Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå,

I'm a bit confused. Äger några plugins från Waves, några köpta sedan en tid tillbaka och några köpta precis nyligen.

Märkte till min förvåning att något som heter "Waves (fucking) update plan" dök upp, och jag har ingen som helst aning vad det innebär. Som ni ser i den bifogade bilden så har några datum utgått från de plugins jag äger sedan ett tag tillbaka.

Betyder detta att jag MÅSTE uppdatera dessa plugins för att kunna bruka dem, eller betyder det bara att jag måste betala för att kunna få fortsatt support för dessa som tex uppdateringar osv?

Tack för hjälp! 🙂

post-31420-0-68996900-1450814938_thumb.png

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Om de fortfarande fungerar så är det väl inte något problem? Men du blir nog utan uppdateringar. Inga problem s[ länge man inte uppdaterar datorn eller DAW:en. För man nog ge sig tusan på tex steinberg vill att man byter OS. De har tex släppt stödet för OSX 10.9 med cubase 8.5. Så om ett par år kan det bli problem.

Postat

Om de fortfarande fungerar så är det väl inte något problem? Men du blir nog utan uppdateringar. Inga problem s[ länge man inte uppdaterar datorn eller DAW:en. För man nog ge sig tusan på tex steinberg vill att man byter OS. De har tex släppt stödet för OSX 10.9 med cubase 8.5. Så om ett par år kan det bli problem.

En ny dator kom med i matchen och jag lyckades installera endast de plugins som är up to date så att säga, de resterande blev kvar. Men detta var efter ett snabbt försök tidigare... ska testa ikväll igen! Tack 🙂

Postat

Ladda ned senaste Waves Central och där ska du kunna installera dom pluggar du har köpt oavsett om dom är uppdaterade eller inte. Det fonkade för mig men jag minns inte hur jag gjorde.

Postat

Ladda ned senaste Waves Central och där ska du kunna installera dom pluggar du har köpt oavsett om dom är uppdaterade eller inte. Det fonkade för mig men jag minns inte hur jag gjorde.

Gick tyvärr inte lika bra för mig! Får dra plan B och göra det man gärna undviker - läsa manualen 😏

Postat

Betyder detta att jag MÅSTE uppdatera dessa plugins för att kunna bruka dem, eller betyder det bara att jag måste betala för att kunna få fortsatt support för dessa som tex uppdateringar osv?

Det sistnämnda. Så länge du inte uppgraderar ditt system, eller köper några av de senaste släppta wavespluggarna, kan du strunta i WUP.

Postat

Gick tyvärr inte lika bra för mig! Får dra plan B och göra det man gärna undviker - läsa manualen 😏

du ska välja licens och sedan recover licens får att kunna ominstallera om tex din dator pajjat.

Postat

Jag fick höra av mig till deras support då mina plugins inte funkade sedan jag installerat Waves Central.

Det slutade med ett 2 timmar långt telefonsamtal med Waves där vi även använde Teamviewer så de själva kunde felsöka min dator.

Gällande Recover Licenses så funkar den bara en gång om året, så ha intge för bråttom med att trycka på den, om det visar sig att något annat är fel.

Postat

Jag fick höra av mig till deras support då mina plugins inte funkade sedan jag installerat Waves Central.

Det slutade med ett 2 timmar långt telefonsamtal med Waves där vi även använde Teamviewer så de själva kunde felsöka min dator.

Gällande Recover Licenses så funkar den bara en gång om året, så ha intge för bråttom med att trycka på den, om det visar sig att något annat är fel.

Kanske där problemet sitter för mig, har tryckt hej vilt på alla knappar jag fick syn på pga av frustrationen! Tur att det är nyår snart då, så hinner jag lugna nerverna samt försöka på nytt 🙂 Tack alla!

Postat

Mitt problem var tydligen nytt för supporten, då min licens-fil var korrupt, så jag hade kunna trycka på allt möjligt hur länge som helst utan att ha fått något att fungera.

Hör av dig till supporten är mitt tips.

Efter 2-3 mejl med olika lösningar som ej fungerade så bad de mig ange mitt telefonnummer samt tid då de kunde ringa upp.

Sen var allt löst.

Bör påpekas att supporten var väldigt trevlig, och hjälpsam, trots att jag skickat ett argt mejl till de 2 dagar innan =)

pme (oregistrerad)
Postat

Mitt problem var tydligen nytt för supporten, då min licens-fil var korrupt, så jag hade kunna trycka på allt möjligt hur länge som helst utan att ha fått något att fungera.

Hör av dig till supporten är mitt tips.

Efter 2-3 mejl med olika lösningar som ej fungerade så bad de mig ange mitt telefonnummer samt tid då de kunde ringa upp.

Sen var allt löst.

Bör påpekas att supporten var väldigt trevlig, och hjälpsam, trots att jag skickat ett argt mejl till de 2 dagar innan =)

Märkligt. Så mycket man kan slita och dra i dongeln och lägg där till glappande USB prylar så borde det om inte vara vanligt hända då och då.
pme (oregistrerad)
Postat

Gällande Recover Licenses så funkar den bara en gång om året, så ha intge för bråttom med att trycka på den, om det visar sig att något annat är fel.

Ojdå. Något som vet om licensen fungerar på skrivskyddade usb stickor och var man får tag i sånna? Dustin har USB3 med skrivskydds switch men jag hittar ingen med USB2.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.