Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

God morgon, Längsta!

Gårdagen var lite rolig. Tidigt på morgonen så skickade jag mitt CV till ett par arbetsgivare som hade lagt ut annonser på AFM. Inte för att jag vantrivs där jag är men jag är inte helt nöjd med vissa saker här och ville mest se vad som fanns. Well, bara ett par timmar senare hade två av arbetsgivarna hört av sig - ett rekryterarföretag och ett konsultföretag. Konsultföretaget ville träffas på torsdag och rekryterarföretaget kunde träffas redan samma dag så efter jobbet åkte jag dit och träffade dom.

Hon berättade lite om rekryterarföretaget, sa att dom representerade ett annat företag som sökte front end-programmerare och berättade lite om tjänsten och sen fick jag berätta lite om mig själv. Då säger hon: "Ja, det här låter som om du skulle passa väldigt bra så jag tänker berätta vilket företag det är som är intresserade av dig". Och det visade sig...att det var samma företag som jag skulle träffa på torsdag!

Jag har alltså svarat på samma annons två gånger. 😆 Lite lustigt kan jag tycka att det här konsultföretaget både anlitar en rekryterare och själva samtidigt har ute en annons. Men jaja, det här företaget verkar otroligt intressant så vi får se vad dom har att säga på torsdag. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu får du allt gå på Systemtjejen ser jag, MickeH 😆

Hähä, nä, fan jag vet inte hur man raggar IRL. 😛 Dessutom tyckte min tjejpolare det var en hemsk idé, hon lär ju redan få rätt många vidriga förslag från Skogås A-lagare. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Hähä, nä, fan jag vet inte hur man raggar IRL. 😛 Dessutom tyckte min tjejpolare det var en hemsk idé, hon lär ju redan få rätt många vidriga förslag från Skogås A-lagare. xD

😳 Vet du inte hur man... Näh, nu gör du mig besviken, hur svårt kan detta fall vara!? Du lägger ju upp det lite smidigt. Jobbar hon bara i kassan? Annars söker du upp henne i butiken och frågar om lite råd om viner eller dylikt. Fråga om t ex något Rosévin går bra i kombination med skumbad, värmeljus och henne ☺️

Vad är det värsta som kan hända? Ett nej och sedan kommer ni ändå att le mot varandra i framtiden varje gång ni träffas där och till slut smälter hon inför dina trevliga kommentarer mm och då... NUPPA!

Så där gjorde jag en gång i tiden med en tjej som jobbade i ett hamburgerhak här. Små leenden och kommentarer, till slut frågade man om hon gjorde något speciellt efter jobbet. Det slutade med att jag nuppade henne i ställets personalrum/lager på hennes arbetstid. (True story!)

Dr DoL

Leg. Nuppolog 😑 Kpd!

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁 Ajajaj, låter inget kul. Mår du rejält kass nu då?

Jag mår ungefär som vanligt, men sockervärdena ligger på drygt 20 dagtid, och det ska man inte må bra av, fast en del gör det ändå. Det går inte att få några vettiga besked om denna sjukdom, och jag är rätt bra på att inte känna efter.

Nu ska diabetessköterskan prata med en läkare där och så ska vi se om jag ska gå över från piller till sprutor. Ett stort problem för mig i sammanhanget är att jag har svårt att äta på morgonen och att jag har svårt med rutiner och att hålla fasta mattider.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...