalön funkade fin fint för mig och jag har inte tagit någon skada av det. Schindlers List kan funka om man vill att de ska lära sig något också.
Dark Of Light Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Deportees i ettan! Vad skönt! Eller så kan hon få Längsta! Ja, varför inte? Eller blanda napalm, eller skoja i proppskåp, eller leka luftvärn med fyrverkeriraketer, eller limma en gris. Alltså du måste vara lite kreativ Micke!, hur svårt kan det vara?
Dark Of Light Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Det är snart jul igen 😳 Bara 12 månader kvar.... Är det någon idé att ta av sig den hära mössan? När ska den tas av? När man kommer inomhus? ... eller ja kommer in inomhus då. Annars skulle jag behöva ta av mig mössfan i tid o otid... Kan man mäta otid.... Kanske med ett our eller oklocka? Jag kanske ska gå och lägga mig nu 😆
Neosus Postat 4 januari 2016 Postat 4 januari 2016 Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt det säger jag. ☺️
CHAE Postat 4 januari 2016 Trådstartare Postat 4 januari 2016 (redigerat) [...] Alltså du måste vara lite kreativ Micke!, hur svårt kan det vara? 😆🥰 Redigerat 4 januari 2016 av CHAE
CHAE Postat 4 januari 2016 Trådstartare Postat 4 januari 2016 (redigerat) Häh, för dem i Längstah som gillar trekking e t c (jag tittar på dig, DoL); så har Helikon-Tex jävligt bra grejer. Upptäckte dem via ett annat forum för något halvår sedan och har sedan provat (och köpt) en hel massa prylar från dem; byxor, jackor, sockor, bälten, skjortor handskar o s v. Förbanne mig, det är sjukt bra grejer de har. Just sayin' ☺️ Sambon menar på att de är lite väl "militärt" stuk i fråga om färger (it's all about the drab and camo 😛 ) och vissa "funktionella detaljer" (ex tockendäringa skaljackan med blixtlås på sidorna som erbjuder snabb access till bälteshölster) och hela inramningen; "tactical line", vapen and what not på sidan men vafan, så länge prylarna håller måttet för hårt uteliv (nej, inte sådant där uteliv som ungdomarna härjar runt i) och diverse trekking så är jag nöjd 🙂 Hon har aldrig sagt något om Vertx eller 5.11-prylarna jag har though... 😲😏 Redigerat 4 januari 2016 av CHAE
CHAE Postat 4 januari 2016 Trådstartare Postat 4 januari 2016 Blev lite fel i din länk där va Chae? xD Ja, jävlar det vart helfel 😆 Fixat nu 🙂
Recommended Posts