Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
Bör vi gå med i Nato? Bör vi gå med i Nato? Bör vi gå med i Nato?
Bör vi gå med i Nato?
Bör vi gå med i Nato?
Bör vi gå med i Nato?
Bör vi gå med i Nato?

Snyyyyyyyyyyyyyyyyyggt, Grahn 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är the down side med nätet. Mycket skit sprids till de klentrogna och lättlurade. AFAs metoder är likadana idag. En hel del åker dit men med små straff och sedan ut igen till nya rackartyg. De är farliga båda extremerna oavsett sida.

Allt detta har inte så mycket med vårt försvar att göra men tongångarna mot värnplikt låter så från extremvänstern, tänker man snabb borde väl högerfolk som värdesätter människans fria val och självbestämmanderätt över statens dito, tycka så. Säkert finns det sådana också men detta är ju breda penseldrag. Enkelt uttryckt tror jag nog mer på att folk som varit med i undersökningarna inte är riktigt torra bakom öronen.

De har svårt att tänka sig krig och vad det skulle innebära för dem eller oss. Ord som plikt, principer, försvara fäderneslandet (ja, jag vet precis hur det låter, ett farligt ord det där numer) finns inte.

Vet inte hur resonemanget går. Ska de ge fegt faen i att försvara landet, fly och i så fall vart då? Det är bekvämare att säga nej och låta någon annan ta skiten. Problemet är väl att med den attityden finns det ingen skit att ta hand om.

Bör vi gå med i Nato?

Bör vi gå med i Nato?

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Bör vi gå med i Nato?

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

..jaa alltså... jag menar... Bör vi gå med i Nato??

😱😊

Intressant fråga! Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Jag vet inte. Svår fråga, lutar åt nej.

Intressant fråga!

Nämen vaf... 😠😆

Hur fan bär du dig åt??? 😆 :lol: 😆 :lol:

Ja, det som inte Grahn lyckas med är inte värt att misslyckas med 😆 Eller, vänta här nu... 😳

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Jag tycker inte att vi ska gå med i NATO alls. Vi har ju ett bra och fungerande samarbete med NATO redan och tjänar mera på att inte ge upp vår "neutralitet" men ändå ställa upp för FN. Att svenska soldater behövs och uppskattas utomlands är något som jag dock tycker att vi ska vara stolta över. Känns lite som att om vi ska vara med i FN så måste vi ställa upp med det militära stödet som vi kan ge.

Men NATO känns lite som att man tar ett ställningstagande för om man vill bli bästis med USA eller inte. Tycker inte att USA är något land som vi vill dela militärt synsätt med. Men att samarbeta under FN-flagg är något helt annat. Är ganska övertygad om att NATO och FN skulle ingripa ganska fort om Sverige blev hotat rent militärt. För om ryssen skulle ta vårt land så skulle det bli ett svårt strategiskt läge för hela Europa.

NATO hade ju övningar som gick ut på att de skulle befria södra Sverige från ryssen, så sent som i somras. USA ville ju komma hit och leta ubåtar åt oss med.

Vi skulle ju få gå med i NATO som det är nu, utan att behöva satsa mer på just försvaret. Det knasiga kravet på att man som medlemsland ska lägga 2% av BNP på försvaret är ju inte längre så hårt. Mycket just för att man nu insett att BNP och statskassa inte alls är samma sak. Även om vi har ett litet försvar så är det högteknologiskt och våra trupper har bra träning, även om det saknas stridserfarenheter på vissa punkter. Så NATO skulle ha stor nytta av att Sverige gick med då det enda vi saknar är vanliga soldater som gör grovjobbet.

Sedan så har ju Finland och Sverige ett "avtal" med Ryssland om att vi ska vara neutrala i NATO-frågan så att det blir en NATO-fri zon kring vår del av Östersjön. Att bryta den traditionen vore kanske droppen för den ryska björnen och nästan tvinga dem till handling. Men jag tror inte att Ryssland kan gå in i ett fullskaligt krig utan att riskera revolt i sitt egna land. Finns för många rebell och terrorgrupper som de inte lyckats bli av med alls. (Tror att det är, ganska mycket, för att stävja de revolutionära grupperna som Rysslands flygbombningar i Syrien sker. Den arabiska-våren riskerade ju att sprida sig dit ett tag, vill jag minnas.)

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Såg klart på Kampen om tungvattnet nu. Fick lust att se Max Manus igen. Har för mig att den var rätt så bra. Men just nu så orkar jag bara gå på autopilot, så jag är inte mottaglig för den typen av underhållning. Har igång en maskin tvätt som jag behöver ha torr i morgon, så jag måste hålla mig vaken ett tag till, för att hinna hänga tvätten innan jag somnar. 🙁

Kul att jag orkar med politiska texter men inte med en film just nu..... 😳 :blink: 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog gå och sova efter nyheterna, tror jag. 😐

Är trött på att vara så trött just nu. 😐

Har varit trött och seg mycket tack vare en förkylning och feber.

Fan vad ni tjatar här inne, ni är ju värre än morsan. 😠

😳 Är hon här??? Eller där???

Jag tycker inte att vi ska gå med i NATO alls...

... Sedan så har ju Finland och Sverige ett "avtal" med Ryssland om att vi ska vara neutrala i NATO-frågan...

Hmm, det där "avtalet" är just ett "avtal". Gäller ungefär lika mycket som Putlers "avtal" och "löften". Han är en ytterst opålitlig lirare vilket senste årens små äventyr visat. Oberäknelig var ordet. Problemet med NATO är att det är inte bara rättigheter i form av beskydd, det handlar om skyldigheter också. Vårt försvar må vara hur modernt som helst, JAS och ubåtarna men that´s it. Vi har satsat på ett insatsförsvar istället för ett invasionsdito. Stor skillnad. Vad sa ÖB för ett tag sedan? En vecka sedan klarar vi inte mer. Det handlar om pengar och en föränderlig värld, svårt att hinna med speciellt när plånboken är nära nog tom pga andra äventyr och satsningar.

Ska aldrig mera träna. Tog ut mig för mycket känner jag nu... 😐

Skulle inte du gå och lägga dig eller är du på andra varvet? ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...