Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2016 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons

Jah...vahettere... Jo ja!

Chef skulle man ha vart fatta vilken fet lön man får och sedan när man får sparken då får man ett par miljoner till.

Fantastiskt jävla.....gott! 😳😊

..och sedan får man en spark med medar och sedan blir man medarbetare och jobbar med med...eeh.

Ja fast visst är det så. Nackdelen för dem är ju att de får gå på dagen, så bara and there´s no looking back. Man får komma ihåg att sådana hör människor är ofta hyfsat högpresterande psykopater som inte vet vad rast och vila är. Därav fallskärmarna, de slutar där och då men det största straffet är antagligen den ofrivilliga ledigheten och fråntagandet av makten.

Med det sagt, näh det är inte ett dugg synd om sådana här nissar (och nissor) som grejar till det med andras pengar. Samt de landar snart ofta på fötterna igen med någon hög post någon annanstans, med en ny saftig fallskärm och bonusar... Samtidigt sitter tiggarna och blåfryser utanför ICA... Ja, vilken värld.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skaffa den här, Blue Nessie. Mkt bra. För mina behov (av mik alltså). Runt tusenlappen... på 4Sound...

318-C5-Nessie-PRIMARY.png?itok=xSnWjxA-

Eller vänta...

Kom inte här och sukta med andra mikrofoner när jag precis nästan bestämt mig!

Nu måste jag tänka om. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Om Nessie fr 4Sounds sida

1.289,- idag

USB-mikrofon som anpassar sig efter ljudkällan. Inbyggt puffskydd och shockmount.

Nessie är designad att förebygga de vanligaste fallgroparna vid inspelning. Mikrofonen anpassar sig automatiskt efter ljudkällan, har ett inbyggt puffskydd och intern shockmount vilket ger ett färdigt ljud utan behov av ytterligare mixning eller editering. Precis som när en kamera tar bort röda ögon och automatiskt justerar fokus och exponering för att förbättra bilden, förbättrar Nessie direktljudet så du kan få en färdig musikdemo, podcast, intervju, YouTube-sändning m.m.

 

Det inbyggda puffskyddet och shockmounten reducerar stygga konsonanter, störande muller och vibrationer medan den adaptiva processorn med EQ, de-esser och nivåkontroll automatiskt jämnar ut och förfinar ljudet i realtid. Nessie har tre inspelningslägen: sång och instrument, som är optimerade för bästa ljudkvalitet, och ett för inspelning av rå-ljud som skall efterbearbetas. Nessie har även stöd för iPad-inspelning med Apples kamerakit.

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fast visst är det så. Nackdelen för dem är ju att de får gå på dagen, så bara and there´s no looking back. Man får komma ihåg att sådana hör människor är ofta hyfsat högpresterande psykopater som inte vet vad rast och vila är. Därav fallskärmarna, de slutar där och då men det största straffet är antagligen den ofrivilliga ledigheten och fråntagandet av makten.

Med det sagt, näh det är inte ett dugg synd om sådana här nissar (och nissor) som grejar till det med andras pengar. Samt de landar snart ofta på fötterna igen med någon hög post någon annanstans, med en ny saftig fallskärm och bonusar... Samtidigt sitter tiggarna och blåfryser utanför ICA... Ja, vilken värld.

Fifflar han med andras pengar då ska han bajje meg inte ha ett skit!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag nämnt att jag har haft kanske en av de bästa veckorna i mitt liv?

Jag tror den absoluta höjdpunkten var när jag krossade den svindyra touch-skärmen på min nya arbetslaptop jag haft i ungefär en vecka... FML. xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Fifflar han med andras pengar då ska han bajje meg inte ha ett skit!

Jo det ska han ha. Bajje mig.

Jösses, mickar som tar bort röda ögon & inte blåser en. Allt heeelt åitåmatistiskt. På min tid såg mickar ut som draggar och inte som testiklar på stativ. 😆😱

Var det bättre förr DG?

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag nämnt att jag har haft kanske en av de bästa veckorna i mitt liv?

Jag tror den absoluta höjdpunkten var när jag krossade den svindyra touch-skärmen på min nya arbetslaptop jag haft i ungefär en vecka... FML. xD

Haha. Vad bjöd veckan på mer då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag nämnt att jag har haft kanske en av de bästa veckorna i mitt liv?

Jag tror den absoluta höjdpunkten var när jag krossade den svindyra touch-skärmen på min nya arbetslaptop jag haft i ungefär en vecka... FML. xD

Du har väl drulleförsäkring?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har väl drulleförsäkring?

Näe det går nog direkt på supportavtalet för hårdvaran. Borde inte handla om någon extrakostnad... men jag har en så smidig chef att jag inte vet om det är så eller ej. Det låg bara en ny dator på mitt skrivbord och jag meddelades "låna den här medan den andra är på lagning".
Link to comment
Dela på andra sajter

Igår var det slask som satan och den där biljäveln på bron som ville duscha mig var i och för sig en annan höjdare... Slask är ganska tungt, vilket jag i och för sig visste redan innan men jag blev påmind om det igår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Näe det går nog direkt på supportavtalet för hårdvaran. Borde inte handla om någon extrakostnad... men jag har en så smidig chef att jag inte vet om det är så eller ej. Det låg bara en ny dator på mitt skrivbord och jag meddelades "låna den här medan den andra är på lagning".

Det är ju bra så. Jag slog sönder ett fläktaggregat eller nåt som kostade en jävla massa pengar när jag lastade styckegods på SJ en gång i världen. Det renderade bara en axelryckning. Det ingick i arbetet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju bra så. Jag slog sönder ett fläktaggregat eller nåt som kostade en jävla massa pengar när jag lastade styckegods på SJ en gång i världen. Det renderade bara en axelryckning. Det ingick i arbetet.

Jepp, jag var beredd att slanta för kostnaden rakt av för egen del bara för att få det overwith, glömt och gå vidare. Tror det var själva grejen, använd en vecka liksom och jag fuckar upp så totalt, dessutom bara inne på tredje månaden på jobbet. Jag är hyfsat bekväm med att hålla låg profil i nya sammanhang - att sabba en språjlans ny laptop är inte låg profil.
Link to comment
Dela på andra sajter

☺️ Klavertramp fostrar. Å andra sidan är det sällan med mening saker görs sönder (om man inte jobbar på budfirma eller posten förstås). Lite pinsamt kan det allt bli... Nåja, skit händer liksom. Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag nämnt att jag har haft kanske en av de bästa veckorna i mitt liv?

Jag tror den absoluta höjdpunkten var när jag krossade den svindyra touch-skärmen på min nya arbetslaptop jag haft i ungefär en vecka... FML. xD

😆

Jag var bättre förr.

Pics or it didn't happen ☺️😑

Jag skäms över hur mycket den där fick mig att skratta. 🙁

😳😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, jag var beredd att slanta för kostnaden rakt av för egen del bara för att få det overwith, glömt och gå vidare. Tror det var själva grejen, använd en vecka liksom och jag fuckar upp så totalt, dessutom bara inne på tredje månaden på jobbet. Jag är hyfsat bekväm med att hålla låg profil i nya sammanhang - att sabba en språjlans ny laptop är inte låg profil.

Äh, du har säkert ett så vinnande sätt så alla dina kollegor redan har glömt bort i den där lilla fadäsen på måndag 🙂

Kan se det; Pico stuffar in på måndag, skjuter alla med fingrarna medan alla liksom drar lite på mungipan och;

- Aaaw, that guy though 🥰

Allt medan ledmotivet till Alfons Åberg lirar i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...