Modern Rockstar Postat 22 december 2015 Postat 22 december 2015 Hallå, I'm a bit confused. Äger några plugins från Waves, några köpta sedan en tid tillbaka och några köpta precis nyligen. Märkte till min förvåning att något som heter "Waves (fucking) update plan" dök upp, och jag har ingen som helst aning vad det innebär. Som ni ser i den bifogade bilden så har några datum utgått från de plugins jag äger sedan ett tag tillbaka. Betyder detta att jag MÅSTE uppdatera dessa plugins för att kunna bruka dem, eller betyder det bara att jag måste betala för att kunna få fortsatt support för dessa som tex uppdateringar osv? Tack för hjälp! 🙂
pme (oregistrerad) Postat 22 december 2015 Postat 22 december 2015 Om de fortfarande fungerar så är det väl inte något problem? Men du blir nog utan uppdateringar. Inga problem s[ länge man inte uppdaterar datorn eller DAW:en. För man nog ge sig tusan på tex steinberg vill att man byter OS. De har tex släppt stödet för OSX 10.9 med cubase 8.5. Så om ett par år kan det bli problem.
Modern Rockstar Postat 22 december 2015 Trådstartare Postat 22 december 2015 Om de fortfarande fungerar så är det väl inte något problem? Men du blir nog utan uppdateringar. Inga problem s[ länge man inte uppdaterar datorn eller DAW:en. För man nog ge sig tusan på tex steinberg vill att man byter OS. De har tex släppt stödet för OSX 10.9 med cubase 8.5. Så om ett par år kan det bli problem. En ny dator kom med i matchen och jag lyckades installera endast de plugins som är up to date så att säga, de resterande blev kvar. Men detta var efter ett snabbt försök tidigare... ska testa ikväll igen! Tack 🙂
Neosus Postat 22 december 2015 Postat 22 december 2015 Ladda ned senaste Waves Central och där ska du kunna installera dom pluggar du har köpt oavsett om dom är uppdaterade eller inte. Det fonkade för mig men jag minns inte hur jag gjorde.
Modern Rockstar Postat 23 december 2015 Trådstartare Postat 23 december 2015 Ladda ned senaste Waves Central och där ska du kunna installera dom pluggar du har köpt oavsett om dom är uppdaterade eller inte. Det fonkade för mig men jag minns inte hur jag gjorde. Gick tyvärr inte lika bra för mig! Får dra plan B och göra det man gärna undviker - läsa manualen 😏
Neosus Postat 23 december 2015 Postat 23 december 2015 Jag tror att du måste klicka send licenses till din dator. Ja läs manualen för det ska gå!
joachime Postat 23 december 2015 Postat 23 december 2015 Betyder detta att jag MÅSTE uppdatera dessa plugins för att kunna bruka dem, eller betyder det bara att jag måste betala för att kunna få fortsatt support för dessa som tex uppdateringar osv? Det sistnämnda. Så länge du inte uppgraderar ditt system, eller köper några av de senaste släppta wavespluggarna, kan du strunta i WUP.
MRS8 Postat 23 december 2015 Postat 23 december 2015 Gick tyvärr inte lika bra för mig! Får dra plan B och göra det man gärna undviker - läsa manualen 😏 du ska välja licens och sedan recover licens får att kunna ominstallera om tex din dator pajjat.
depe Postat 24 december 2015 Postat 24 december 2015 Jag fick höra av mig till deras support då mina plugins inte funkade sedan jag installerat Waves Central. Det slutade med ett 2 timmar långt telefonsamtal med Waves där vi även använde Teamviewer så de själva kunde felsöka min dator. Gällande Recover Licenses så funkar den bara en gång om året, så ha intge för bråttom med att trycka på den, om det visar sig att något annat är fel.
Modern Rockstar Postat 25 december 2015 Trådstartare Postat 25 december 2015 Jag fick höra av mig till deras support då mina plugins inte funkade sedan jag installerat Waves Central. Det slutade med ett 2 timmar långt telefonsamtal med Waves där vi även använde Teamviewer så de själva kunde felsöka min dator. Gällande Recover Licenses så funkar den bara en gång om året, så ha intge för bråttom med att trycka på den, om det visar sig att något annat är fel. Kanske där problemet sitter för mig, har tryckt hej vilt på alla knappar jag fick syn på pga av frustrationen! Tur att det är nyår snart då, så hinner jag lugna nerverna samt försöka på nytt 🙂 Tack alla!
depe Postat 26 december 2015 Postat 26 december 2015 Mitt problem var tydligen nytt för supporten, då min licens-fil var korrupt, så jag hade kunna trycka på allt möjligt hur länge som helst utan att ha fått något att fungera. Hör av dig till supporten är mitt tips. Efter 2-3 mejl med olika lösningar som ej fungerade så bad de mig ange mitt telefonnummer samt tid då de kunde ringa upp. Sen var allt löst. Bör påpekas att supporten var väldigt trevlig, och hjälpsam, trots att jag skickat ett argt mejl till de 2 dagar innan =)
pme (oregistrerad) Postat 27 december 2015 Postat 27 december 2015 Mitt problem var tydligen nytt för supporten, då min licens-fil var korrupt, så jag hade kunna trycka på allt möjligt hur länge som helst utan att ha fått något att fungera. Hör av dig till supporten är mitt tips. Efter 2-3 mejl med olika lösningar som ej fungerade så bad de mig ange mitt telefonnummer samt tid då de kunde ringa upp. Sen var allt löst. Bör påpekas att supporten var väldigt trevlig, och hjälpsam, trots att jag skickat ett argt mejl till de 2 dagar innan =) Märkligt. Så mycket man kan slita och dra i dongeln och lägg där till glappande USB prylar så borde det om inte vara vanligt hända då och då.
pme (oregistrerad) Postat 27 december 2015 Postat 27 december 2015 Gällande Recover Licenses så funkar den bara en gång om året, så ha intge för bråttom med att trycka på den, om det visar sig att något annat är fel. Ojdå. Något som vet om licensen fungerar på skrivskyddade usb stickor och var man får tag i sånna? Dustin har USB3 med skrivskydds switch men jag hittar ingen med USB2.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.