Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Har du ljudkort för musikbruk så skulle jag inte rekommendera usb-mickar utan hellre en vanlig stormembrans-mick! 😱😊
Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 (redigerat) Stormembransmickar finns för runt 1000 spänn. Men det krävs phantom- matning på ljudkortet/mickpreampen för att driva stormembransmickarna. Men då kommer det låta bra. Redigerat 12 februari 2016 av Neosus
SnigelDynamit Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Tack för info Neosus! Det där sista var dock helt över mitt förstånd. Jag är alltså varken teknisk eller intresserad av att bli det - vilket suger JAG VET! Men nu är det liksom så, så jag vet inte ens vad du pratar om där. 😛 Ang. ljudkort, nej den som finns i datorn duger inte till något. Hela datorn är helt kass.
Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Såatteeeeee!! Kaffe på det! ☺️ Tack för info Neosus! Det där sista var dock helt över mitt förstånd. Jag är alltså varken teknisk eller intresserad av att bli det - vilket suger JAG VET! Men nu är det liksom så, så jag vet inte ens vad du pratar om där. 😛 Ang. ljudkort, nej den som finns i datorn duger inte till något. Hela datorn är helt kass. Jaha okej! Jo då kan nog usb mickar fonka fint! 🙂
SnigelDynamit Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 När jag blir snuskigt rik ska jag anställa en slav som sköter allt det tekniska i min jättestudio. Men tills dess måste det nog bli en usb mick.
Dark Of Light Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Det är rätt takter. Mer artist än tekniker, det finns det sämre folk till. 😳😱 Jag menar andra folk... som gillar sånt.... att skruva och greja med grejs. Hrm. Sidan 100 PT där Neo 😑
Algotezza Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Asså nu e jobbet slut för denne veckan. Å ikväll e de På spåret. E de typ final? Kpd o nå gott till. Gofika, eller...?
slejnard Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Vart på utflykt till marknad å köpgrejs å buddhisttempel i rayong stad. Riktigt trevligt! Vi var de enda utlänningarna där och sågs nog som kulturbegivenheter 😄
Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Jag gissar på att ni har det gott där borta... ☺️
Dark Of Light Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Asså nu e jobbet slut för denne veckan. Å ikväll e de På spåret. E de typ final? Kpd o nå gott till. Gofika, eller...? Jah, ikväll är det På Spåretfinal. Spännande! Är inte så mycket för kakor o sådant. Vart på utflykt till marknad å köpgrejs å buddhisttempel i rayong stad. Riktigt trevligt! Vi var de enda utlänningarna där och sågs nog som kulturbegivenheter 😄 Låter bra kul juh!
Dark Of Light Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 ...men jag kan ha fel. 😳 Du kan väl inte ha fel KungGud? Dessutom är du ju överallt. 😳 Hur är det där i värmen ? 😑
Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Hur är det där i värmen ? 😑 Jotack alldeleles ytmärkt! ☺️😲😊
CHAE Postat 12 februari 2016 Trådstartare Postat 12 februari 2016 ...men jag kan ha fel. 😳 Det har hänt förut 🙂
Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Det har hänt förut 🙂 Men det är inte ofta... 😑😱😊
Dark Of Light Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 ☺️ ... och vad den dära Swedbankgrejen grejar sig till då. Alla pekar på varann och förra chefen som blev sparkad mumlar något om en sammansvärjning och smutkastningskampanj. Bah! Vi borde ta över, kunde det bli bättre..?
Dark Of Light Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Chae kunde vara VD och sedan kunde vi fördela de resterande höga posterna sinsemellan. Neo kunde bli insättningschef, DG chefen för påtryckningar, Slej chef för utländsk valuta Pax för att bli chefen över påsättningar.
Dark Of Light Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 ...men vahettere fint väder! 😳 Vah? jo, javisst... eller?
Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Jah...vahettere... Jo ja! Chef skulle man ha vart fatta vilken fet lön man får och sedan när man får sparken då får man ett par miljoner till. Fantastiskt jävla.....gott! 😳😊
Den Gode Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 Förresten, ni som vet allt - vilken usb mikrofon skulle jag köpa nu igen? Var det Blue yeti? Diskussionen finns någonstans bakåt i tråden men jag ids inte leta just nu. Och min budget är fortfarande lika ansträngd. Det är svårt att veta vad man ska rekommendera. Blue har även en äldre, billigare modell som kallas Snowball. https://www.komplett.se/product/853330/datorutrustning/headset-pckonsol/mikrofon/blue-microphones-snowball-ice?gclid=COXF_uzT8soCFWF5cgode5wMvQ&gclsrc=aw.ds
Neosus Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 ..och sedan får man en spark med medar och sedan blir man medarbetare och jobbar med med...eeh.
Algotezza Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 (redigerat) När jag blir snuskigt rik ska jag anställa en slav som sköter allt det tekniska i min jättestudio. Men tills dess måste det nog bli en usb mick. Jag skaffa den här, Blue Nessie. Mkt bra. För mina behov (av mik alltså). Runt tusenlappen... på 4Sound... Redigerat 12 februari 2016 av Algotezza
SnigelDynamit Postat 12 februari 2016 Postat 12 februari 2016 (redigerat) Det är svårt att veta vad man ska rekommendera. Blue har även en äldre, billigare modell som kallas Snowball. https://www.komplett...vQ&gclsrc=aw.ds Jag tror det blir den! Det finns en typ likadan som heter White istället för ICE och som kostar några hundra mer. Fattar inte vad skillnaden är men ska kolla vidare. Någon av dem blir det. TACK! <3 Redigerat 12 februari 2016 av SnigelDynamit
Recommended Posts