Lindari (oregistrerad) Postat 20 december 2015 Postat 20 december 2015 Hej! Nu är lite större saker på G och jag bör nog börja registrera och skydda mitt artisnamn/varumärke. Hur ska jag gå tillväga för detta? STIM vet jag såklart, men sedan? PRV? Hjälp skulle uppskattas riktigt mycket. Tack på förhand! Lindari
k9 (oregistrerad) Postat 20 december 2015 Postat 20 december 2015 Tror att det räcker med att du helt enkelt använder dig av ditt artistnamn ofta när du framför, publicerar och promotar din musik och dig själv som artist. För om din musik förknippas med ett namn så är ju namnet även varumärket. Under förutsättning att det inte redan finns en etablerad artist med samma namn, såklart.
Momo Postat 20 december 2015 Postat 20 december 2015 Registrera det som varumärke hos PRV. Om du inte registrerar namnet så kan någon annan göra det, och hindra dig från använda namnet.
Lindari (oregistrerad) Postat 20 december 2015 Postat 20 december 2015 Registrera det som varumärke hos PRV. Om du inte registrerar namnet så kan någon annan göra det, och hindra dig från använda namnet. Tack så mycket! I will do that. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.