Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Åh, är ju egentligen musikalisk allätare. Eller ja, nu ljög jag. Dansband och renodlad schlager går bort. Men inom hårdrock/metal svängen är det minst lika brett. Var ett stooort fan av Maiden, hade en enorm samling med det mesta med dem. Boxar, alla vinyl, alla singlar, trumpinnar, armband, en hel del autograferade skivor mm, mm.

Men annars var ju husgudarna Judas Priest, Dio, Rainbow, Deep Purple, Whitesnake, Queensryche, Saxon mm. Dvs alla "gamla klassiker", dessa formade mig som sångare och den blygsamma nivå jag nådde med det. Men visst kan jag ibland gå loss i modernare och hårdare deathmetal varianter ibland också. Allt efter humör.

Eller U2 t ex. Gjorde en cover på deras October som finns på min SoundCloud att lyssna på om det intresserar. Vill du höra lite "klassisk DoL" 😛 så lyssna på mitt dåvarande band Nexus 6 - "Kill In Silence" demo. Min sång i inspelad i ett vardagsrum i en lägenhet 😆

Sedan lyssnar jag en hel del på klassisk musik och jazz. Mest modernare sådan, Miles Davies t ex jah, det finns ju massor där.

När jag damp ner i depression så lyssnade jag inte alls på musik på säkert 4-5 år. Skrev en hel bunt texter dock. På svenska dessutom, har aldrig hänt förut... Hade inte heller några sångmelodier i skallen under den processen, det hade inte heller hänt förut. Det bara rann av mig. Nu är det ett tag sedan jag höll på med något musikaliskt. Erbjudanden är det ingen brist på men jag klarar inte det just nu.

Något jag klarar däremot är ungsrostad kyckling med vitlök & örter och en god bea till och att fritera runda djälva potatisar. Det blir mumma det. Kpd efterpå.

Nice Dol ☺️ Var också Maiden fan back in the days, hade de flesta skivorna iallafall ☺️ Och Rhapsody, Edguy, Blind Guardian, Malmsten, Manowar xD osv. Sedan snöade man in på Dream Theater större delen av tonåren. Sedan InFlames, Soilwork mm, och på senare år blivit mer och mer allätare, som jazz, ambient, reggae, klassiskt, osv. Har dock en fetish för polyrytmisk progressiv metal som Periphery, Veil of Maya, Tessarect, Messuggah , Animals of Leaders etc. ☺️

Lyssnade på Kill in Silence, gött höga toner där 😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

The Hateful Eight är också en bra tarantino rulle, ja. Lite småseg i mitten men helt ok.[...]

Den är GRÜM! 😮

Andra akten är lite småseg men jävlar i havet vad den levererar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nice Dol ☺️ Var också Maiden fan back in the days, hade de flesta skivorna iallafall ☺️ Och Rhapsody, Edguy, Blind Guardian, Malmsten, Manowar xD osv. Sedan snöade man in på Dream Theater större delen av tonåren. Sedan InFlames, Soilwork mm, och på senare år blivit mer och mer allätare, som jazz, ambient, reggae, klassiskt, osv. Har dock en fetish för polyrytmisk progressiv metal som Periphery, Veil of Maya, Tessarect, Messuggah , Animals of Leaders etc. ☺️

Lyssnade på Kill in Silence, gött höga toner där 😄

☺️ Jah, tack. Bara en portademo men den svänger. Jo, man undrar ju vad lägenhetsinnehavarens grannar tyckte..? 😆 Ett rätt intressant sätt att jobba på utvecklades där under den tiden.Just den och uppföljaren "The Hand" hade jag visserligen musiken till hemma och skrev texterna & sångmelodierna till.

Men ofta skrev jag jag bara en text ide´som "skohornades" in i någon av krapparna nygjord befintlig inspelning utan sång. Jag kom till lägenheten lyssnade på musiken, gjorde nödvändiga ändringar i texten och sedan spelade vi in. Allt på en timma eller så. Hah, instant metal liksom. Att repa är så överskattat. 😆

Den är GRÜM! 😮

Andra akten är lite småseg men jävlar i havet vad den levererar!

Ja, såg Machete också alldeles nyss och den är visserligen ingen renodlad Tarantino men regissören till den, Robert Rodrigues har väldigt nära samarbete med honom t ex med From Dusk til Dawn & Grindhouse filmerna så de är bildformsmässigt väldigt lika. Måhända att Tarantino jobbar mer intensivt med dialogen. Rodrigues gjorde ju Desperado också en gång i tiden.

Det som är slående likt är det där ständiga flirtandet med 70-talets skräck och actionrullar med överdrivna våldscener. Som i just Grindhouse tas till nya höjder med sprak och störningar i filmen. Man får gammal bio känsla. Me like. Ska kolla in Machete Kills någon gång här också. Perfekta rullar att se när man är lite halvkrasslig. Kräver ju inte så mycket intellektuell effort så att säga. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Minns inte om jag bara tänkte posta den innan eller om jag faktiskt gjorde det... xD

😆 :lol: 😆 De där ögonen på antilopen som springer....

😲 Hur nuppar dem? De kanske knullar... runt? Om de går vilse, finns det risk för rundgång? Anordnar de studiecirklar? Hur ser de om någon lider av ballongmage? ... eller gravid, vilket leder oss direkt till fråga 1.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...