Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Äh, du har säkert ett så vinnande sätt så alla dina kollegor redan har glömt bort i den där lilla fadäsen på måndag 🙂

Kan se det; Pico stuffar in på måndag, skjuter alla med fingrarna medan alla liksom drar lite på mungipan och;

- Aaaw, that guy though 🥰

Allt medan ledmotivet till Alfons Åberg lirar i bakgrunden.

Det är bara en kollega som över huvud taget vet om det... meddelandet kom genom kollegan och förutom att han nämnde lånedatorn på mitt skrivbord så sa han bara "jag hörde du haft problem med din laptop".

Min chefs pappa är psykolog btw... Det brukar heta att psykopater är högrepresenterade bland chefer, här har vi "motsatsen", en psykolog tamme fan. Galet smidig karl... xD

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

CHAE!! Om du någon gång i hela ditt liv får för dig... att skriva manus och regissera en film, då är JAG den första att titta på den!

Banne mej!!

😊🥰

Det blir fribiljetter till hela Längstah 😄

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

[...] kollegan och förutom att han nämnde lånedatorn på mitt skrivbord så sa han bara "jag hörde du haft problem med din laptop".[...]

Det är då du galenstirrar på kollegan och väser

- Det är laptopen som har problem med mig...

Sedan blir du första fikasamtalsämne tätt följd av Slamp-Lena från receptionen och Städ-Leffe (som egentligen vart avskedad någon gång under 90-talet men som jobbar kvar p g a en glitch i lönesystemet. Lite som tjommen med nitapparaten i Office Space, som är en awesome film).

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Ja, Chae, fantasin är det sannerligen inget fel på!

Jaaaaaah och avslutningen på På Spåret blev väntat. Svårare frågor denna gång dock och jag missar konfityr-frågan. Här är man matlagnings intresserad och.... Nåja, får skylla på febern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är då du galenstirrar på kollegan och väser

- Det är laptopen som har problem med mig...

Sedan blir du första fikasamtalsämne tätt följd av Slamp-Lena från receptionen och Städ-Leffe (som egentligen vart avskedat någon gång under 90-talet men som jobbar kvar p g a en glitch i lönesystemet. Lite som tjommen med nitapparaten i Office Space, som är en awesome film).

Awesome film som fan... I reception sitter ingen Lena men väl en Sanna som jag blivit tokförtjust i. Jag tror inte hon är någon slampa men va fan vet jag, jag kan ju inte ens ta hand om en laptop? xD
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är då du galenstirrar på kollegan och väser

- Det är laptopen som har problem med mig...

Sedan blir du första fikasamtalsämne tätt följd av Slamp-Lena från receptionen och Städ-Leffe (som egentligen vart avskedat någon gång under 90-talet men som jobbar kvar p g a en glitch i lönesystemet. Lite som tjommen med nitapparaten i Office Space, som är en awesome film).

Office Space-referens! 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaaaaaah och avslutningen på På Spåret blev väntat. Svårare frågor denna gång dock och jag missar konfityr-frågan. Här är man matlagnings intresserad och.... Nåja, får skylla på febern.

Det var svårt. Vinnarna får nog stå över nästa år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var svårt. Vinnarna får nog stå över nästa år.

Ja, jag såg det. Skumt... What´s the deal? Motståndarna for väl skärpa sig helt enkelt. Tycker att de är duktiga, roliga att lyssna på, kan mycket och förtjänar segern.

Det var svårt ja. För övrigt ganska lätta frågor i tidigare avsnitt.

Nu satt jag som ett fån allt som oftast.

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Ja, Chae, fantasin är det sannerligen inget fel på!

[...]

Indeed not 🙂

Awesome film som fan... [...]

Office Space-referens! 🥰

Pico, MickeH och jag mot resten av världen 🥰 :wub: 🥰

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant... jag skrev och postade ett inlägg här men istället för att det faktiskt postades så hamnade jag på forats indexsida. GG!

Du vart bannad Längstah style 😎😆

"Du får inte se hur filmen slutar!! 😠 "

Mvh,

CHAEf

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå väl, min försvunna post handlade om körer så det kanske var offtopic i dagens musikvärld. xD

Efter det postförsöket hittade jag denna och jag är galet allergisk mot Christina Aguilera-wailande, oavsett hur talangfull den jäntan är... men den här solotjejen i kören var ganska så magisk. Lyssna gärna från 3:20, eller 3:44... hon drar en tokfin räka och rättar sig sen åter i ledet, precis så som jag vill wailande skall vara. Inte en jävla massa joxande fram och åter som Aguilera gör precis hela jävla tiden. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag nämnt att jag har haft kanske en av de bästa veckorna i mitt liv?

Jag tror den absoluta höjdpunkten var när jag krossade den svindyra touch-skärmen på min nya arbetslaptop jag haft i ungefär en vecka... FML. xD

xD

Hur trivs du annars med jobbet och livet i allmänhet då Pico?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå Memph! Hur är det idag?

Hej Dol. Va snällt att du frågar.

Tack, trots omständigheterna rätt bra ändå. Ännu inte fått tag på någon familjemedlem till hon där tockendäringa, trots intensivt googlande. Jobbet har varit überstressigt hela veckan så unnade mig en helt slapp kväll idag utan social interaktion, en powernap, och med filmen The Martian, en chokladkaka och öl. 😄 I helgen ska jag bara ta det lugnt, göra musik och träffa människor jag mår bra av.

Hur är det med dig då? ☺️

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Dol. Va snällt att du frågar.

Tack, trots omständigheterna rätt bra ändå. Ännu inte fått tag på någon familjemedlem till hon där tockendäringa, trots intensivt googlande. Jobbet har varit überstressigt hela veckan så unnade mig en helt slapp kväll idag utan social interaktion, en powernap, och med filmen The Martian, en chokladkaka och öl. 😄 I helgen ska jag bara ta det lugnt, göra musik och träffa människor jag mår bra av.

Hur är det med dig då? ☺️

Det där låter ju prima! Ofta är det ju så när man mår kass att livet tycks bestå av the wall of måste och ska. Kan man hoppa över den eller helt enkelt vända om så känns allt bättre. Problemet är förstås att väggen står ju kvar men du tycks ju deala med det. bra där!

Jo som gammal metalskalle säger jag heaven & hell. Hyfsligt, tycks hålla mina demoner i schack just nu. Febrig och förkyld dock men det räknas inte.

Det blir kpd nu. ☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där låter ju prima! Ofta är det ju så när man mår kass att livet tycks bestå av the wall of måste och ska. Kan man hoppa över den eller helt enkelt vända om så känns allt bättre. Problemet är förstås att väggen står ju kvar men du tycks ju deala med det. bra där!

Jo som gammal metalskalle säger jag heaven & hell. Hyfsligt, tycks hålla mina demoner i schack just nu. Febrig och förkyld dock men det räknas inte.

Det blir kpd nu. ☺️

Okej, krya på dig då Dol. 🙂

Ja du är ju metalkille du me,vilka band diggar du mest?

Jo bara gott här! Bokat även sista fem nätterna på samma hotell. Billigt! 150kr natten ☺️

Skippar Bangkok 😑

Bangkok är inte så mycket att se ändå så. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej, krya på dig då Dol. 🙂

Ja du är ju metalkille du me,vilka band diggar du mest?

Åh, är ju egentligen musikalisk allätare. Eller ja, nu ljög jag. Dansband och renodlad schlager går bort. Men inom hårdrock/metal svängen är det minst lika brett. Var ett stooort fan av Maiden, hade en enorm samling med det mesta med dem. Boxar, alla vinyl, alla singlar, trumpinnar, armband, en hel del autograferade skivor mm, mm.

Men annars var ju husgudarna Judas Priest, Dio, Rainbow, Deep Purple, Whitesnake, Queensryche, Saxon mm. Dvs alla "gamla klassiker", dessa formade mig som sångare och den blygsamma nivå jag nådde med det. Men visst kan jag ibland gå loss i modernare och hårdare deathmetal varianter ibland också. Allt efter humör.

Eller U2 t ex. Gjorde en cover på deras October som finns på min SoundCloud att lyssna på om det intresserar. Vill du höra lite "klassisk DoL" 😛 så lyssna på mitt dåvarande band Nexus 6 - "Kill In Silence" demo. Min sång i inspelad i ett vardagsrum i en lägenhet 😆

Sedan lyssnar jag en hel del på klassisk musik och jazz. Mest modernare sådan, Miles Davies t ex jah, det finns ju massor där.

När jag damp ner i depression så lyssnade jag inte alls på musik på säkert 4-5 år. Skrev en hel bunt texter dock. På svenska dessutom, har aldrig hänt förut... Hade inte heller några sångmelodier i skallen under den processen, det hade inte heller hänt förut. Det bara rann av mig. Nu är det ett tag sedan jag höll på med något musikaliskt. Erbjudanden är det ingen brist på men jag klarar inte det just nu.

Något jag klarar däremot är ungsrostad kyckling med vitlök & örter och en god bea till och att fritera runda djälva potatisar. Det blir mumma det. Kpd efterpå.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...