leopard Postat 21 december 2015 Postat 21 december 2015 hej, om jag markerar ett spår i logic börjar volym fadern röra sig av sig själv när jag trycker play. Jag har ingen automatisering vad jag vet. vet nån vad det kan bero på? mvh
oioioi Postat 21 december 2015 Postat 21 december 2015 Jag skulle ändå gissa på automatisering, gjord av misstag. (Har själv gjort precis så...)
Henxon (oregistrerad) Postat 21 december 2015 Postat 21 december 2015 När du kollar automation i Logic, kom ihåg att kolla både track- och block-automation (en nyhet som kom i Logic Pro X). Man kan missa att det finns automation på blocket om man bara kollar spår-automation. "Logic - I am your fader!"
leopard Postat 21 december 2015 Trådstartare Postat 21 december 2015 det vad keyboarden som glappade och skickade signal via usb vad är block automation? mvh
Henxon (oregistrerad) Postat 22 december 2015 Postat 22 december 2015 Track automation: det vanliga, "gamla" sättet att göra automation på. Kurvorna du drar tillhör spåret. Region automation: En nyhet i Logic Pro X, där automationen "tillhör" blocket i stället för spåret. Det är smidigt att använda om man t.ex. har ett MIDI-block som alltid skall ha en viss automation, var blocket än läggs ut. Finns mer info på https://ask.audio/articles/logic-pro-x-track-or-region-based-automation En nackdel med detta är (som jag skrev tidigare) att block-automationen är lätt att missa om man har tittar på track-automationen.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.