slejnard Postat 27 februari 2016 Postat 27 februari 2016 😮 PT !!! Passade på å var här medan ni skrev i mellotråden ☺️
Den Gode Postat 27 februari 2016 Postat 27 februari 2016 Pazo har inte varit här på ett tag, men man blir påmind om honom hela tiden.
Den Gode Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Såg på ett Beck-avsnittet från 1997 med en muslimsk mördare, där man talade om att man nog borde akta sig för att vara otrogen om man var gift med muslim. Det hade nog inte funkat i dag.
Dark Of Light Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 ☺️ Eller så hade det. Har fullständigt gett upp Beck och allt vad svenska & engelska "tretton på dussinet pusseldeckare" heter. Alla Wallander och sådant. Otroligt att det går att mjölka mer ur "ett lik har hittats i en lagerlokal/park/lägenhet/skogsdunge, nu kommer chefen och löser det", formatet. Böckerna om Beck är fantastiska tidsdokument. Filmerna är ett skämt. Otroligt att de inte gjort en barnvariant likt Lilla Jönsson-ligan... Barn-Beck? Kpd.
Neosus Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 debatt var en jävel på att skriva snabbt. Unners vars han e! 😕
Dark Of Light Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 (redigerat) MickeH har otroligt nog bestämt sig för att ge Systembolagskassörskan en "sista chans att uppleva nirvana". Inspirerad av sin senaste avatar har han sytt upp en svart mantel med huva. Är inspirationen måhända ett tänkt resultat av ett kärleksmöte mellan liemannen och en Hobbit frågar sig vän av ordning? Kanske det, med sig har han också, "för den visuella effektens skull" två rökfacklor för scenbruk som han fått av "en vän i branschen". Länge funderade vår vän om det skulle vara mest effektfullt att bränna av dem vid entrén eller vid sortin. Han bestämde sig för den sistnämnda för han visste inte hur effektiv Systembolagets luftkonditioneringsanläggning var. Inte heller hade han någon aning om facklornas effekt. MickeH smyyyger bakom hyllan den söta kassörskan för tillfället plockar upp cognac flaskor av olika prisklasser. Spännande... MickeH: (Djuup röst här med målbrotts tuppar) SHAZAM & hej!!! Söt kassörska: Jaha, vad kan jag hjälpa till m... 😳 Det är ju du!? MickeH: 😏 Syntes det så väl..? Visste att jag skulle sminka mig runt ögonen... Söt kassörska: Alltså du får inte vara här inne längre, ser vakterna dig så... MickeH: Ingen fara honey, Vakterna skrämmer mig inte. 😑 Du skulle sett hur jag bröt ner dem bakom hörnet där ute sist. En kickspark HII-YAHAH och en twisted mo-fo elbow rätt i ställverket... KA-HAAAYEYEYEEH! En flaska Remy Martin välter på grund av Micke yviga rörelser med manteln men flaskan klarar sig och så även Micke. Söt kassörska: Sssssssssssssssssschhhhhhhhhhh!!! Tysst, hör de dig åker du på stryk fattar du vä... MickeH: Ingen fara, de har respit... repsol... respekt för mig nu. 😑 Söt kassörska: Näeh detta går inte längre, du kan inte komma hit o... MickeH: Är det inte spännande, bara du och jag. Våra föräldrar vet inget. Vi kan hångla i gillestugan i smyg... Söt kassörska: Blanda inte in de i det här! Gillestu... Vad i helvete vill du!? MickeH: Ett lyckligt liv med dig. Mitt liv är så tomt efter de la ner heta linjen. Jag vill ha kärlek o repse.. respekt... gratis öl? kanske lite nuppa... Söt kassörska: Nuppa!? Vem fan säger så nuförtiden? MickeH: DoL, han kan det d... Söt kassörska: Är den hära dräkten hans idé också? MickeH: Näeh... vi pratar inte... eller jo... på forat... han... är... Nuppolog... 😊 Söt kassörska: Nupp o låg..? Näeh, alltså du måste ut n... MickeH: Men jag skiter trevli... ÄR skit trevlig och kan stå på händer, diska, gå upp själv, raka mig överallt själv, borsta både håret och tänderna... men... inte med samma borste... utan det är olika borstar som... den ena är röd... Vi kanske kan färgmatcha? Söt kassörska: SCHHhhhhhhhhh! Tyst nu och snälla gå ut bara, ser vakterna dig så... MickeH: De har ingen chans, men du har chans på mig. Vi kan leva ihop, du får hänga med på mina gig och kasta trosor upp på scen så någon gör det och... Söt kassörska: Du, jag har en kille redan. Han jobbar som vakt här och... MickeH: DUMPA HONOM!!! Han har inte begåvning som jag. Söt kassörska: Näeh... verkligen inte. MickeH: Ja, där ser du... va..? Vi är lika bär... va..? eller som bär... inte alla bär... alltså lika... du tänker som jag runk... brukar... ofta göra själv... eeh... TÄNKA alltså... Inget annat... det andra gör jag med andra... eller nej, själv. Ofta... aldrig menar jag. Söt kassörska: Alltså du är inte riktigt klok. Har du tagit något? MickeH: Mitt hjärta har tagit eld. Jag känner hettan mellan oss, vi hör illa... ihop du och jag. Här tycker MickeH att det är dags att dra av rökfacklorna vilket han också gör. En enorm rökutveckling som skulle få Gene Simmons blekna av avund sker. Söt kassörska: Va i helv... (host, host) Ööööhhh... (host, host) Vad faen, brinner du? Den söta kassörskan flyr i panik, vilket undgår vår hjälte. Kvar blir han ensam i rökmolnet vid cognacshyllan. MickeH: Jag lämnar dig nu min kära men Aill biii bäck va! SHAZAMM du underbara jordvarelse... RINGELINGELINGELINGE!!! Ja, här drar ju brandlarmet igång då. Vår hjälte är hopplöst förvirrad nu. Hela butiken är rökfylld och han hör hur folk lämnar butiken i panik. Han hör även hur bestämda steg närmar sig. Securitasvakt: Ska jag hjälpa tant ut? Ingen fara ja... DET ÄR JU DU DIN JÄVEL!!! MickeH: Äh.. Tjah kompis... hehe skulle bara träffa tjejen o... kan vi inte ta en kaffe... på det här..? Lite oväntat besök är det ju... fast jag har Zoegas hemma och i reklamen så... Securitasvakt: SA INTE JAG TILL DIG SIST ATT INTE KOMMA HIIIIT!!!!!? 😠 MickeH: Jo.. eller... näh, jag lyder inte jordiska lag... skulle lämna pant..? Securitasvakt: Nä nu djälvar... MickeH: Aj... Här lämnar vi vår hjälte för förmodligen sista gången på grund av vissa våldsinslag... Med betoning på inslag. Vad har vi då lärt oss av allt detta? Ragga aldrig på kassörskor? Föreställ dig inte som något du inte är? Allt eller inget? Vakten vinner alltid, trägen vinner eller DoL har ett rikt inre liv? KPD! 😑 Redigerat 28 februari 2016 av Dark Of Light
Den Gode Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Barn-Beck? Barn-Beck låter kul. Du kanske kunde skriva om det nu när du har lagt ner Micke?
slejnard Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Tror du han dött? 😮 En annan har varit på masterclass i sång. Många tips!!!
Neosus Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 En annan har varit på masterclass i sång. Många tips!!! De e faktiskt riktigt kul! Fast jag har inte vart för sång men... ändå.
CHAE Postat 28 februari 2016 Trådstartare Postat 28 februari 2016 [...] En annan har varit på masterclass i sång. Många tips!!! Oooh do tell! 😮
slejnard Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Jo vi fick sjunga upp sen fick vi en halvtimme var fast ändå i grupp så att alla fick del av tipsen. Bla sjunga med Twang, alltså lite leendes och inte tappa hakan. Stödet var såklart viktigt men lära sig hushålla med det! Riktigt givande! Jag sjöng Bob Jovi living on a prayer
CHAE Postat 28 februari 2016 Trådstartare Postat 28 februari 2016 Jo vi fick sjunga upp sen fick vi en halvtimme var fast ändå i grupp så att alla fick del av tipsen. Bla sjunga med Twang, alltså lite leendes och inte tappa hakan. Stödet var såklart viktigt men lära sig hushålla med det! Riktigt givande! Jag sjöng Bob Jovi living on a prayer Fan va gott 😄
Dark Of Light Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 För att lyckas med Living on a... måste man ha en skinnjacka med fransar och långt permanentat hår.
Den Gode Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Tror du han dött? 😮 Det är hans sista inlägg på Studio forum som har spökat lite för mig.
Dark Of Light Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Livet har sina krokar ibland. Då blir ju inte detta prio1 så att säga. Även om de kanske borde. Som en säkerhetsventil.
slejnard Postat 28 februari 2016 Postat 28 februari 2016 Det är hans sista inlägg på Studio forum som har spökat lite för mig. Minns inte vad han skrev?
Recommended Posts