slejnard Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 hon e fin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Nej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Grönland har blivit Rödland! 😮 :o 😮 :o 😮😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Det kommer att gå åt helvete, sanna mina ord. Förr eller senare... Eller "vi står inför stora utmaningar" som Löfven skulle säga. 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Jag blir ledsen och besviken om det går åt helvete men är det inte bara att tillsätta en utredning? Och sen skylla på nån annan...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Ja! ...eller nej! Eller jane! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Jag svarar Nja och det står jag för. Kanske Eller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Jag tror ändå att på något vis kan politikerna skapa större förutsättningar för småföretagarna och små orter att börja växa istället för att få folk att bli tvingade att flytta dit där det finns mer jobb. De e va ja tror! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 ahmen durå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 DU kan va! ...kaffe? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Är jag kaffe?? 😮 :o 😊🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 🥰😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 😊 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Lunch! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Algotezza Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Lunchat och kaffat! Kaffat och klart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Hittade den här filmen av Fredrik Lindström från 2001. En fejkad dokumentär om den nu helt bortglömde storstjärnan Harry Viktor som bl a hade en låt som hette "Nu ska vi dansa Negerjazz". Jag undrar om det hade funkat i dag. Bl a är Sickan Karlsson med och berättar om sina minnen av artisten. Lite småkul film om man har 27 minuter över, även om materialet kunde ha slipats en del. Filmen heter "En stor svensk". https://www.youtube.com/watch?v=yZ68WE0G6fc&nohtml5=False Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Älskar sådana här "mockumentärer"!!! En slags beskrivning av en alternativ verklighet... eller är den sann? Konspiration 58 är en annan liknande. Det är hur som tänkvärt hur påverkade vi är av det massmediala. Nyheter och dokumentärer och hur vi människor köper saker, sanningar och attityder med hull och hår. Med modernare mått mätt; kan vi tala om en flykting"kris", kan vi "lösa problemet" till kostnaden för två pizzor och en 1,5l läsk var eller handlar allt med miljöförstöringen bara om "om utmaningar vi har framför oss". Det beror på vad man själv tror eller orkar/vill tro och sanningen ligger ofta någonstans där i mellan SD:s svartmålande propaganda, någon komikers försök till att vara nationalekonom eller en statsminister som gett upp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DenGode Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Älskar sådana här "mockumentärer"!!! En slags beskrivning av en alternativ verklighet... eller är den sann? Har du inte sett den förut? Jag måste ha sett den när den gick på tv, och jag har ett minne av att Lindström i någon intervju pratade om att göra fler filmer i den här stilen, men det blev väl inte av. Jag tänkte att du skulle gilla den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Har du inte sett den förut? Jag måste ha sett den när den gick på tv, och jag har ett minne av att Lindström i någon intervju pratade om att göra fler filmer i den här stilen, men det blev väl inte av. Jag tänkte att du skulle gilla den. Jag minns den också från TV. Hur bra gjort som helst och oerhört tankeväckande som sagt. Hur manipulerade är vi egentligen genom alla "sanningar" genom nyheter och dokumentärer som sköljer över oss varje dag? Samt hur dealar vi med all info vi får? Hur kritiska är vi till den, orkar man ens tänka så långt? Några intressanta betraktelser från lite andra perspektiv på temat: Vad som händer när vi blir översköljda av sanningar och luttrade därav. Dvs, ingen orkar bry sig. (Lite svenskt va?) Vad som händer när man inte riktigt vågar närma sig problem på relevant sätt. Dvs, ingen vågar bry sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 En köfflöff pd? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 Buddha kommer att hela Mariah Carey stämband. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 13 april 2016 Dela Postat 13 april 2016 En köfflöff pd? 😕 Japp!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts