Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

☺️ Du verkar ha haft det gott ser jag. Ja, djävlar...

Nu ska jag se A Clockwork Orange och om Siewert Öholm hade rätt får jag väl gå ut och piska på folk efteråt. 😳

Postat

Nu ska jag se A Clockwork Orange och om Siewert Öholm hade rätt får jag väl gå ut och piska på folk efteråt. 😳

Bygger på Burgess sämsta bok enligt honom själv.

Postat

Bygger på Burgess sämsta bok enligt honom själv.

Filmen är skitbra i alla händelser.

Postat

... och inte känner jag för att puckla ner folk heller. Siewert hade fel.

Kpd!

Det är nog för att du inte såg den på video.

Postat

Vassego för bilderna 😄

Det var bra bilder. Du var ju med på allihop.

Du har inga bilder på var ni bodde och vad ni såg och sånt?

k9 (oregistrerad)
Postat

A clockwork orange, är ju en gammal kultfilm. Den byggde väl på hur en polis och forskare trodde att det kunde se ut 1995 har jag för mig. Måste se den igen jag med.

k9 (oregistrerad)
Postat

Det var inte dumt med soppa. Jag minns inte när jag fixade lite riktig matlagning sist.

Vad gjorde du för soppa?
k9 (oregistrerad)
Postat

Sova hittade mig på soffan, till slut. Mina hundar "bäddade" ner mig, så att jag somnade. Hade en som kudde, en som filt och en tredje som fotvärmare. Omöjligt att inte somna då. 🥰

k9 (oregistrerad)
Postat

Det var Kampen Om Tungvattnet det, nu är det Ted Gärdestad & sedan natti.

Såg hela serien på Netflix istället. Så jag slapp vänta på SVT.
Postat (redigerat)

Vad gjorde du för soppa?

Gulaschsoppa

Lök

Vitlök

Köttfärs

Salt

Peppar

Paprikapulver

Buljongtärningar

Potatis

Pasta

Inget märkvärdigt.

Edit - glömde morötter.

Redigerat av Den Gode
k9 (oregistrerad)
Postat

Gott! Jag brukar köpa rotfrukter som är packade till färdiga soppmixar och sedan improvisera. Galet kul att testa kryddningar och olika kött, fågel eller fisk varianter. Lätt att bara skära ner allt i lagom stora bitar och sedan koka tills det hela har rätt konsistens. Kul att göra grytor på samma sätt med. Fast då får man skicka med andra grönsaker med för att få mera smak.

Postat

Jag hade två mystiska grytor som jag brukade görs en gång i världen. Den ena med tomat och den andra utan. Sedan var det improvisation.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.