Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jo, detta forum.... Det blir alltså inte bättre än såhär? Inläggen tar flera minuter att processera... ett i-lands problem visserligen men så kan man ju inte tänka om allt. Hur länge sedan är det nu de bytte server???

Snygg scooter Slej, inte funderat på att byta till nyare? ☺️

Postat

Är det någon som provat tvätta munnen och tänderna med bakpulver och vatten? Hur funkar det?

Postat

Är det någon som provat tvätta munnen och tänderna med bakpulver och vatten? Hur funkar det?

Har inte gjort det själv men en del säger det funkar bättre än vanliga tand- och munsköljsmedel. Mindre kemikalier i det.

Jo, detta forum.... Det blir alltså inte bättre än såhär? Inläggen tar flera minuter att processera... ett i-lands problem visserligen men så kan man ju inte tänka om allt. Hur länge sedan är det nu de bytte server???

☺️

Inget server-ess precis...

Postat

Det har aldrig varit aktuellt. Däremot är det vissa som tyckt att jag skulle tvätta munnen med tvål ibland. Det har inte heller blivit av.

Varför är du nyfiken på detta?

Postat (redigerat)

Har inte gjort det själv men en del säger det funkar bättre än vanliga tand- och munsköljsmedel. Mindre kemikalier i det.

Det slipar väl bra? Ska man inte borsta tänderna med det? Man kanske skulle byta ut tandtråden mot ett tunt sandpapper?

Tyskarna hade ju riktiga grejer, men det fick de klara sig utan när Heisenberg m fl försökte göra en atombomb.toothpaste.jpg

Redigerat av Den Gode
Postat

Det har aldrig varit aktuellt. Däremot är det vissa som tyckt att jag skulle tvätta munnen med tvål ibland. Det har inte heller blivit av.

Varför är du nyfiken på detta?

Läste bara det att hemlösa kan göra så...

Postat

Det slipar väl bra? Ska man inte borsta tänderna med det? Man kanske skulle byta ut tandtråden mot ett tunt sandpapper?

Tyskarna hade ju riktiga grejer, men det fick de klara sig utan när Heisenberg m fl försökte göra en atombomb.toothpaste.jpg

Lysande produkt! DåreMad?

Postat

Lysande produkt! DåreMad?

Japp. I USA använde man radioaktiv färg för att måla urtavlor och visare med på armbandsur för att göra dem självlysande Färgen var naturligtvis "ofarlig", och damerna som målade slickade på penslarnas spetsar för att göra dem så tunna som möjligt.

När man kom på hur farligt det var, och att man blev sjuk av det stämde fem damer företaget. De kallades "The Radium Girls" i media, och det hela slutade med en förlikning, där damerna fick hyggliga villkor. Ett par av dem var dock för sjuka för att kunna lyfta armen för att svära eden i domstolen.

Postat

Å andra sidan snackas det inte så mycket om radioaktivitet längre. Men det är ju inte så konstigt med tanke på allt skit som sänds.

😳

Postat

Inte blir det bättre på TV heller. vad sägs om detta osannolika finsk-franska samarbete 🤪 Ett drama ikväll på SVT2 nu när vi ändå snackar bl a rengöring och tänder?

Mannen från Le Havre

Finsk-franskt drama från 2011. En afrikansk pojke anländer till Le Havre som flykting på ett fartyg och Marcel Marx är en avdankad författare som arbetar som skoputsare i hamnen. Snart korsas deras vägar, och Marcel ser en ny chans i pojken som han tar under sina vingar. Men polisen är pojken på spåren, och det blir dags för Marcel att putsa sina egna skor och visa sina tänder.

Antingen är det där bra eller riktigt anus. Det finns nog inget mellanting...

Postat

Å andra sidan behövde de aldrig mer ficklampor, damerna...

Jag hade ett skämt planerat om att de som använde tandkrämen inte behövde någon läslampa. En del av tjejerna på klockfabriken använde färgen som nagellack eller på tänderna.

Postat

Mannen från Le Havre

Antingen är det där bra eller riktigt anus. Det finns nog inget mellanting...

Filmen har fått bra kritik, och Aki Kaurismäki som regisserat kunde ha fått en Oscar en gång i världen om han inte bojkottat oscarsgalan.

Postat

Annars har SVT en annan film i kväll. "Rebellerna".

"Ett hundratal av Sveriges mest radikala vänsteranhängare bildade 1968 hemliga maoistiska celler i Uppsala och Stockholm. De kallade sig Rebellerna och syftet med rörelsen var att leda Sverige in i världsrevolutionen."

Postat (redigerat)

Här är låten som är en nedgradering av min röst

https://soundcloud.com/melovi/this-night

i met you in the wild night,

where all is slumber, and all is fright,

i saw you, through my glas,

i took you under a deranged setting,

but I never set my love on fire, oh,

you don't know what love is, oh

Redigerat av ewroL
Postat

Filmen har fått bra kritik, och Aki Kaurismäki som regisserat kunde ha fått en Oscar en gång i världen om han inte bojkottat oscarsgalan.

Ja, Kaurismäki är en kultförklarad regissör. man reagerar ju på det fransk/finska samarbetet. De ena velar och ahr noll samt viftar med händerna, de andra är inte så mycket för såsande. Undrar hur det där gick?

Annars har SVT en annan film i kväll. "Rebellerna".

"Ett hundratal av Sveriges mest radikala vänsteranhängare bildade 1968 hemliga maoistiska celler i Uppsala och Stockholm. De kallade sig Rebellerna och syftet med rörelsen var att leda Sverige in i världsrevolutionen."

Den där tänkte jag se. Extremvänstern är med sina åsikter och handlingar minst lika fascinerande som extremhögern. Det där var visserligen på det goda 60-talet.

De e som de e me de, de e de!

Du och jag har sällan varit mer överens. D e ju d d e. Så e d.
Postat

Här är låten som är en nedgradering av min röst

Så ser jag på alla mina inspelningar. 😆😎

och här är det gudomliga kosmiska dokumentet. Fågelpip

You have all been saved!

😳 Du kanske ska ta det lite lungt med vinet va?
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.